2015-09-02, 18:05
Medlem
chevy.chases avatar
Något aktuellt att lyfta fram här är att Per Gudmundsson fick kritik av Åsa Lindeborg och en förvirrad vänsteråhörare i en diskussion anordnad av Publisistklubben (https://www.youtube.com/watch?v=-TEj_PCkNok, ca 40 min in). Varför? Jo, Per har på sin blogg har lagt upp namn och bild på en del av de som har rest till Syrien för att kriga för IS. Kritiken? De är ännu inte dömda.

Slutsatsen är ungefär: Det är fel av Per att hänga ut islamister med svenskt medborgarskap som åker iväg till Syrien för att våldta och mörda, men rätt av Expressen att hänga ut en 70-årig kvinna som på sin höjd skriver kontroversiella krönikor.

Eller hade Åsa Lindeborg med anhang tänkt kärleksbomba JC nu? Men det finns säkert något intersektionellt maktperspektiv som jag missar här
Citera
2015-09-02, 18:06
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
"Svenska Dagbladets chefredaktör Fredric Karén tycker det är fel att publicera namnet.

– Vi har beslutat att inte göra det. Expressen har kommit fram till att detta är allmänt intressant. Jag har kommit fram till att det inte finns tillräckliga skäl och att det inte är tillräckligt offentliga sajter på det sättet. Jag tycker också man ska ta hänsyn till att hon har en sjukdomsbakgrund. Det är fortfarande en ganska begränsad krets som läser sajterna och genomslaget är trots allt ganska begränsat, även om de växer.

– I de högerextrema kretsarna har man för vana att publicera namn på allt och alla. Man vill tala om vilken etnicitet brottslingar har, publicera namn och bild på ännu icke dömda personer, man bryter kontinuerligt mot de pressetiska reglerna. Att då publicera namnet på ”Julia Caesar” är att gå i den riktning som de själva stakar ut. Det känns fel. Vi ska hålla oss för goda för det. Vi i de grundlagsskyddade medierna har ett ansvar att stå emot."

http://www.svd.se/darfor-publicerar-...a-caesars-namn

SvD tar billiga poäng på detta. Eftersom Expressen redan publicerat namn så behöver ju inte SvD göra det. Men SvD är snäppet mer seriösa än DN och Expressen, helt klart.
Citera
2015-09-02, 18:09
Medlem
takethefifths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Som vanligt är ni demokratiföraktare antingen dumma, eller helt okritiska av vad ni läser.

Utelämningen av nummer är som sagt en efterkonstruktion. Här är en tweet där Orrenius helt öppet lämnar ut sitt nummer: https://mobile.twitter.com/niklasorr...04053455519744

När man behöver många skäl för en handling har man ofta inget riktigt skäl. Det här handlar om hat.

Skulle säga att det är just demokrati jag vill värna om och så även Orrenius.
Barbro J har däremot gömt sig bakom ett alias,Om man inget har att dölja varför inte föra en diskussion öppet och stå för de åsikterna och att kunna ta fram fakta för sina påståenden när man blir tillfrågad Det är demokrati !
Citera
2015-09-02, 18:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
För några dagar sedan hade jag - och sannolikt större delen av svenska folket - ingen aning om Cesar/Jöberger och hennes blogg.

Men tack vare idoga insatser från Expressen och SRs Studio ett är vi nu många som blivit upplysta.

Nu väntar man bara på kvällen när Aktuellt och Rapport kommer att upplysa den ännu oinformerade minoriteten om denna blogg.

Vad hade en betald reklamkampanj med sådan effekt kostat? 10 miljoner? 20? Kommer Expressens, SRs och SVTs agerande att minska antalet läsare av den där bloggen? Knappast. Tvärtom lär antalet läsare öka dramatiskt.

Så hur tänkte Expressen egentligen?
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2015-09-02 kl. 18:13.
Citera
2015-09-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Jag kan inte styrka det eftersom det är förbjudet att föra statistik på vissa områden när det gäller invandring. Vilket för med sig att det blir antagenden ,tyckanden ,åsikter som du uttrycker det.Varför har BRÅ slutat att rapportera statistik om invandrares brottslighet.?

Så eftersom brå inte rapporterar statistik över invandrares brottslighet och många invandrare saknar idhandligar så kan man dra slutsatsen att hon rätt i sina "påståenden om ljugande asylturister som söker livstidsförsörjning genom att riva identitetshandlingar när dom anländer till Sverige". Intressant beviskedja...
Citera
2015-09-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
För några dagar sedan hade jag - och sannolikt större delen av svenska folket - ingen aning om Cesar/Jöberger och hennes blogg.

Men tack vare idoga insatser från Expressen och SRs Studio ett är vi nu många som blivit upplysta.

Nu väntar man bara på kvällen när Aktuellt och Rapport kommer att upplysa den ännu oinformerade minoriteten om denna blogg.

