2015-09-03, 23:13
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Om inte nån lagt ut det innan, hjältinnan cirka 15 min in : http://www.oppetarkiv.se/video/2807562?

Värk och domningar, muskelsvaghet och en överväldigande trötthet. Gick över efter en tid när man hade hunnit få bort tandlagningarna. (Den botade blonda orala galvanisten). Tja, kan det ha varit borrelia som läkt ut, månne?

Men där såg vi en engagerad JC som med stora kunskaper om samhället och med noll fackkunskaper i ämnet stred för sin sak. Hon var skärpt och klar.
Citera
2015-09-03, 23:15
Medlem
Skvaller från FK, nej? De har inte tid med sådant.
Däremot är jag upprörd över att denna JC har fått leva på våra skattepengar i mängder av år, bland annat för att hon är elöverkänslig. Då sitter man inte och skriver inlägg på nätet.
Jag tycker vi kräver tillbaka vad hon kostat oss. Numera betalar vi som arbetar för tre andra, i arbetsför ålder. Jag har ingen lust att betala denna människas bidrag. Hon kan självklart sopa golv på någon industri eller så, värre sjuk är hon ju inte.
Citera
2015-09-03, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tartanen
Skvaller från FK, nej? De har inte tid med sådant. Däremot är jag upprörd över att denna JC har fått leva på våra skattepengar i mängder av år, bland annat för att hon är elöverkänslig. Då sitter man inte och skriver inlägg på nätet. Jag tycker vi kräver tillbaka vad hon kostat oss. Numera betalar vi som arbetar för tre andra, i arbetsför ålder. Jag har ingen lust att betala denna människas bidrag. Hon kan självklart sopa golv på någon industri eller så, värre sjuk är hon ju inte.

"Oss"? Du står på den sverigevänliga sidan? Skulle inte tro det.

Det inträffar faktiskt att simulanter lagförs. Den här damen ger emellertid ett så gott och ärligt intryck att en sådan attack i ett ännu civiliserat Sverige inte skulle kunna drivas genom.

Du är en maoist eller något liknande? Fascist? Där sjuka ska tvingas ut i arbete. Nej du. Vilket omänskligt sätt.
Citera
2015-09-03, 23:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag har ingen lust att betala denna människas bidrag.

Hon får inga inga bidrag idag. Hon är en ålderspensionär sedan många år tillbaka.

Citat:
Då sitter man inte och skriver inlägg på nätet.

Karriären som "Julia Caesar" började hon runt år 2010. Då var hon en ålderspensionär.

Citat:
Hon kan självklart sopa golv på någon industri eller så, värre sjuk är hon ju inte.

Ska man skicka en 70-åring till att jobba på golvet i en industri?
Citera
2015-09-03, 23:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Kan det möjligen ha varit så att någon annan hotat DN/Bonniers att outa BJ och skämma ut DN/Bonniers med att de har före detta medarbetare som skriver främlingsfientliga saker?

Ett sådant hot skulle möjligen kunna motivera den hårda behandlingen av BJ. En behandling som annars saknar all rim och reson och som dessutom sannolikt gynnar BJ, och indirekt SD.
Citera
2015-09-03, 23:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kan det möjligen ha varit så att någon annan hotat DN/Bonniers att outa BJ och skämma ut DN/Bonniers med att de har före detta medarbetare som skriver främlingsfientliga saker?

Ett sådant hot skulle möjligen kunna motivera den hårda behandlingen av BJ. En behandling som annars saknar all rim och reson och som dessutom sannolikt gynnar BJ, och indirekt SD.

Det tror jag inte.

Som flera har noterat så har Hamrud varit på jakt efter Julia Caesar sedan 2010.

Även skrivit om henne 2011:
http://www.gp.se/kulturnoje/1.541446...-breder-ut-sig

Så detta var eftertraktat byte, därav så blev hela artikeln så njutningsfull för henne. Hamrud tycker väl mest att det var synd att Orrenius inte fick henne öppna dörren när fotografen var där så att de kunde få en nyare bild av henne och var istället tvungen att använda en gammal pressbild.
Citera
2015-09-03, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Toktanten är en bidragsfuskare kunde man ju tänka sig äcklig rasist kärring.

Ojdå Vad har vi här för något ? Inte är väl du en sån där liten fascistisk röding som vill trycka ner demokratin.

