Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Vad har hänt under dom åren han suttit inne?? Har han blivit "frälst" eller???? Han var sådan då...han är sådan nu också...han har bara inte kommit i gång ännu...
Jaså, det vet du. Jag vet inte, men jag tror att sannolikheten och förutsättningarna för honom, att utföra brott, minskat radikalt. Det finns nog värre faror som lurar där ute.
Citat:
Hagamannen skulle ha tänkt till innan han ställde till det som han gjorde...han visste ju att han betedde sig så dumt när han drack sprit...att han inte skaffade antabus istället, så skulle han inte fått arga golfspelarna efter sig.
Fan, om det fanns ett Nobelpris i kriminologi så skulle du få det. Om bara alla brottslingar tänkte till innan, så skulle vi ha en värld utan kriminalitet.
Vilken god och from tanke, men fungerar det? Nej, för det finns sjuka människor överallt som inte kan tänka eller kontrollera sitt handlande. När det gäller NL så är han ju inte normalt funtad. Jag tror dock att han med fängelsestraffet bakom sig har en annan inställning till sig själv och omvärlden.
Jag känner honom dock inte, men att som du och andra (utan att heller känna honom) berätta vad han kommer att göra eller inte göra, så långt vill jag inte gå.