2007-10-03, 13:36
Medlem
Ssjoss avatar
Var är min gas? :\

Betalde förra Tisdagen från whipcream - dem brukar leverera snabbare än såhär
Citera
2007-10-03, 18:25
Medlem
Snackss avatar
Lustgas, ofarligt eller hur ligger det till?

Fick mig en funderare nu när jag öppnade siphonen och det var nån sotliknande beläggning på insidan, gått ca 300 patroner.

Hur som helst, lite skit rensar kroppen, men kan vara bra att veta =)
Citera
2007-10-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Lustgas, ofarligt eller hur ligger det till?

Fick mig en funderare nu när jag öppnade siphonen och det var nån sotliknande beläggning på insidan, gått ca 300 patroner.

Hur som helst, lite skit rensar kroppen, men kan vara bra att veta =)

så blir det på alla sifoner efter nåra hundra patroner.
Men vafan, det är inte så farligt, tänk hur mkt mer skit man får i lungorna av 1 enda cigg gämfört med kanske 100 patroner
Citera
2007-10-03, 22:08
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av when
så blir det på alla sifoner efter nåra hundra patroner.
Men vafan, det är inte så farligt, tänk hur mkt mer skit man får i lungorna av 1 enda cigg gämfört med kanske 100 patroner

Jo, fast nu snackar vi ju en fet, vattenfast beläggning. Sätter den sig i lungorna lär den ju stanna där.

Ingen vinst utan förluster.
Citera
2007-10-03, 23:43
Medlem
Ssjoss avatar
Hmm jo....

Det finns helt klart någon sorts olja i lustgasen.

Jag tror det är den som bidrar med en stor del av den karaktäristiska doften/smaken

Jag ble lagom förvånad häromdagen när jag märkte att något luktade presis som lustgas :\ kan inte komma ihåg vad det är nu men misstänker olja
Citera
2007-10-04, 02:20
Medlem
Reoshis avatar
Hörrni, jag hittade en spännande grejj i vinskåpet igår jag hade glömt bort.. Gammal present från någon patient.

Hur som helst, det är en slags "korköppnare" som drivs av kolsyre patroner, 8gr (samma storlek som standard lustgasen)

Nu är det så att denna lilla grejj är 100ggr smidigare än en sifon, men den har även vissa nackdelar.. Dels är "munstycket" en vass nål typ, och sedan är det svårt att trycka ut gas försiktigt.. Ska försöka hitta en länk..

Detta är säkert inget nytt, men jag är förvånad över att jag inte läst om det här tidigare. tänkte det var lika bra att posta.

Ok det gick inte länka direkt, men det fanns en på www.PGW.se
Barprylar>Korkskruvar>Korköppnare, kolesyredriven

ingen direkt info men funtionen är uppenbar.
Citera
2007-10-04, 16:41
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snacks
Jo, fast nu snackar vi ju en fet, vattenfast beläggning. Sätter den sig i lungorna lär den ju stanna där.

Ingen vinst utan förluster.

Jag kan tänka mig att oljan har en viss smörjande effekt. Dessutom, när man använder sifonen i det egentliga användningsområdet, gräddvispning, så diskar man nog bort eventuella oljerester.

Det kanske vore på sin plats att rengöra sifonen oftare
Citera
2007-10-04, 17:45
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Jag kan tänka mig att oljan har en viss smörjande effekt. Dessutom, när man använder sifonen i det egentliga användningsområdet, gräddvispning, så diskar man nog bort eventuella oljerester.

Det kanske vore på sin plats att rengöra sifonen oftare

Jag försökte rengöra min med 40% sprit-
Inte att rekommendera

De följande patronerna brände som fan i lugnan trots att jag sköljde med massa vatten
Citera
2007-10-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Hörrni, jag hittade en spännande grejj i vinskåpet igår jag hade glömt bort.. Gammal present från någon patient.

Hur som helst, det är en slags "korköppnare" som drivs av kolsyre patroner, 8gr (samma storlek som standard lustgasen)

Nu är det så att denna lilla grejj är 100ggr smidigare än en sifon, men den har även vissa nackdelar.. Dels är "munstycket" en vass nål typ, och sedan är det svårt att trycka ut gas försiktigt.. Ska försöka hitta en länk..

Detta är säkert inget nytt, men jag är förvånad över att jag inte läst om det här tidigare. tänkte det var lika bra att posta.

Ok det gick inte länka direkt, men det fanns en på www.PGW.se
Barprylar>Korkskruvar>Korköppnare, kolesyredriven

ingen direkt info men funtionen är uppenbar.
Jag funderade själv på de där för ett bra tag sedan. Blir inte korköppnaren så kall att man tvingas bära handskar mot kylan?
Citera
2007-10-07, 23:22
Medlem
Ssjoss avatar
Är det någon som har bra koll på hur toleransökning fungerar med N2O

Själv har jag fått intrycket att det blir sämre om man har kört hårt dagen innan ivf.
Från tidigare erfarenheter så har jag alltid tyckt att gasen tar som bäst första kvällen när man får hem en leverans.

Tex så drog jag 60 patroner i fredags och det var helt sagolikt.
Igår drog jag typ 90-100 st och det var skitbra också men jag tycker fortfarnde det var bättre på fredagen trots att jag tog fler på lördag.
Idag drog jag en 15 st och kände typ inte ett piss. Eller man blev väl skön i kroppen men de var allt.
Citera
2007-10-07, 23:27
Medlem
välkommenti bups avatar
kör var tredje dag så blir de bättre om du orkar vänta asså :P annars ta en joppe och dra sen lustgas då jävlar
Citera
2007-10-08, 15:28
Medlem
Ssjoss avatar
Är inte så mycket för att röka, har aldrig fått nån särskilt skön effekt.

Alkohol funkar ju annars ganska fint som boost med
Förstärker väl framförallt njutningen snarare än den psykadeliska effekten men shit va bra det kändes med musiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in