2015-09-05, 01:48
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet inte.
Så här ser fakta ut.
Jöberger förtidspensioneras 93 pga elallergi/trött
2001 släpper hon en bok
Om hon gick i ålderspension vid 65 så blir det 2009
2010 ger hon ut ny bok och börjar skriva söndagskrönikor i Snaphanen
Två böcker till utkommer de följande åren

Jag kan ha fel i årtal för ålderspension, då faller mina argument.
Finner det bara lite märkligt att hon blir så produktiv ganska exakt när hon inte längre "behöver" vara sjuk?
Finner det också otroligt att hon går från att inte skriva alls till att få ett krönikörgig bara så där, hon måste ha varit aktiv innan innan 2010.
Elller förresten, det behöver hon inte men det känns sannolikt.
Där, det är vad jag har att säga. Men jag kan ha fel, är mest en spaning.

Vad har det för betydelse?

Diskuterar vi inte uthängningen med namn och foto av en 70-årig kvinna som ville vara anonym? Hon postade då och då på en obskyr sajt som få vet om. En kvinna som Expo-Expressen själva har utsett som en "makthavare" som ska avslöjas?

Expo-Expressen har förlorat all trovärdighet och jag ska göra allt i min makt att upplysa folk som funderar på att köpa ett lösnummer av den "tidningen".
Citera
2015-09-05, 01:49
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
OK, så hon skrev en bok eller fick en bok utgiven 2001 om en semesterby på Gotland som är på dekis. Kanske bestod den av gammalt material som hon fick till sig innan sjukskrivningen eller så läste hon till sig den, intervjuade folk skrev den kring 2000-2001. Boken handlade varken om hennes favoritområden från 80-talet och början av 90-talet som handlade om diverse sjukdomar och handikapp eller hennes ämne från 2010-talet som handlar om invandring och integration. Det skulle vara intressant att höra vad hennes ämnesvandring berodde på. Kanske hon var på något vilohem på Gotland och så fick hon sin idé om Kirunabyn? Hur kom hon då in på invandring? Än har vi inte sett något som tyder att hon brydde sig om det på 80-talet. Kanske är det som en del säger att hon går från ena konspirationen till den andra eller handlar det att hon ser sig strida för svagare människor? Hon kanske började höra talas om folk som råkade ut för diverse brottslingar med invandrarbakgrund och sen såg hon hur hennes fd arbetskamrater s.a.s skyfflade under problemen och sen blev hon mer och mer kritisk efter varje brottsfall?

Hon kanske har tyckt så hela tiden men inte uttryckt det?

Jag uppfattar henne mer och mer som en mycket engagerad samhällsjournalist. Mycket kunnig och skicklig på det området. Men med total avsaknad av kunskaper inom teknik, medicin och fysik. Så då hade hon inte möjlighet att på ett analytiskt sätt greppa det där med elallergi och de företeelser som var runtomkring. Elallergiker hade f ö ofta extremt dåliga kunskaper inom t ex elektroteknik. Kolla Marklunds blogg bara.
Citera
2015-09-05, 02:00
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Hon kanske har tyckt så hela tiden men inte uttryckt det?

Jag uppfattar henne mer och mer som en mycket engagerad samhällsjournalist. Mycket kunnig och skicklig på det området. Men med total avsaknad av kunskaper inom teknik, medicin och fysik. Så då hade hon inte möjlighet att på ett analytiskt sätt greppa det där med elallergi och de företeelser som var runtomkring. Elallergiker hade f ö ofta extremt dåliga kunskaper inom t ex elektroteknik. Kolla Marklunds blogg bara.

Kanske har hon det men jag tror det har gjort det mer gradvist. Många undrar ju hur hon gick från att måna om handikappade och sjuka till att bli en dödsknarkarnazist. På 80-talet var det väl inte så många som bekymrade sig om invandringen, speciellt inte kvinnor, och kunde tro att Sverige och Europa skulle förvandla sig totalt. Jag tror att hon förvandlade sig samtidigt med samhället och det har de flesta andra också gjort, på det ena eller det andra sättet. Antagligen har de blivit mer "rasistiska" eller så har de blivit mer "antirasistiska".
Citera
2015-09-05, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag förstår din frustration och det Expo-Expressen har gjort ska vi aldrig glömma. Utsätta en 70-årig sjuklig kvinna för risk om våld och hot. Expo-Expressen bör be till högre makter att hon inte drabbas av något.

Till skillnad från Expo-Expressen så tar Flashback lite ansvar för andra människors säkerhet. Det är ett stort "No-No" att diskutera skyddade uppgifter:
Hotad har hon redan blivit tyvärr.
När det gäller skyddad ID så är det givetvis så att inga sådana uppgifter publiceras på väletablerade seriösa forum som detta. Men det är ju en helt annan sak med de offentlighetens
kloaker där bla Expopressen huserar. Där i den pissrännan, såväl on- som offline, gäller inte samma regelverk som här. Och är skadan en gång skedd så går den inte att reparera...
Citera
2015-09-05, 02:22
Medlem
CarolSeavers avatar
Det här har säkert redan behandlats, men debatten mellan Karin Olsson och Sanna Rayman är ju helt makalös: http://www.medievarlden.se/nyheter/2...amnpublicering

Hur kan man vara kulturchef, etc. på en stor tidning och argumentera närmast på ett barns nivå?
Citera
2015-09-05, 02:46
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det här har säkert redan behandlats, men debatten mellan Karin Olsson och Sanna Rayman är ju helt makalös: http://www.medievarlden.se/nyheter/2...amnpublicering

Hur kan man vara kulturchef, etc. på en stor tidning och argumentera närmast på ett barns nivå?

