2015-09-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Åsa Linderborg: Nilsons text ströks efter avslöjandet

Här ljuger Åsa Linderborg medvetet. Två gånger dessutom.

Vi vet sedan tidigare att expressens artikel finns på wayback machine (långt tillbaka arkivet).

Detta är en gång.

Det här är andra gången.

En kulturarbetare som Åsa Linderborg vet mycket väl att tidningarna finns att tillgå Kungliga bibliotekets arkiv.

Det enda anledningen till att hon säger att Ulf Nilssons artikel inte finns tillgänglig något mer är att få sina egna läsare att inte ifrågasätta, utan att lita på vad hon säger till 100%.

vad menar du?
det är väl klart att texten går att få tag på om den har publicerats. det är ju i princip omöjligt/olagligt för expressen att samla in de tidningar och arkiv där texten finns.
vad lindeborg är intresserad av är ju det mycket besvärande faktum att på det sätt som expressen faktiskt kan kontrollera texten, dvs via deras egen hemsida, så har de valt att plocka bort den. varför denna censur av sin egen text?
var är dagens media och resumé?
Citera
2015-09-04, 13:16
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brontosaurus
JC fick vad hon förtjänar. Hon borde förstått att hon kunde bli namngiven om hon hängde ut journalisten med namn och telefonnummer i sin blogg.

Eller så förstod hon det helt och fullt. Då kunde hon utmålas som ett uthängt offer av alla meningsfränder.
Är hon smart?

Vet inte, men alla inblandade har utnyttjat sin yttrandefrihet, det är väl inget uppseendeväckande i det?

Det hade definitivt inte med detta att göra. Anledningen till att journalisten var där och lämnade numret på en lapp var ju just att man tänkte hänga ut JC.

Det var f ö jobbmobilen och hur fan den kunde ringa flera nätter igenom och att han också svarade, ja det fattar inte jag. Det är bara att stänga av den. Men se, det var nog så att det inte ringde någon. På känt journalistiskt manér så ljög nog den lille murveln.
Citera
2015-09-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
vad menar du?

Inte jag. Åsa Linderborg säger:

Citat:
Den texten går inte längre att få tag på.
Citera
2015-09-04, 13:20
Medlem
Citat:
JC fick vad hon förtjänar. Hon borde förstått att hon kunde bli namngiven om hon hängde ut journalisten med namn och telefonnummer i sin blogg.

Eller så förstod hon det helt och fullt. Då kunde hon utmålas som ett uthängt offer av alla meningsfränder.
Är hon smart?

Vet inte, men alla inblandade har utnyttjat sin yttrandefrihet, det är väl inget uppseendeväckande i det?
Ja, journalisten har ju aldrig hängt ut sig själv med telefonnummer på twitter tidigare:

xxxxx Ska du dit snart? ring mig xxxxxxxxxxxxx om du vill (25 apr 2014)
https://twitter.com/niklasorrenius/s...97926693191681

Edit: Julia Caesar hängdes ut för att ha avslöjat Orrenius nummer – trots att han själv spred numret på Twitter
http://www.friatider.se/julia-caesar...-telefonnummer
Senast redigerad av fuckuto 2015-09-04 kl. 13:41.
Citera
2015-09-04, 13:39
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Undrar om det funkar lika?
Det kanske verkar snarlikt men är så olika till motivering, mekanism och innebörd att det blir vanskligt att jämföra. Därav min och andras barskhet.
Citera
2015-09-04, 13:43
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Jaru. det handlar om hämnd. Vilket kanske är människligt att vilja ha.

Men verkligen inget en tidning ska syssla med. Eller en journalist.

Dessutom rör det ju sig I det här fallet om helt olika motivbilder, där Jöberger har en psykisk störning. Hon har iofs en viss maktställning i högerextrema kretsar, men det är fortfarande att sparka neråt, vilket man kan tycka högst opassande.

En kul detalj är ju att det är trådsanning i den andra tråden att detta redan skett. Ska ni bli upprörda över detta hamnar ni då automatiskt i en självmotsägelse. Ska ni vara konsekventa bör ni bli lika arga som om dom påpekat at statsministern heter Löfven.
Ok. Så 1) Annika och Niklas börjar skriva en artikel 2) drygt ett år senare skriver JC om om det 3) Då ska Annika och Niklas hämnas genom att skriva en artikel. Förstår jag dig och fria tiders artikel rätt?
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2015-09-04 kl. 13:45.
Citera
2015-09-04, 14:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det är fascinerande hur det har trappats upp - man pratar om att hon har hotat journalister, men var? Hur? Man pratar om att hon har hängt ut journalister, men ännu en gång, innan hon publicerade Orrenius mobilnummer (vilket var olämpligt) så har jag inte sett ett enda bevis på att hon hängt ut någon journalist. Hon har kommenterat på deras krönikor på ett synnerligen otrevligt sätt, men det är ungefär så långt det gick innan "Mardröms"-krönikan.

