2015-08-22, 20:22
Medlem
Är det någon mer än jag som anser att detta ALDRIG hade hänt om Hagamannen varit färgad=?
Citera
2015-08-22, 20:23
Medlem
Lokalpressen med lite mer detaljer :

http://hbwebben.se/hagamnnen-nedslag...medium=twitter

Citat:
När HB kom fram syntes några blodfläckar i gruset och och en stor, ännu blöt blodfläck, i gräset bredvid.

Tanya Kristensen berättar att de sju som bor i huset blivit störda på nätterna av bilar som kört in på gården. För att hindra den trafiken har de satt ut avspärrningar mot vägen inför natten.

Det var vid 15-tiden som den aktuella händelsen inträffade. Poliserna ville inte bli störda eftersom de höll förhör med vittnen som kan ha sett något, däribland Tanya Kristensen. Det är för tidigt att säga något om Niklas Lindgrens tillstånd. Han fördes med ambulans till Kalix sjukhus.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-08-22 kl. 20:25.
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Den här "Hagamannen" är han stöddig annars? Han verkar inte direkt ha försökt försvara sig? Något nytt om hur skadat kreaturet är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverElefant
Män måste erbjuda något för att få förmånen att skaffa barn i form av bra gener eller ekonomi, som i alla transaktioner...

Idioter som hagamannen går direkt till banken med pistol o tar ut pengar från ovanstående, därav att pöbeln blir pissed...

Nu är ju inte alla som har barn bra ekonomi men.... dom högavlönade jobben försvinner ju mer och mer så, fler och fler som har lågavlönade jobb.
Citera
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
Han kan inte ha fattat ett juta på kåken, hans enda chans till överleva är att inte finnas till. -vänta till de tunga grabbarna gör en tjänst till Sveriges befolkning

Blir väll ett försvinnande
Sluta snacka dynga. Det kan hända att Niklas råkar ut för random våld, särskilt på fredags-lördags kvällar då folk druckit.

Att han skulle bli utsatt för något planerat mord av ett vigilantegäng kan du glömma, din dagdrömmande fjant. Du har sett för mycket på Dexter.
Citera
2015-08-22, 20:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är en uppsats. En C-uppsats. En gammal uppsats. Hittar du inget bättre på BRÅ tycker jag vi avslutar diskussionen.
Jag märker att du aldrig skrivit nåt examensarbete, avhandling etc. Med distans till dem inser man raskt att man inte direkt satte måttstocken för vetenskapen.

Jaså det märker du din lallare. En C-uppsats har inte samma tyngd som en doktorsavhandling eller en tung rapport av något slag. Men att avfärda den bara för att det råkar vara en c-uppsats är ju helt befängt. Den kan ju vara helt korrekt ändå.

Nu råkar det vara den källa jag hänvisar till. Det är den som gäller. Hitta en bättre källa - av större akademisk tyngd om du så vill - som vederlägger dessa uppgifter eller bli för evigt tyst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Och fängelsestraffet han suttit av, räknas inte den tiden?

Många av hans offer kommer ha livslånga fysiska/psykiska problem, läs intervjuer med hans offer. Fängelse är ingenting. Nu riskerar de dessutom att stöta på honom vilket är ett hån mot offren! De borde i alla fall få veta att han sitter inspärrad resten av livet.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Svårt hur man ska reagera på en sån här sak.

Ska man ha ett rättssystem där man sonar sitt straff genom att bida av tid i finkan? Det hade kanske funkat om det inte var rena skämten till straff.

Kan inte applådera detta ändå tyvärr, lika bra vi skiter i fängelse om mobben ändå ska plocka en vid ett senare tillfälle.
Citera
2015-08-22, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Är det någon mer än jag som anser att detta ALDRIG hade hänt om Hagamannen varit färgad=?
Tror på samma att det aldrig skulle hänt en färgad människa i Sverige,det är en helt annan nivå.
Citera
2015-08-22, 20:26
Medlem
Gabrieluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Hoppas att han åkte på några rejäla smällar.

Från annan tråd om attack på Chang Frick:

Citat:
Ursprungligen postat av Fonzarelli
Det är dags för vänstern att smaka på sitt goda våld. Fega påhopp bakifrån med numerärt överläge och sparkar på liggande meningsmotståndare.

Jävla low-lifes, ni är fega jävla nollor, ni är inte ens arbetarklass, ni är bottenskrap.

Det är intressant att ser hur flexibla många är angående rättspatos och våldsanvändande. Hagamannen har begått fruktansvärda brott, men har enligt svensk lag sonat sitt brott och bör inte ens han riskera att bli misshandlad i sin frihet. Tycker ni att hans straff var för lågt, gör något åt det - politiskt.

Ledsen att jag använde just dig som exempel Fonzarelli, du är absolut inte ensam om detta. Hade jag haft ork skulle jag funnit ett bättre exempel där någon (med rätta) förfärar sig över Shariaförespråkare för att sedan glatt heja på när andra tar lagen i egna händer.
Citera
2015-08-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Sluta snacka dynga. Det kan hända att Niklas råkar ut för random våld, särskilt på fredags-lördags kvällar då folk druckit.

Att han skulle bli utsatt för något planerat mord av ett vigilantegäng kan du glömma, din dagdrömmande fjant. Du har sett för mycket på Dexter.

Många här på FB sade att han inte riskerade någon form av hämnd när han kom ut. Idag såg vi att de hade fel.

Jag sätter oddset på att någon mördar honom till 1 på 20 om han klarar sig utan men från dagens attack.
Citera
2015-08-22, 20:28
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossleu
Så du tror att om man misshandlar honom så kommer han bli mer motiverad till att bli anpassad till samhället och ej begå fler brott? Jag tror snarare det ökar risken för återfall.

Nej. Det kan jag hålla med dig om, kan vara kontraproduktivt. Men vilka alternativ finns när rättsväsendet misslyckats så fatalt som dom gjort i detta fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Så jag har rätt att slå ihjäl dig för att jag bedömer att risken är hög att du kommer att skada min familj? Man får väl tycka vad man vill om våldtäktsmän, men att slå ner någon bara för att man bedömer en sak är ett sjukt beteende.

Nej. Varför skulle du det? Det är inte jag som bedömer risken hög... Det är hans läkare/psykolog.

Alltså. NL bedöms som farlig och återfallsrisken hög. Det leder direkt tankarna till södermannen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6dermannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in