Vad hade en betald reklamkampanj med sådan effekt kostat? 10 miljoner? 20? Kommer Expressene, SRs och SVTs agerande att minska antalet läsare av den där bloggen? Knappast. Tvärtom lär antalet läsare öka dramatiskt.

Jag tror att EXPO-Annika Hamrud och EXPO bara utnyttjar lättlurade Expressen som vanligt.
Citera
2015-09-02, 18:13
Medlem
NS_14s avatar
Fria Tider intervjuar Julia som pekar på folkfiendernas brist på empati:

Citat:
För Fria Tider berättar hon att hon är trött efter den senaste veckans och de senaste dygnens påfrestningar, inte minst sedan det senaste ovälkomna hembesöket förra måndagen då Niklas Orrenius återigen dök upp utanför hennes hem.

– Jag upplever de här fyra hembesöken som trakasserier på ett väldigt starkt sätt, det är det som varken Niklas Orrenius eller Annika Hamrud verkar kunna förstå, säger hon och frågar sig retoriskt:

– Det i sin tur gör mig väldigt förvånad, hur är man utrustad som människa om man inte kan sätta sig in i och förstå hur en människa upplever det här agerandet? Vad är det som fattas i verklighetsuppfattningen om man inte förstår det?

http://www.friatider.se/julia-caesar...ta-over-teaser
Citera
2015-09-02, 18:14
Medlem
W@ffens avatar
Hjulet Sverige rullar allt snabbare och utsikten för att kunna bromsa in och ta det hela mer sansat har skjutits i sank. När krönet slutligen nås kommer det att braka löst ordentligt. De som har trott sig sitta på den enda sanningen kommer att vara jagade villebråd.
Citera
2015-09-02, 18:15
Medlem
takethefifths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Nu har Du gjort det bra!! Vem har gett Dig grönt ljus att avslöja detta? Du och alla vi andra här på FB skriver under signatur av någon anledning. Kanske för att det kan vara livsfarligt att gå utanför den svenska smala åsiktskorridoren. Jag tycker att Du är en förrädare av stort mått.

Hur lång tid tar det tills vi får vetskap om att " (ö)-känd journalist funnen död" ? Hoppas vid Gud att detta inte kommer att hända, men med sådana ligister och kriminella gäng, som det finns inom den yttersta vänstern, måste man räkna med allt.

Du måste vara mycket svagsint som inte har kunnat räkna med detta.

Att Julia har hållit sig undan i flera år kan man förstå efter att ha läst hennes alster. Skrivna i en tid då dessas innehåll varit absolut förbjudet. Hela Media-Journalistkåren har stått med högafflarna i högsta hugg. Nu tror jag inte att denna kår är redo att mörda, men vanvettiga AFA-anhängare som vet att de har etablissemanget på sin sida, och PKmaffian hejar på, de kan ta sig till vad som helst. " Ungdomsstreck".
Märkligt att du inte reagerade på samma sätt när flera journalisters adresser lades ut här?
Mitt var bara en replik till det tilltaget .
Tror att de flesta redan läst Expressen och har de gjort det så är det fritt fram att hämta dessa uppgifter på nätet helt oskyddat men som vanligt ska såna som du ta till bröst toner.
Patetiskt, Försök att se saker mer nyanserat det är en förutsättning om demokrati ska fungera.
Citera
2015-09-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takethefifth
Skulle säga att det är just demokrati jag vill värna om och så även Orrenius.
Barbro J har däremot gömt sig bakom ett alias,Om man inget har att dölja varför inte föra en diskussion öppet och stå för de åsikterna och att kunna ta fram fakta för sina påståenden när man blir tillfrågad Det är demokrati !

Nej det är stalinism.
Secret ballot, att få vara anonym om te.x vad man röstar på har alltid varit en av grundstenarna i demokrati.
Citera
2015-09-02, 18:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag tror att EXPO-Annika Hamrud och EXPO bara utnyttjar lättlurade Expressen som vanligt.
Men varför skulle dom lura Expressen att göra reklam för sina meningsmotståndare?

Jag tror snarare att Hamrud och Expressens Mattsson är mindre listiga och trodde sig vara smarta och vinna poäng på att hänga ut tanten.

* Längtar tillbaka till tiden när Expressen kunde betraktas som en någorlunda ok tidning *
Citera
2015-09-02, 18:16
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vad hade en betald reklamkampanj med sådan effekt kostat? 10 miljoner? 20? Kommer Expressene, SRs och SVTs agerande att minska antalet läsare av den där bloggen? Knappast. Tvärtom lär antalet läsare öka dramatiskt.

Det är lite som den där tunnelbanekampanjen som brölvänstern skulle stoppa genom upplopp - effekten blev att reklamvärdet blev 52 miljoner och fick en räckvidd på 92%. Vad detta kommer sluta i reklamvärde och räckvidd för Snaphanen, JC/BJ och övriga alternativmedia återstår att se, men med tanke på att det har pågått sedan i söndags och tagit fart idag och lär fortsätta i ett par dagar så är det nog pengar de aldrig skulle kunnat skramla fram...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in