Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Ja, att de som larmat skulle kunna bli hotade förespådde jag igår. Jag är från Norrbotten och jag tror att förväntan i ett sådant här läge är att man låter de som hoppat på honom springa långt innan man ringer polisen/ambulansen. Att de kritiserats stöder min gissning att gärningsmännen är lokala. Man skyddar sina egna och Hagamannen är ingen av dem.
Umeå är södra Sverige för en tornedalning, han är inte bara en vanlig sörlänning, han är en vidrig våldtäktsman som de inte vill ha där. Det finns ingen lojalitet mot honom från folk där. Bilarna var varning ett, misshandeln varning två. Dyker han upp igen där tror jag det är någon som skjuter honom eller tar honom ut i skogen och gör ett bättre jobb än den här gången.
Jag tror att det faktum att flera hoppade på honom är uttänkt. Han utnyttjade sin styrka mot tjejerna han våldtog, misshandlade och försökte mörda, nu får han uppleva hur det är att vara i underläge liksom. Jag tycker inte man ska ta till våld men jag har jävligt stor förståelse för varför. Det är en liten ort, polisen är sällan så nära och det är långt mellan folket så skulle han göra samma sak han gjorde på Teg är nog risken att nästan tjej är död. Folk är realister och det är knappast första gången någon spöats från en ort och knappast den sista.