2015-08-24, 00:52
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Det stod i nån av artiklarna att golfklubban tillhörde en annan som bodde på samma elevhem.

Möjligen en bagatell men som golfintresserad undrar jag om det var en järn eller träklubba? Ifall jag skulle brukat våld med en golfklubba skulle jag rekommendera en järnklubba. Träklubborna kan vara svåra att svinga för den ovana. En putter känns lite klent att slå någon i huvudet med. Tillsvidare hoppas jag exempelvis en järn-7:a användes.

Jag undrar självfallet också när och var han fick de största skadorna? Tidningen nämner han efter första misshandeln med klubban själv kunde förflytta sig ut på gården. Då kanske golfklubba inte orsakade störst skador, vem vet? Oavsett har mannen gjort sig förtjänt av pisk, och egentligen tycker jag han nu fått tillräckligt med straff. Kan inte påstå jag skulle bli upprörd om det händer igen, men nu tycker jag han fått sitt... haha.
Senast redigerad av Hegamon 2015-08-24 kl. 00:57.
Citera
2015-08-24, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Mannen som sköt ihjäl 7 människor i Falun då? Varför pågår inte samma häxjakt på honom? Var hans straff "rättvist" men inte hagamannen, och att man därför har rätt att misshandla hagamannen?

När folk börjar själva bestämma vilka straff som är för "veka" har vi gått alldeles för långt..

En viss skillnad, han i Falun fick en totalt sammanbrott 1 gång. Hagamannen flippade i ca 10 års tid en antal ggr. Vi vet förmodligen inte alla ggr. Han höll en hel stad i skräck och hans förehavanden påverkade tusentals människor. Hagamannen ses som arrogant och provokativ än idag men han i Falun ses inte på det sättet.
Inte för att jag på något sätt försvarar någon misshandel men jag är mer intresserad av mekanismerna bakom.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-08-24 kl. 00:59.
Citera
2015-08-24, 01:01
Citat:
Ursprungligen postat av Huntardo
Seriöst, hur fan tänker ni som försvarar honom? Jävla PK drägg.

Dras det ihop en folkmassa för att lyncha honom, så sponsrar jag med repet.

Vi tänker längre än näsan räcker, och sen så försvarar vi inte HONOM, vi försvarar att man som dömd och sen frisläppt inte ska bli lynchad på gatorna. Kommer ej bemöda mig med ett mer invecklat svar då jag tvekar att du kommer förstå resonemanget.
Senast redigerad av priz 2015-08-24 kl. 01:04.
Citera
2015-08-24, 01:41
Medlem
wishyouwereheres avatar
e alla Flashbackare plötsligt isis mena folk som tycker man ska hämnas privat o inte låta rätts väsen monopol ta hand om sånt??
Citera
2015-08-24, 02:45
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Han bodde inte Umeå, var har du fått det ifrån?
Jaha, sorry.
Citera
2015-08-24, 03:28
Medlem
Huntardos avatar
Citat:
som dömd och sen frisläppt inte ska bli lynchad på gatorna.

Visa brott ska man inte kunna "avtjäna" straffet och kunna leva vidare normalt. Önskar vi hade fängelser/lagstiftning som i Östeuropa när det gäller såna som "hagamannen", där behandlas inte våldtäktsmän så jävla lindrigt som här.
Citera
2015-08-24, 04:28
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Möjligen en bagatell men som golfintresserad undrar jag om det var en järn eller träklubba? Ifall jag skulle brukat våld med en golfklubba skulle jag rekommendera en järnklubba. Träklubborna kan vara svåra att svinga för den ovana. En putter känns lite klent att slå någon i huvudet med. Tillsvidare hoppas jag exempelvis en järn-7:a användes.

Jag tror inte du spelar golf. Alla golfspelare vet att sandwedgen är det bästa valet. Kortast skaft och tyngst klubbhuvud.
Citera
2015-08-24, 04:59
Medlem
Måste vara svårt att som representant för en myndighet hålla sig neutral i detta fallet och sköta sitt jobb. Kan ju lova att samtliga ur ambulanspersonalen som hämtade upp åbäket innerst inne hade velat lämna kvar honom där på marken.
Citera
2015-08-24, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntardo
Seriöst, hur fan tänker ni som försvarar honom? Jävla PK drägg.

Dras det ihop en folkmassa för att lyncha honom, så sponsrar jag med repet.
hehe ja det här var ta mig fan den sjukaste tråden på länge..

Hagamannen är ett ärkesvin som förtjänar al skit han får. Folk som ser honom gör rätt i att ta lagen i sina egna händer för att skydda de i sin närhet.

Att han redan suttit av sitt "straff" betyder egentligen ingenting, folk känner sig antagligen osäkra i hans närhet eller anser att straffet varit för lågt.

Hur mycket stryk fick han egentligen?
Citera
2015-08-24, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Hur mycket stryk fick han egentligen?

Med tanke på hur snabbt han kom ut så är nog svaret "För lite".
Citera
2015-08-24, 05:58
Medlem
mogwai77s avatar
Nån borde ge honom samma medicin som han gjorde mot sina offer. Han borde se själv hur kul det är att inte ha några kläder på sig i minus grader och bli slängd i något insjö och få bli hånad och utskrattad.
Citera
2015-08-24, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mogwai77
Nån borde ge honom samma medicin som han gjorde mot sina offer. Han borde se själv hur kul det är att inte ha några kläder på sig i minus grader och bli slängd i något insjö och få bli hånad och utskrattad

Tror någon snart har ihjäl honom. Hade inte sagt det innan den här händelsen men nu är första stenen så att säga kastad och fler kommer att ta efter. Jobbigt att vara Nicke nu. Måste ständigt se sig över axeln efter golfklubbor och pistolmynningar Det är inte lika kul att vara jagad som att jaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in