2015-09-04, 15:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Har aldrig läst JC men reagerar på en viss del av uthängningen, nämligen detta att hon hängs ut som stollig pga elallergi mm. Ett försök till karaktärsmord i mitt tycke som inte känns bra och som tyder på att man inte kan bemöta hennes texter.

Det som blir extra märkligt är att psykisk sjukdom och dysfunktion annars verkar vara en merit i MSM.
Bipolära personer som Ann Heberlein framställs som föredömliga livscoacher och personer som Kakan Hermansson och Arnstad får stort utrymme i media, men det är klart deras budskap är det rätta och då spelar det ingen roll om dom framför budskapet från en psykiatrisk klinik.

I dagens medieklimat är det vådligt bra att ha ett par offerkort att hala upp i trängt läge, men det räcker inte att bara ha dem. Du måste dessutom ha några kompisar som kan sympatisera med dig över ditt offerskap, ditt utanförskap, och som själva är accepterade i media, har någon slags tillträde till MSM-scenen. Ann Heberlein och Lady Dahmer, till exempel, har dessa kompisar och därför är deras sjukdomar och svårigheter kurant valuta.
Citera
2015-09-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Inte jag. Åsa Linderborg säger:

för att gå dig till mötes - låt oss kalla det slarvigt uttryckt från lindeborgs sida. det är väl klart att hon vet/att vi vet att den går att läsa vid tex kungliga bibliotektet.
men det intressanta är ju att expressen har plockat bort texten ur sin databas utan att meddela detta och först när de blir påkommna kommer med en förklaring.
att sedan, som karin olsson gör, komma och prata om att de inte kan skicka ett pressmeddelande om allt de tar bort är ju bara struntprat. det är klart att de i en rutan brevid hennes eller aremruds text skulle ha meddelat och motiverat sitt beslut.
nu framstår det ju som att de har försökt gömma undan det faktum att de själva har spridit en positiv bild av julia caesar.
Senast redigerad av meetthefockers 2015-09-04 kl. 15:31.
Citera
2015-09-04, 15:30
Medlem
Även en idiot som Julia Caesar kan ha rätt ibland.
Citera
2015-09-04, 15:36
Medlem
Glowstickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ok, då tar jag förtidspension och fortsätter med det jag alltid gjort, skriver lite böcker osv. Helt ok med dig alltså?

Helt ok! Så illa som du skriver kan du nog behöva alla extrainkomster du kan få.
Dessutom gör ditt fusk ingen skillnad eftersom vi har två stora städer som mer eller mindre går runt på bidragsfusk.

Ärligt talat, om man blir sjukskriven vid 50 års ålder - när får man börja blogga enligt dig? 55? 60? 65?
Citera
2015-09-04, 15:38
Medlem
Åsa Linderborg erkänner att inte bara vänstern är utsatt för hot.
Fast hur övertygad låter hon?

"Med det sagt hoppas jag att även Barbro Jöberger får vara i fred. Julia Caesar ska bemötas med ord, inget annat".

http://www.aftonbladet.se/kultur/article21349423.ab
Citera
2015-09-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brontosaurus
JC fick vad hon förtjänar.

Där ser man.

Vi har nog inte samma människosyn

Inte heller delar vi bild av vad tidningar ska syssla med. Tanken om tidningar som kamporganisationer för personliga vendettor är mig främmande.
Citera
2015-09-04, 15:56
Medlem
Stabskaptens avatar
Så här skrev Expressen i sin uthängning av Julia Caesar:

Citat:
[A]tt kunna möta sina motståndare ansikte mot ansikte är en förutsättning för ett rimligt samtal.

Jaha, nu är ju JC uthängd och följaktligen borde då förutsättningarna för ett rimligt samtal vara på plats. När kommer samtalet att börja? Kommer Expressen, DN och övriga Bonniertidningar nu att upplåta spaltutrymme åt JC på kultur- och debattsidor? Så kan ju andra debattörer bemöta hennes argument i en öppen diskussion och läsarna själva avgöra vem som har rätt.

Eftersom JC enligt DN och Expressen är en så otroligt tung opinionsbildare, en "chefsideolog" och centralgestalt bland invandringskritiker, kommer de kanske att låta henne skriva på DN Debatt då och då?
Citera
2015-09-04, 16:06
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ok, då tar jag förtidspension och fortsätter med det jag alltid gjort, skriver lite böcker osv. Helt ok med dig alltså?

Skrev hon verkligen böcker mellan sin sjukskrivning till sin ålderspension?
Citera
2015-09-04, 16:14
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Verkligen? Har du källa på det?

http://wwwb.aftonbladet.se/nyheter/9...inrikes56.html
Hittade inget bättre än det här om man inte vill gå in på högersidor.
Kanske var det äkta nazister som poserade framför Pascalidous dörr men att en reporter från Aftonbladet medverkade med nazisterna verkar vara bevisat.
Citera
2015-09-04, 16:48
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:

Du tror alltså att Personen i fråga själv beslutade om förtidspension?

Det är inte hon som ska lastas för att läkare och försäkringkassan kommer fram till slutsatsen att hon ej längre kan stå till arbetsmarknadens förfogande.

Sen kanske du har missat att förtidspensionärer har rätt att arbeta om de känner att de orkar?

Hur kan detta vara möjligt undrar säkert du som tror att någon måste vara helförlamad samt blind och dövstum för att kunna vara förtidspensionär.

Att det dessutom inte har med sakfrågan att göra verkar inte bekomma dig ett dugg.
Citera
2015-09-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
http://wwwb.aftonbladet.se/nyheter/9...inrikes56.html
Hittade inget bättre än det här om man inte vill gå in på högersidor.
Kanske var det äkta nazister som poserade framför Pascalidous dörr men att en reporter från Aftonbladet medverkade med nazisterna verkar vara bevisat.

Ja det där kan man kalla ett verkligt hot och iscensatt av Aftonbladet också.
Citera
2015-09-04, 16:55
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Skrev hon verkligen böcker mellan sin sjukskrivning till sin ålderspension?

Vet inte.
Så här ser fakta ut.
Jöberger förtidspensioneras 93 pga elallergi/trött
2001 släpper hon en bok
Om hon gick i ålderspension vid 65 så blir det 2009
2010 ger hon ut ny bok och börjar skriva söndagskrönikor i Snaphanen
Två böcker till utkommer de följande åren

Jag kan ha fel i årtal för ålderspension, då faller mina argument.
Finner det bara lite märkligt att hon blir så produktiv ganska exakt när hon inte längre "behöver" vara sjuk?
Finner det också otroligt att hon går från att inte skriva alls till att få ett krönikörgig bara så där, hon måste ha varit aktiv innan innan 2010.
Elller förresten, det behöver hon inte men det känns sannolikt.
Där, det är vad jag har att säga. Men jag kan ha fel, är mest en spaning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in