Citat:
Ursprungligen postat av
William Haines
Det är fascinerande hur det har trappats upp - man pratar om att hon har hotat journalister, men var? Hur? Man pratar om att hon har hängt ut journalister, men ännu en gång, innan hon publicerade Orrenius mobilnummer (vilket var olämpligt) så har jag inte sett ett enda bevis på att hon hängt ut någon journalist. Hon har kommenterat på deras krönikor på ett synnerligen otrevligt sätt, men det är ungefär så långt det gick innan "Mardröms"-krönikan.
Vart är det hon skrivit på Avpixlat och Exponerat?
Jag gillar inte ens att försvara haggan, men just nu så verkar det kastas en massa anklagelser mot henne om vad hon har gjort utan att någon faktiskt kan belägga att hon har gjort det.
Och idag säger Thomas Bodström att Zlatan(!) regelbundet hotar pressen. Uttalandet gjordes som ett svar på att Zlatan snäst av Olof Lundh som gång på gång antytt i intervjufrågor till Zlatan, att Zlatan är en girigbuk:
Citat:
Han har satt i system att hota medierna, att bojkotta medierna, säger Bodström.
Antingen har det gått hyperinflation i begreppet "hot mot pressen" eller också är pressen fullständigt allergisk mot all form av kritik.
(Uttalandet är hämtat ur en Expressen-artikel, men så fasen att jag länkar till deras artiklar numera).