2015-08-23, 20:04
Bannlyst
Ett samhälle där medborgare tar över och utdömer straff är inget att föredra...........men att det hänt är föga förvånande, han kom lindrigt undan, straffet är ett skämt mot brottsoffer och anhöriga, spelar ingen roll var i Sverige han bosätter sig, han lär vara lika igenkänd och hatad varsom...
Citera
2015-08-23, 20:04
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej det gör jag inte, men jag står inte bakom någon typ av våld.
Ska vi minska brottsligheten kan vi inte tillåta någon typ av våld.
Oavsett vem som ligger bakom så ska dom dömas efter samma straffskala som andra brottslingar gör.

Du försvarar den arma lilla Nicklas. Han förtjänar spö för resten av sitt liv. För det han har gjort.
Citera
2015-08-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Du försvarar den arma lilla Nicklas. Han förtjänar spö för resten av sitt liv. För det han har gjort.

Jag har väl inte ens nämnt människan?
Men ja jag tycker kanske inte det är rätt slå ner någon med en golfklubba, men jag har aldrig i helvete sagt jag försvarar människan, det är avskyvärt det han gjort men det ger ingen rätt slå ner folk.
Citera
2015-08-23, 20:07
Medlem
Citat:
För cirka en vecka sedan flyttade Hagamannen till elevboendet i Övertorneå. Det tog inte länge förrän det blev känt på orten, berättar två boende i samma fastighet.

– Redan dagen efter hörde jag när två 10-åringar cyklade förbi. Då sa den ena ”här bor Hagamannen”, berättar den 30-årige mannen som såg misshandeln från sitt fönster.

Just när NSD är på plats på söndagen ringer en person till 30-åringen och säger att det kan uppstå en hotbild mot honom och den 23-åriga kvinnan som kallade på ambulans.

– Han påstår att vi golar (tjallar) på folk. Det gör inte. Vi vet inte vem som gjort det, säger 30-åringen.

Den 23-åriga kvinnan nickar instämmande.

– Det stämmer heller inte att vi sagt att det är kraftiga män som gjort det här. De är ”normala” lika smala som jag, säger 30-åringen och tittar på sin spensliga kropp.

De säger att det enda de gjort är att kalla på ambulans eftersom Hagamannen låg blödande på marken.

– Vi har ingen sympati med någon. Men vi tror att alla normala människor kallar på hjälp i detta läge, säger den 23-åriga kvinnan.

I vilket fall som helst tror 30-åringen och 23-åringen att det är många fler än de som sett misshandeln.

http://www.nsd.se/nyheter/tornedalen...s-9475631.aspx
Citera
2015-08-23, 20:11
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag har väl inte ens nämnt människan?
Men ja jag tycker kanske inte det är rätt slå ner någon med en golfklubba, men jag har aldrig i helvete sagt jag försvarar människan, det är avskyvärt det han gjort men det ger ingen rätt slå ner folk.

Jodå, man kan förlora sin rätt som medborgare! Då är det läge att springa för livet.
Citera
2015-08-23, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Varför kan vi inte bara vara snälla mot varandra? Det är så många trista brott i det här forumet, men nu när det är ett kul brott som man blir glad av så är det synd att det är så trist stämning.
Du borde få pris för skönaste kommentar genom tiderna. ha ha....
Citera
2015-08-23, 20:15
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Det har ju konstaterats att han inte är frisk och fick inte ens gå lös några veckor innan frigivningen.

Den meningen är det några i den här tråden som inte riktigt förstått!!

Bara för att han släppts ut efter konstens alla regler så anser vissa att han är rehabiliterad och har sonat sitt brott. Jag vet inte vad som är värst, att han är lös på våra gator eller att en del anser honom som rehabiliterad och därmed helt ofarlig för samhället.

Den eller dom som använde hans huvud som golfboll har gjort fel men det var rätt väntat att det skulle hända.Media har ju självklart en roll i det hela som gett honom all uppmärksamhet men jag kan ändå tycka att han själv har en del ansvar också.
Hade han inte varit så uppkäftig och överklagat förbudet om att få vistas i Umeå med omnejd, hade han ångrat sig,vilket han tydligen inte gör så hade nog inte media skrivit så mycket.
Citera
2015-08-23, 20:16
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Herregud, så de blir hotade om de skall vittna? Inaveln är tydligen större än jag trodde. Man blir mörkrädd när man ser hur många som inte tror på en rättsstat utan ska skipa rättvisa själv, vill vi ha det såhär?
Citera
2015-08-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Jodå, man kan förlora sin rätt som medborgare! Då är det läge att springa för livet.

Utveckla gärna, hur förlorar man sin rätt som medborgare (om man väl har svenskt medborgarskap)?
Citera
2015-08-23, 20:23
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Utveckla gärna, hur förlorar man sin rätt som medborgare (om man väl har svenskt medborgarskap)?

Som medborgare i detta land har man skyldigheter. Kan man inte leverera så blir man laglös, som hagamannen. Det var inte sista gången han åkte på spö! Förstår du varför?
Citera
2015-08-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari

Ja, att de som larmat skulle kunna bli hotade förespådde jag igår. Jag är från Norrbotten och jag tror att förväntan i ett sådant här läge är att man låter de som hoppat på honom springa långt innan man ringer polisen/ambulansen. Att de kritiserats stöder min gissning att gärningsmännen är lokala. Man skyddar sina egna och Hagamannen är ingen av dem.

Umeå är södra Sverige för en tornedalning, han är inte bara en vanlig sörlänning, han är en vidrig våldtäktsman som de inte vill ha där. Det finns ingen lojalitet mot honom från folk där. Bilarna var varning ett, misshandeln varning två. Dyker han upp igen där tror jag det är någon som skjuter honom eller tar honom ut i skogen och gör ett bättre jobb än den här gången.

Jag tror att det faktum att flera hoppade på honom är uttänkt. Han utnyttjade sin styrka mot tjejerna han våldtog, misshandlade och försökte mörda, nu får han uppleva hur det är att vara i underläge liksom. Jag tycker inte man ska ta till våld men jag har jävligt stor förståelse för varför. Det är en liten ort, polisen är sällan så nära och det är långt mellan folket så skulle han göra samma sak han gjorde på Teg är nog risken att nästan tjej är död. Folk är realister och det är knappast första gången någon spöats från en ort och knappast den sista.
Citera
2015-08-23, 20:28
Avstängd
SmartSkalles avatar
Nu blev Norbottningarna av med aset snabbt men istället får Västerbotten och Umeå dras med fanskapet, för han sitter väl och trycker hemma hos gubbstrutten med polisen som skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in