2015-09-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Nä, inte ens det kunde Expressens artikel klargöra, trots att så stort fokus låg på detta.

Visst har jag också undrat vem JC är, men MSM:s agerande/motiveringar är ologiskt/ologiska och hycklande.

Det är så mycket som är knäppt i denna historia att man knappt vet vart man ska börja.

Hmm, men varför inte här:

Alla uppgifter Orrenius och Hamrud har om Jöberger bygger med högsta sannolikhet på handlingar Researchgruppen/AFA/Expo tagit ut. Jöberger gjorde ett överklagande till förvaltningsrätten någon gång i början av 1990-talet angående handikappanpassning av bostad och det är den handlingen man har.

Jag tror både Hamrud och Orrenius kallt räknar med att aldrig behöva svara på frågan om var de fått uppgifterna ifrån - där är de skyddade av lag.

Däremot tror jag varken Orrenius eller Hamrud räknar med att SÄPO kan se mycket allvarligt på Researchgruppens verksamhet och att det kliar i fingrarna hos en hel del poliser att komma åt dessa.
Citera
2015-09-08, 10:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Julias krämpor har inte ett skit med det hon bidragit med skriftlig, men många här har den senaste tiden försök vinkla hennes krämpor i sjuka försök att utmåla hennes som sinnessjuk, det tricket är gammalt och hör hemma i kommunistiska länder, vilket pekar på en hög procent mediafolk i denna tråd.....

Det är som taget ur den sovjetiska regelboken:

Citat:
"I dåvarande Sovjetunionen betraktades oliktänkande eller dissidenter som psykiskt sjuka och spärrades in på en beryktad rättspsykiatrisk klinik vid Serbskij-institutet i Moskva. Där fick de sitta under veckor till flera år. De fick starka lugnande mediciner och visste inte när, eller ens om, de skulle bli utsläppta."

"Vid sidan av den psykiatriska vården förfogade den sovjetiska staten över fängelser och arbetsläger för att utöva social kontroll. Skälen till att psykiatrin ofta föredrogs var att man kunde ogiltigförklara åsikterna, eftersom de producerats av sjuka hjärnor."

http://www.lakartidningen.se/Functio...articleId=4228

Genom att klassa oliktänkande som psykisk sjuka kunde man ogiltigförklara deras åsikter.
Citera
2015-09-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är som taget ur den sovjetiska regelboken:

Genom att klassa oliktänkande som psykisk sjuka kunde man ogiltigförklara deras åsikter.

Ja även kommunisternas kamrater muhammedanerna använder samma knep med nyordet islamofob.

Mvh Occational
Citera
2015-09-08, 11:59
Medlem
Citat:
Det visade sig vara 5 kontaktförsök.
2 av Hamrud, 2 av Orrenius, och den 5:e var en manlig expressenjournlist kvällen innan publicering som också hade flugit över direkt från Mariebergs-redaktionen.

Julias krämpor har inte ett skit med det hon bidragit med skriftlig, men många här har den senaste tiden försök vinkla hennes krämpor i sjuka försök att utmåla hennes som sinnessjuk, det tricket är gammalt och hör hemma i kommunistiska länder, vilket pekar på en hög procent mediafolk i denna tråd.....

OK 5 (fem) kontaktförsök. Knappast det man kan kalla att vara förföljd. Låter lite som snutnoja. Är det nån som vet om Julia Caesar själv försökt kontakta någon av tidningarna för att säga att om hon ville ha sitt riktiga namn och sin riktiga bild publicerad.
Hon ställde ju upp för lokaltidningen i Waxholm när hennes dotter och Heimstaden sabbade hennes enrummare. Så det är väl inte helt omöjligt att hon skulle sagt ja till publicering om hon bara fattat vad det gällde.
Citera
2015-09-08, 12:14
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
OK 5 (fem) kontaktförsök. Knappast det man kan kalla att vara förföljd. Låter lite som snutnoja. Är det nån som vet om Julia Caesar själv försökt kontakta någon av tidningarna för att säga att om hon ville ha sitt riktiga namn och sin riktiga bild publicerad.
Hon ställde ju upp för lokaltidningen i Waxholm när hennes dotter och Heimstaden sabbade hennes enrummare. Så det är väl inte helt omöjligt att hon skulle sagt ja till publicering om hon bara fattat vad det gällde.

Hade hon velat få sitt namn publicerat så hade hon naturligtvis gjort det själv. Men hon ville alltså inte det.
Citera
2015-09-08, 12:23
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det visade sig vara 5 kontaktförsök.
2 av Hamrud, 2 av Orrenius, och den 5:e var en manlig expressenjournlist kvällen innan publicering som också hade flugit över direkt från Mariebergs-redaktionen.

