2015-08-23, 06:13
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ok, tappade nog något i era argument.

Högg på när du frågade bak i tråden om han ville ha anarki, och som jag skrev de... de flesta vill inte ha anarki.
Men lagarna skall vara för folket och inte tvärt om.
När folket blir förbannade åker oljat rep och högafflar fran, i dagsläget betyder det nån spöar skiten ur någon som förtjänar det.

Nej jag förstår precis vad du menar, lagar som saknar förankring i folkets åsikter upprätthålls inte och ska helt ärligt inte det om det inte finns goda grunder, man kan ta nedladdning som ett exempel där man har misslyckats. Ett lyckat exempel är barnaga där man fick folk att sluta slå sina egna barn genom att lagstiftningen påverkade åsikterna, bra och dåligt enligt mig åtminstone.

Sakteligen är uppenbarligen ett troll som bara var ute efter att kalla någon för hycklare men misslyckades totalt med sitt mål, ganska tragiskt med personer som försöker förstöra ett bra forum.
Citera
2015-08-23, 06:24
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ok, tappade nog något i era argument.

Högg på när du frågade bak i tråden om han ville ha anarki, och som jag skrev de... de flesta vill inte ha anarki.
Men lagarna skall vara för folket och inte tvärt om.
När folket blir förbannade åker oljat rep och högafflar fran, i dagsläget betyder det nån spöar skiten ur någon som förtjänar det.
Iknow har missförstått ganska mycket av det jag skrev, du bör nog läsa bakåt i tråden ifall du vill bilda dig en uppfattning om vad jag tycker. Det som hände hagamannen var fullt förståeligt och jag tror väldigt många skulle göra samma sak som gärningsmännen gjorde igår om det gällde ens dotter, mamma, fru eller syster. Vissa skulle tveka, som Iknow, andra skulle aktivt leta upp hagamannen.

Men även en lagman som Iknow erkänner att han nog skulle ge sig på hagamannen om det skulle knipa. Vilket är intressant då det visar på att även en person som Iknow har hjärtat på rätt plats, även om jag seriöst tvivlar på det. Han hade nog helst sett att allt hade gått regelrätt till. Man kan inte alltid styra sina känslor när det händer något fruktansvärt med en nära anhörig, även om man vill tro att man kan stålsätta sig.

Anarki kanske det blir om tillräckligt många anser att lagen inte räcker till och börjar med vedergällningar i stor skala, då kanske det börjar bli dags att se över våra straff. I Sverige har vi väldigt milda straff när det kommer till grova våldshandlingar, dråp och mord. Jag har full förståelse för den frustration som många uppvisar. Men att ha anarki i Sverige, nja, det vill nog inte ens en person som Iknow ha.
Citera
2015-08-23, 06:47
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakteligen
Iknow har missförstått ganska mycket av det jag skrev, du bör nog läsa bakåt i tråden ifall du vill bilda dig en uppfattning om vad jag tycker. Det som hände hagamannen var fullt förståeligt och jag tror väldigt många skulle göra samma sak som gärningsmännen gjorde igår om det gällde ens dotter, mamma, fru eller syster. Vissa skulle tveka, som Iknow, andra skulle aktivt leta upp hagamannen.

Men även en lagman som Iknow erkänner att han nog skulle ge sig på hagamannen om det skulle knipa. Vilket är intressant då det visar på att även en person som Iknow har hjärtat på rätt plats, även om jag seriöst tvivlar på det. Han hade nog helst sett att allt hade gått regelrätt till. Man kan inte alltid styra sina känslor när det händer något fruktansvärt med en nära anhörig, även om man vill tro att man kan stålsätta sig.

Anarki kanske det blir om tillräckligt många anser att lagen inte räcker till och börjar med vedergällningar i stor skala, då kanske det börjar bli dags att se över våra straff. I Sverige har vi väldigt milda straff när det kommer till grova våldshandlingar, dråp och mord. Jag har full förståelse för den frustration som många uppvisar. Men att ha anarki i Sverige, nja, det vill nog inte ens en person som Iknow ha.
Ni får nog göra upp det där via pm
Hagamannen fick en klubba i huvudet och borde fatta han inte är önskvärd däruppe.
Han är inte önskvärd här heller, pröva Malmö är mitt tipps.
Citera
2015-08-23, 07:08
Medlem
Onanikrems avatar
Undrar om han har någon aning om hur mycket smärta han orsakat sina barn?
De var väl runt 8 - 10 när allt hände, kul att att gå i skolan och alla vet ens farsa är en serievåldtäktsman.
Nu är de nästan vuxna, kanske eller mycket troligt har de konton här på Flashback.
Han borde tagit sitt liv när han blev tagen.
Nu flyttar han upp till norrland igen som inget hänt och tror han är vem som helst?
Hur tänker karln, eller tänker han alls på någon annan än sig själv?
Fattar han att det här är bara början?
Citera
2015-08-23, 07:09
Medlem
Tankefrihets avatar
Hej,

Spontant undrar jag om inte Niklas idag mår som hans egna offer? I varje fall nästan.