Alla har rätt att skriva kritiskt om invandring, vi lever ju i ett demokratiskt land dummer,,, visste du inte det
Citera
2015-09-04, 00:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det tror jag inte.

Som flera har noterat så har Hamrud varit på jakt efter Julia Caesar sedan 2010.

Även skrivit om henne 2011:
http://www.gp.se/kulturnoje/1.541446...-breder-ut-sig

Så detta var eftertraktat byte, därav så blev hela artikeln så njutningsfull för henne. Hamrud tycker väl mest att det var synd att Orrenius inte fick henne öppna dörren när fotografen var där så att de kunde få en nyare bild av henne och var istället tvungen att använda en gammal pressbild.
Tack för länken.

Så Hamrud har skrivit den där artikeln i januari 2011, vilket väl bara är några månader efter att "Julia Cesar" började publicera sig? Och redan i denna artikel sägs att "Julia Cesar" verkar märkligt insatt i hur DN fungerar.

Låter väl som att Hamrud, och kanske även DN, redan från första början haft klart för sig att det är en före detta DN-medarbetare som är "Julia Cesar".

Det är klart, det bör ju rimligtvis ha varit en nagel i ögat på DN där man rimligtvis även kan ha oroat sig för "smittorisken", dvs risken att DN skulle få skit på sig om det framkom att tidigare medarbetare bloggade rasistiskt (eller vad det nu kan vara; jag har aldrig läst hennes alster).

Om dessa antaganden stämmer så blir det ju nästan någon form av vendetta mellan BJ och DN. Ändå en rätt ovanlig och intressant historia.
Citera
2015-09-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det var då Archive.orgs "spindel" arkiverade sidan senast...

Den var uppe häromdagen tills Expressen märkte av att den helt plötsligt fick trafik igen och vips! Borta.

Ni som har läst er 1984 vet ju hur det gick till i Oceanien.

Där fanns en hel avdelning som sysslade med att revidera historien. Fast steget smartare än i Expo-pressen. I Oceanien skrev man en ny version av den gamla artikeln och tryckte om hela tidningen.

Med dagens digitala teknik vore det oerhört lätt för Expressen att bara lägga in en ny, Caesarkritisk artikel av Ulf Nilson, på den gamlas ställe.
Citera
2015-09-04, 00:29
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Men om din analys skulle vara korrekt, är det då inte väldigt besynnerligt och anmärkningsvärt att DN och Expressen nu tar henne på så väldigt stort allvar att de kämpar med näbbar och klor för att misskreditera henne? Om hon bara vore en gammal foliehatt ibland Internets alla gamla foliehattar, varför i fridens namn iggar de inte bara henne fullständigt?

Det enkla svaret är att det beror på att hon är en uppburen skribent i SD-kretsar, och därigenom bör belysas endast av den snledningen. Att hon är en strålkärring får väl ses som en bonus
Citera
2015-09-04, 00:31
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Värk och domningar, muskelsvaghet och en överväldigande trötthet. Gick över efter en tid när man hade hunnit få bort tandlagningarna. (Den botade blonda orala galvanisten). Tja, kan det ha varit borrelia som läkt ut, månne?

Men där såg vi en engagerad JC som med stora kunskaper om samhället och med noll fackkunskaper i ämnet stred för sin sak. Hon var skärpt och klar.

Lite lik Mona Sahlin, ändå
Citera
2015-09-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
@Naranbaatarkhan:

Mitt tips är nog att det är någon på Försäkringskassan som har skvallrat till RG och Hamrud; att några gamla chefer på DN skulle ha kunnat luska ut hennes identitet tror jag inte på. Men i princip blir det naturligtvis högintressant om det är via Försäkringskassan eller vården, deras handlingar och journaler är ju sekretessbelagda och detaljer får i princip inte lämnas ut, inte ens till media. Men det skiter naturligtvis tidningarna i, både före och efter publicering av en sådan här fet sak.

Jag tror att många i hennes journalistomgivning kände till att hon trodde sig ha drabbats av amalgamförgiftning och senare elöverkänslighet på 90-talet. Och att hon slutade på grund av det.

Det är drygt 20 år sedan, men det finns säkert många som minns det.

Kanske har hon vänner kvar från den tiden som hon pratar med om sin situation. Vännen nämner detta till en annan journalistvän, och sedan får DN och Expopressen trådar att börja nysta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in