Dessutom de allra mest olämpliga att kontakta henne. Åtminstone Hamrud, för de var ju okontanta sedan länge.
Citera
2015-09-08, 12:24
Medlem
Siegsacks avatar
Citat:
Alltså, jag förstår att man tog bort ordet neger eftersom flera tyckte illa om det, ungefär som med tattare. Man behöver ju inte göra folk illa i onödan.

Det där är ju bara helt galet. Så för att flera inte tycker om ett ord så skall det tas bort? Betyder inte yttrandefriheten någonting alls för sådana som dig? Kan tyckas löjligt, men för mig är det viktigt att få säga "neger" om jag vill.

För mig är det en grundläggande rättighet.

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Hon är islamofob.

Försöker du överträffa dig själv i hur många epitet du klarar av att sätta på en och samma människa?

Är det rasistiskt att vara kritisk mot Islam? Du bara svingar vilt med dina kulturmarxistiska begrepp utan att egentligen förstå innebörden bakom dessa. Dessutom ser jag knappast något fel i citatet som du länkar för vad är Islam om inte just en "totalitär, våldsam och förtryckande ideologi från 600-talet?", kan du svara på det?

Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Hon säger att alla muslimer som kommer hit är våldtäktsmän, mördare och terrorister.

Nu vet inte jag om jag missar något alldeles jätteväsentligt i det andra citatet där. Men hon skriver ju verkligen inte att "alla muslimer som kommer hit är våldtäktsmän, mördare och terrorister."

Det hon däremot skriver är man "iscensätter och påskyndar importen av oidentifierade mördare, krigsförbrytare och terrorister." Vilket, utom allt tvivel, faktiskt stämmer.

Den som är rasistisk är du och dina vita vänstervänner som ständigt söker och finner rasism i allt möjligt. Det är ju ni som skapar en rasism som egentligen inte existerar. För det är precis vad du håller på med nu. Det är varken islamofobiskt eller rasistiskt att tycka islam är en totalitär, våldsam och förtryckande ideologi från 600-talet, det räcker med att öppna ögon och öron för att inse detta.
Citera
2015-09-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Hade hon velat få sitt namn publicerat så hade hon naturligtvis gjort det själv. Men hon ville alltså inte det.

Ibland ville hon ha sitt riktiga namn publicerat. Så vad är det för fel att fråga? Ingen frågade mig. Varken på flashback, i annan nymedia eller i vanliga tidningar. Man borde inte få exponera folk utan tillåtelse. Varken Julia Caesar eller nån annan.
Citera
2015-09-08, 13:41
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ibland ville hon ha sitt riktiga namn publicerat. Så vad är det för fel att fråga? Ingen frågade mig. Varken på flashback, i annan nymedia eller i vanliga tidningar. Man borde inte få exponera folk utan tillåtelse. Varken Julia Caesar eller nån annan.

Det har du helt rätt i. Men jag tycker nog att somliga opinionsbildare kanske borde outas, det är ju en avvägning som får göras. I JC:s fall fanns dock en hotbild, hon var ingen särskilt betydande aktör, och det verkar liksom ha skett på jävelskap.

Knepigt. Hon hamnar i konflikt med DN som beslutar att släppa hela grejen. Strax därefter blir hon uthängd av Expressen som därtill gör en mycket udda manöver i sitt arkiv.
Citera
2015-09-08, 13:42
Medlem
En handling som osar diktatur av Expressens vänsterdjävular.
Citera
2015-09-08, 14:16
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mailtome
En handling som osar diktatur av Expressens vänsterdjävular.

Wolodarski på DN måste ha blivit förbannad. För han ville inte hänga ut henne, han ville lugna ner det hela istället. Då hoppar Expressen in och gör det istället.

Fast det kan ju ha varit uppgjort bakom kulisserna. Tidningarna har ju nära band.
Citera
2015-09-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det har du helt rätt i. Men jag tycker nog att somliga opinionsbildare kanske borde outas, det är ju en avvägning som får göras. I JC:s fall fanns dock en hotbild, hon var ingen särskilt betydande aktör, och det verkar liksom ha skett på jävelskap.

Knepigt. Hon hamnar i konflikt med DN som beslutar att släppa hela grejen. Strax därefter blir hon uthängd av Expressen som därtill gör en mycket udda manöver i sitt arkiv.

Vadå hotbild? Vad är det för hotbild?
Vi är många som lever under verkliga hot. En del hot verkställs trots att folk får skyddade personuppgifter och adresser, ibland nya identiteter utan att det hjälper.
Skulle Julia Caesar ha blivit hotad för att hon säger ungefär samma sak som en del riksdagsmän.
Kom in i verkligheten.
Det värsta som skulle verkar kunna drabba Julia Caesar är ju att partiet utesluter henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in