Vart är det hon skrivit på Avpixlat och Exponerat?

Jag gillar inte ens att försvara haggan, men just nu så verkar det kastas en massa anklagelser mot henne om vad hon har gjort utan att någon faktiskt kan belägga att hon har gjort det.
Och idag säger Thomas Bodström att Zlatan(!) regelbundet hotar pressen. Uttalandet gjordes som ett svar på att Zlatan snäst av Olof Lundh som gång på gång antytt i intervjufrågor till Zlatan, att Zlatan är en girigbuk:

Citat:
Han har satt i system att hota medierna, att bojkotta medierna, säger Bodström.

Antingen har det gått hyperinflation i begreppet "hot mot pressen" eller också är pressen fullständigt allergisk mot all form av kritik.

(Uttalandet är hämtat ur en Expressen-artikel, men så fasen att jag länkar till deras artiklar numera).
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-09-04 kl. 14:10.
Citera
2015-09-04, 14:24
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:

Är hon smart?

Om du menar Orrenius, så hängde han ut sig själv ett flertal gånger långt innan JC... men det räknas väl inte i din värld?

http://www.friatider.se/sites/defaul...?itok=Nhn_gyZQ
Citera
2015-09-04, 14:27
Medlem
Stockholm1s avatar
"2) Avståndet mellan dem som med namn eller under pseudonym lägger ut hetstexterna och dem som formulerar de faktiska hoten, är många gånger marginellt".

Vilka syftar Åsa på här? Är det Oisin Cantwell/Anders Lindberg som står för "hetstexterna" och AFA/övriga svettluktande kommunister som både utmålar och verkställer hoten?

Jag hade kunnat skriva det där som en medveten missuppfattning för att vinna retorisk fördel. Men, det sorgliga i allt detta är att ingenting kunde vara närmre sanningen. Media piskar upp stämningar, media har blod på sina händer.

Det räcker att läsa vidare i texten för att inse att även Åsa L ägnar sig åt simpel hets. Bara ett ord som "undervegetation" visar prov på folkförakt och skapar nya röster. Tack, Åsa.
Citera
2015-09-04, 14:27
Medlem
orrtupps avatar
Har aldrig läst JC men reagerar på en viss del av uthängningen, nämligen detta att hon hängs ut som stollig pga elallergi mm. Ett försök till karaktärsmord i mitt tycke som inte känns bra och som tyder på att man inte kan bemöta hennes texter.

Det som blir extra märkligt är att psykisk sjukdom och dysfunktion annars verkar vara en merit i MSM.
Bipolära personer som Ann Heberlein framställs som föredömliga livscoacher och personer som Kakan Hermansson och Arnstad får stort utrymme i media, men det är klart deras budskap är det rätta och då spelar det ingen roll om dom framför budskapet från en psykiatrisk klinik.
Citera
2015-09-04, 15:21
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm1
"2) Avståndet mellan dem som med namn eller under pseudonym lägger ut hetstexterna och dem som formulerar de faktiska hoten, är många gånger marginellt".

Vilka syftar Åsa på här? Är det Oisin Cantwell/Anders Lindberg som står för "hetstexterna" och AFA/övriga svettluktande kommunister som både utmålar och verkställer hoten?

Jag hade kunnat skriva det där som en medveten missuppfattning för att vinna retorisk fördel. Men, det sorgliga i allt detta är att ingenting kunde vara närmre sanningen. Media piskar upp stämningar, media har blod på sina händer.

Det räcker att läsa vidare i texten för att inse att även Åsa L ägnar sig åt simpel hets. Bara ett ord som "undervegetation" visar prov på folkförakt och skapar nya röster. Tack, Åsa.

Måhända syftar hon på den där brandbomben utanför asylboendet i Arboga. Men där tror jag att det hela bottnar i att någon av de boende varit på stöldturné och bl a slangat bensin ur parkerade bilar. Det fanns nämligen en del annat stöldgods också.

Sedan har vi machetemannen som tände på ett helt zigenarläger. Men knivskadan ser mer ut som en rispa från ett gräv i en sopcontainer och det var ett vittne i tråden som hade sett dem lämna lägret före lågorna slog upp. Fullt påklädda och i god ordning.
Citera
2015-09-04, 15:27
Medlem
Med utgångspunkt från bilden av den drunknade flyktingpojken kommer helagotlands chefredaktör Mats Pettersson (fd Expressen) fram till följande i sin blog för några timmar sedan:

"Jag är trött på hatet nu, på människor som Julia Caesar, på Sverigedemokraterna, på de i mitt facebookflöde som delar rasistpropaganda från hatsajterna. Det är dags att säga ifrån"

Han vet mycket väl var "stugan i skogen" är belägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in