Sanna Rayman kunde ha varit lite tuffare men avstod för att inte infektera debatten ytterligare. Expo-Expressen är nog pinsamt medvetna om sitt eget självmål och att det uppfattas som en ren hämnd mot en tidigare DN-medarbetare. Expressen fick agera boven då DN inte ville ta smällen.

Karin Olsson kan man inte ha så mycket åsikter om, hon rapar bara upp det som hon blivit tillsagd att säga. En ointressant person.
Citera
2015-09-05, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Missförstå mig inte med flit.
Jag skrev att jag tyckte det var fegt och svagt att hon måste vara anonym, inte att hennes krönikor eller åsikter är det. Tvärtom faktisk. Någon länkade tidigare i tråden till Snaphanen där alla hennes texter låg. Jag läste igenom 5-6 stycken och blev uppriktigt förvånad över deras kvalitet. Åsikter uppbyggda med mycket fakta, ett varierat språk, bitskt och konfrontativt när det behövs och aldrig över gränsen (i alla fall inte i de krönikor jag läste). Till skillnad från många puckon här på Flashback gick hennes SD-vurmande att läsa utan att av ren princip bli anti.
Jag tycker bara att det är märkligt att hon måste vara anonym. SD (och för all del SP för fan) har ju vansinnigt mycket offentligt folk/politiker som jobbar för dom. Att då JC, en slags underground-skribent anser sig vara tvungen att vara anonym kan jag tycka är lite fegt.
Kan man få tycka det utan att vara landsförrädare eller en"dummer"?

Pk- folket är alldeles för labila för att sköta en demokrati, tycker jag.
Det har skett många fysiska attacker genom åren på Sd's medlemmar och otaliga hot.
Julia.C fick häromdagen några hotelser,, pga den där hamrud som outat henne.
Jag såg nyligen en video från danska televisionen som visade två danskar, som fejk valarbetare åt Sd i Malmö. 45min in filmen hade de en flock invandrare runt sig. En av dem hotade danskarna med att han bara behövde ringa ett samtal så skulle dom "försvinna" . Är det vänsterns definition på demokrati , så förstår jag ju varför JC valde pseudonym
Senast redigerad av spitzbergen 2015-09-05 kl. 02:53.
Citera
2015-09-05, 02:55
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Julia.C fick häromdagen hotelser,, pga den där hamrud som outat henne.

Så är det, Annika Hamrud (Expo) är nu medansvarig för att ingenting händer JC. Om hennes stormtrupper attackerar så kan jag bara ana hur det blir.
Citera
2015-09-05, 05:29
Medlem
Ev. hotbild står sig nog rätt slätt i förhållande till den sociala utfrysning som väntar av vänner, släkt och grannar. Om det är ngt töntsvennen inte gillar är det personer som stör den sköna stämningen med nyanserande åsikter.
Citera
2015-09-05, 05:58
Medlem
MrSkargards avatar
Har inte läst tråden på ett tag men vill fortfarande veta om det kommit fram något som tyder på att JC ljugit om invandringsproblematiken. Sist jag besökte tråden fick jag inga exempel på sådant ljugande eftersom invandringsvurmarna hellre ägnade sig åt tramsiga utläggningar om elallergi och dylikt.
Citera
2015-09-05, 06:16
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Har inte läst tråden på ett tag men vill fortfarande veta om det kommit fram något som tyder på att JC ljugit om invandringsproblematiken. Sist jag besökte tråden fick jag inga exempel på sådant ljugande eftersom invandringsvurmarna hellre ägnade sig åt tramsiga utläggningar om elallergi och dylikt.

Ja, jag förstår inte riktigt vad uthängningen skulle gå ut på. Först trodde jag att alla dessa krönikor skulle bemötas "kraftfullt" av det hårt kämpande pk-kollektivet och att man s a s ville ha ett ansikte för debattens skull.

Men det fanns tydligen ett egenvärde i att hänga ut.

Men hon skriver bra, Julia, och som man säger på Hisingen, tyken är hon. Jag tror faktiskt inte att MSM vågar ta den debatten, eller de duellerna av artiklar. MSM vill enbart använda sig av kanaler där de inte blir ifrågasatta eller på annat sätt får mothugg.
Citera
2015-09-05, 07:29
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Ja, jag förstår inte riktigt vad uthängningen skulle gå ut på. Först trodde jag att alla dessa krönikor skulle bemötas "kraftfullt" av det hårt kämpande pk-kollektivet och att man s a s ville ha ett ansikte för debattens skull.

Men det fanns tydligen ett egenvärde i att hänga ut.

Men hon skriver bra, Julia, och som man säger på Hisingen, tyken är hon. Jag tror faktiskt inte att MSM vågar ta den debatten, eller de duellerna av artiklar. MSM vill enbart använda sig av kanaler där de inte blir ifrågasatta eller på annat sätt får mothugg.
Sant, och sant. JC hängdes ut som led i ett symboliskt krig. Det handlar om virtuella segrar av rubrikmässigt slag, inte om att ta och ge argument.

Mediavänstern slutade föra dialog med de Sverigevänliga för 20 år sedan. MSM är en underrättelsetjänst som bekämpar sina fiender.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in