Kanske är han lika rädd som de en gång var? I varje fall nästan.

Kanske kan han förstå att det han gjort mot dem, inte är något som folk bara förlåter.
Citera
2015-08-23, 07:13
Medlem
Dåligt att slänga ut anklagelser om misshandel och andra grova brott här. Rent teoretiskt kan det väl handlat om oaktsam fyllegolf där någon stackare kommit i vägen? Norrland. Lördagskväll. Alkohol.
Citera
2015-08-23, 07:21
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Hej,

Spontant undrar jag om inte Niklas idag mår som hans egna offer? I varje fall nästan.

Kanske kan han förstå att det han gjort mot dem, inte är något som folk bara förlåter.
Nej jag tror inte han någonsin ens kan fantisera sig dödskräcken som sista kvinnan kände när han drog henne mot vattnet och hon kämpade emot för sitt liv.
Sen när hon kom hem, var inte som att hon bra kom hem och överlevt, alla jävla tidningsmurvlar, alla vänner och bekanta.
Ni kärringar som fått missfall och fått berätta 200 gånger tror jag har en liten aning om vad jag menar.
Senast redigerad av Onanikrem 2015-08-23 kl. 07:26.
Citera
2015-08-23, 07:37
Medlem
murder_us avatar
Det är här mitt förslag till en ny(gammal) form av straff: Fredlöshet

Helt enkelt så att den som har gjort något så jävligt som Niklas åtnjuter inte längre lagens skydd.
Du får helt enkelt göra som du vill mot honom utan konsekvenser.
Inget barbariskt dödsstraff behöver utdelas, ingen anarki utropas.
Citera
2015-08-23, 07:38
Medlem
mjohan84s avatar
Alla säger alltid att den personen kommer åka på pisk ute i samhället men det känns som att det ofta bara är snack som aldrig blir verklighet .

Vad bevisar detta då? Har de större stake i Norrland ?
Citera
2015-08-23, 07:38
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Sverige har några lätträknade kändisvåldtäktsmän, som tack vare landsförrädarmedia vi alla kan namnen väl på. Hagamannen och Anders Eklund för att nämna de främsta.

Vad jag stör mig på är att alla de tusentals blattevåldtäktsmän och alla andra äckliga blattevåldsmän som Kortedalablattarna tex aldrig någonsin råkat ut för nåt sånt här.

Så min fråga till de keps & träskobärande WTn med jeansjacka och pimpade 850:s i Kalix är, Varför inte göra nåt åt de tiotusentals blattedrägg vi har i landet som är ett betydligt större problem än Hagamannen? Kan det vara så att ni inte vågar kanske?
Citera
2015-08-23, 07:39
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankefrihet
Hej,

Han fattar ingeting av vad han gjort, han har suttit med barnvakt i åtta år och spelat schack.
Hade han förstått vad han gjort hade han flytt landet dagen han blev frigiven.
Aldrig mer setts på våra bredgrader.
Nej han har inget förstått, han åker upp till norrland och tänker utbilda sig till lastbilschaffis som bästisen Ander "Änglamakeren" Eklund.
Fy fan, jag körde ett tiotal år på Tyskland och de jag körde för skall han inte köra för i allafall.
Citera
2015-08-23, 07:42
Medlem
För alla er som skriver om att det var barbariskt gjort o han har avtjänat sitt straff..... kan nämna i min hemstad bor en man dömd för att våldtagit sina 2 styvdöttrar upprepade gånger. Han har avtjänat sitt straff grisen. Går fri och bor nu i samma stad igen.... o ni tror han är förändrad efter att "sonat sina brott" tämligen inte, har mött honom på en idrottsklubb i staden, visste inte vem han var från början, men han verkade underlig. Fick reda på vem han var. Ett par matcher senare stod jag o diskuterade med en kollega om att flytta ett par grillar bakåt. Då smyger äcklet upp bakom mig o säger "visst är det skönt bakifrån" då kan jag säga att det nästan rann över för mig. Nästa match kommer min son o hans kompis då 12 och 13 år till mig o berättar att grisen kommit fram till dom och när dom höll på hänga upp ketchup o senapsflaskor, o säger "visst är det skönt att se det sprutar" då rann det över på mig, jag hittade honom, tryckte upp han mot en container så han blev blå i ansiktet och berättade att jag visste vem han var och nästa gång så. ...... han försvann från den klubben. Men vet idag att han sökt sig till andra klubbar och föreningar med många barn.........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in