Citat:
Ursprungligen postat av
Glanton
Missförstå mig inte med flit.
Jag skrev att jag tyckte det var fegt och svagt att hon måste vara anonym, inte att hennes krönikor eller åsikter är det. Tvärtom faktisk. Någon länkade tidigare i tråden till Snaphanen där alla hennes texter låg. Jag läste igenom 5-6 stycken och blev uppriktigt förvånad över deras kvalitet. Åsikter uppbyggda med mycket fakta, ett varierat språk, bitskt och konfrontativt när det behövs och aldrig över gränsen (i alla fall inte i de krönikor jag läste). Till skillnad från många puckon här på Flashback gick hennes SD-vurmande att läsa utan att av ren princip bli anti.
Jag tycker bara att det är märkligt att hon måste vara anonym. SD (och för all del SP för fan) har ju vansinnigt mycket offentligt folk/politiker som jobbar för dom. Att då JC, en slags underground-skribent anser sig vara tvungen att vara anonym kan jag tycka är lite fegt.
Kan man få tycka det utan att vara landsförrädare eller en"dummer"?
Pk- folket är alldeles för labila för att sköta en demokrati, tycker jag.
Det har skett många fysiska attacker genom åren på Sd's medlemmar och otaliga hot.
Julia.C fick häromdagen några hotelser,, pga den där hamrud som outat henne.
Jag såg nyligen en video från danska televisionen som visade två danskar, som fejk valarbetare åt Sd i Malmö. 45min in filmen hade de en flock invandrare runt sig. En av dem hotade danskarna med att han bara behövde ringa ett samtal så skulle dom "försvinna" . Är det vänsterns definition på demokrati , så förstår jag ju varför JC valde pseudonym