Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-09, 17:17
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
1. blås ut ALL luft i dina lungor.
2. Dra in gas från en patron (hela patronen ska ner i lungorna)
3. A) Ladda om med en ny.
B) Håll andan i minst 60 sekunder. (borde de flesta klara)
4. Andas ut ta några andetag.
5. Dra in din andra.
6. Du är förmodligen för borta för att kunna ladda om till en 3e, men försök gärna

60sec är väl inte alla som klarar? kanske med lite självdiciplin men aja.. sikta mot stjärnorna
jag är ca 170cm, kan inte ta en hel patron :/, typ max 2/3 eller kanske 3/4..
Citera
2007-10-09, 17:39
Medlem
Ssjoss avatar
60 sek är inte så mycket.

Jag och en poolare gjorde försök när vi andades ut all luft ur lugnorna och bara höll andan utan att dra in någon gas.

Jag höll 60 sek utan problem och andades sedan ut, han höll upp till 1 min 40 sek. Dock så märkte vi att det vara mer anstängande om vi försökte oss på att hålla 60 sek till direkt efter.

Dem flesta personerna som brukar lustgas sporadiskt håller dock 30-40 sekunder vilket på ett ungefär är tiden det tar innan påtagliga effekter upplevs
Citera
2007-10-09, 20:35
Medlem
ctheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex B
IM är psytrance, inte techno

jag skrev ju techno och Infected mushroom. det betyder inte att infected e techno
Citera
2007-10-10, 10:15
Medlem
Ok, jag har inte orkat läsa alla 103 sidor med svar, så det står kanske något om det redan.
Hur som helst, varför inte återanvända den gas man andas ut efter en patron? Det vill säga att man andas ut i en påse som man sedan inhalerar igen, och så vidare.
För kroppen lär ju knappast hinna ta upp all lustgas på ett andetag. Det är klart, det är bättre att bränna en nya patron varje gång och få färsk outspädd lustgas, men om man inte har lust att använda 60 st patroner en kväll så borde det väl vara ett alternativ.
Någon som provat?

Om inte annat så får jag väl göra det själv när jag får min gräddsifon till väckan
Citera
2007-10-10, 13:20
Medlem
Ssjoss avatar
Jag har provat lite halvseriöst med platspåsar men jag har inte lyckats få in tillräckligt med gas i platspåsarna för att det ska räcka till ett till andetag.

Kanske för små plastpåsar ja dunno..... Eller så är det bara svårt att träffa.

Teoretiskt sätt är det ända problemet jag kan se är att utandningsluften innehåller en hel del koldioxid vilket kan vara onyttigt och eller obehagligt att få i sig. Dock svårt att hitta info på dettta
Citera
2007-10-10, 15:40
Medlem
Hämtade ut en sifon och 70 patroner idag. Tog ca 2 timmar sen var allt slut :/
Citera
2007-10-10, 15:43
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon
Ok, jag har inte orkat läsa alla 103 sidor med svar, så det står kanske något om det redan.
Hur som helst, varför inte återanvända den gas man andas ut efter en patron? Det vill säga att man andas ut i en påse som man sedan inhalerar igen, och så vidare.
För kroppen lär ju knappast hinna ta upp all lustgas på ett andetag. Det är klart, det är bättre att bränna en nya patron varje gång och få färsk outspädd lustgas, men om man inte har lust att använda 60 st patroner en kväll så borde det väl vara ett alternativ.
Någon som provat?

Om inte annat så får jag väl göra det själv när jag får min gräddsifon till väckan

Du kan fylla en ballong med gas och sedan andas in och ut i denna.

Själv märker jag dock ingen direkt skillnad mellan att köra direkt från sifonen och hålla andan. En fördel är visserliggen att många kan köra samtidigt med ballongen, samt att det låter rätt roligt när man ligger och frustar och pustar i ballongen.
Citera
2007-10-10, 18:00
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomkillen
Hämtade ut en sifon och 70 patroner idag. Tog ca 2 timmar sen var allt slut :/

Håll andan längre
Citera
2007-10-10, 21:54
Medlem
Var köper man patroner i Malmö?
Citera
2007-10-11, 02:20
Medlem
Tord_Ywels avatar
Ska man köra dom tomma patronerna till närmaste metallåtervinning? Sorterade mina idag och hade 4.6kg + 5 oknäckta
Citera
2007-10-11, 12:49
Medlem
willedenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsin87
Var köper man patroner i Malmö?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=536062
Du får satsa på att handla på nätet helt enkelt. Kan rekomendera Whipcream.
Citera
2007-10-11, 18:48
Bannlyst
Finns det någon risk för syrebrist om man handlar patroner från www.pwg.se eller vad det nu var? Känns jävligt läskigt det där med hjärnskador...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in