Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Ok, tappade nog något i era argument.
Högg på när du frågade bak i tråden om han ville ha anarki, och som jag skrev de... de flesta vill inte ha anarki.
Men lagarna skall vara för folket och inte tvärt om.
När folket blir förbannade åker oljat rep och högafflar fran, i dagsläget betyder det nån spöar skiten ur någon som förtjänar det.
Iknow har missförstått ganska mycket av det jag skrev, du bör nog läsa bakåt i tråden ifall du vill bilda dig en uppfattning om vad jag tycker. Det som hände hagamannen var fullt förståeligt och jag tror väldigt många skulle göra samma sak som gärningsmännen gjorde igår om det gällde ens dotter, mamma, fru eller syster. Vissa skulle tveka, som Iknow, andra skulle aktivt leta upp hagamannen.
Men även en lagman som Iknow erkänner att han nog skulle ge sig på hagamannen om det skulle knipa. Vilket är intressant då det visar på att även en person som Iknow har hjärtat på rätt plats, även om jag seriöst tvivlar på det. Han hade nog helst sett att allt hade gått regelrätt till. Man kan inte alltid styra sina känslor när det händer något fruktansvärt med en nära anhörig, även om man vill tro att man kan stålsätta sig.
Anarki kanske det blir om tillräckligt många anser att lagen inte räcker till och börjar med vedergällningar i stor skala, då kanske det börjar bli dags att se över våra straff. I Sverige har vi väldigt milda straff när det kommer till grova våldshandlingar, dråp och mord. Jag har full förståelse för den frustration som många uppvisar. Men att ha anarki i Sverige, nja, det vill nog inte ens en person som Iknow ha.