2015-08-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så han förtjänade med andra ord att bli misshandlad för att han inte tänkte till för en sisådär 10-15 år sedan? Han har till skillnad från golfspelarna åtminstone suttit av sitt straff. Man har aldrig rätt att ta lagen i egna händer, hur vidrig personen i fråga än må vara.

Vad gnäller du för???? Du ska inte göra så stort väsen av den där s.k. "misshandeln" av Hagamannen...inte fan tyckte han det var något negativt inte...han tyckte det bara var skojigt att få återuppleva gamla tider...eftersom han älskar våld. Egentligen ska golfkillarna ha betalt av Hagamannen för att dom varit så hyggliga!!!!

Citat:
Jag hoppas verkligen att golfspelarna grips och ställs inför rätta. Gärna också att de tvingas betala skadestånd till Hagamannen så att folk får se att det inte lönar sig att leka pöbel.

Hagamannen ska inte ha ett öre, det är golfspelarna som ska ha ersättning för golfklubban som gick sönder!!!! Hagamannen ääääälskar ju våld!! Han ska vara tacksam mot dom hjälpsamma golfspelarna istället!! Hagamannen är ju sadist, glöm inte det!! Våld är skoj tycker han!!
Citera
2015-08-24, 00:18
Medlem
Vintergrisens avatar
OT kanske, men jag började fundera lite såhär på småtimmarna. Spelar folk ens golf i Norrland eller bör GM sökas i någon slags klubb för skoterpolo?
Citera
2015-08-24, 00:21
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Den som förtjänar att bli misshandlad blir det. Det är inte media som avgör det.

Fortsätt att leva i din lilla fantasivärld där precis allting fungerar som du vill att det ska och där logik är ett totalt främmande begrepp.
Citera
2015-08-24, 00:25
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
"Suttit av sitt straff", i vems ögon har han det?

Om de här brotten hade skett i t.ex. USA, hade han nog som serievåldtäktsman fortfarande varit inlåst och man hade tagit hänsyn till graden av våld, straffet hade varit betydligt längre. Nej, inte i allas ögon har han suttit av sitt straff.

Sådana som Hagamannen är brottslingar med sexuella brott i en säregen kategori, där de inte ens kan jämställas med de flesta andra men Sveriges rättssystem har inte än insett detta, tiden inlåst är betydligt kortare än samhället vill ha det. Det är absurt att ens tro, att en serievåldtäktsman faktiskt kan bli "anpassad till samhället".
Han har suttit av sitt straff enligt svensk lag. Gillar du inte lagen så rikta din energi mot den istället för ett enskilt fall. Jag tycker inte att han borde få befinna sig på fri fot, men det betyder inte att jag tycker det är okej att folk tar lagen i egna händer och ger honom ett straff ur sin personliga lagbok.
Citera
2015-08-24, 00:30
Medlem
PissingContests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsnotmyname
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21293321.ab

Vad säger ni? Var detta oväntat eller inte?
Det är ytterligare ett bevis, för att inte säga den slutgiltiga spiken i kistan, på den patriarkala våldtäktskulturen..
Citera
2015-08-24, 00:34
Medlem
swimmingpools avatar
Varför bor han i Umeå? Borde ju va smartare och trevligare för alla om man bodde nån annanstans.
Citera
2015-08-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
OT kanske, men jag började fundera lite såhär på småtimmarna. Spelar folk ens golf i Norrland eller bör GM sökas i någon slags klubb för skoterpolo?

Det stod i nån av artiklarna att golfklubban tillhörde en annan som bodde på samma elevhem.
Citera
2015-08-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Varför bor han i Umeå? Borde ju va smartare och trevligare för alla om man bodde nån annanstans.

Han bodde inte Umeå, var har du fått det ifrån?
Citera
2015-08-24, 00:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 55dollar
Han bodde inte Umeå, var har du fått det ifrån?
Han bodde ca 40 mil norr om Umeå... men just nu vill jag hemskt gärna veta varför NL stannar på elevboendet på helgen och inte åkte till sina släktingar i Umeå?

Eller kan han ha kört till Umeå i fredags efter skolan? Någon som vet om han var kvar på elevhemmet i fredagskväll?

En 14 årig tjej försvann från Umeå efter kl 21 i fredagskväll... dåliga vibbar nu
Citera
2015-08-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Myndigheterna" har ingen makt att flytta honom någonstans. Flyttar han på sig så är det ett eget beslut -- inget myndigheterna kan avgöra eller tvinga honom till.

Han erbjuds givetvis boende någonstans - och sedan är det upp till honom att acceptera eller avstå/begära annat.

Packat sina saker har han ju redan gjort ... gått upp i atomer har han inte gjort och lär inte göra heller - någonstans bor och vistas han alltså.

Så mycket tryggare det blir för alla nu när hans anonymitet och vistelseort kommer skyddas i högre grad än tidigare.

Tror du inte jag fattar det. Antingen ger man honom en s.k. livvakt dygnet runt om man vill hålla pöbeln borta eller så säger man du kan inte bo kvar i Sverige bered dig på att emigrera sedan är det upp till honom såklart.

Jag vet att folk som är jagade pga hedersrelaterade skäl får höra sådana saker som att flytta utomlands. Det finns alltid någon som kommer att skvallra. Det är lite samma sak för Hagamannen han har gått över gränsen och det finns för många som har saker otalt med honom.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-08-24 kl. 00:51.
Citera
2015-08-24, 00:45
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IV7
"Suttit av sitt straff", i vems ögon har han det?

Om de här brotten hade skett i t.ex. USA, hade han nog som serievåldtäktsman fortfarande varit inlåst och man hade tagit hänsyn till graden av våld, straffet hade varit betydligt längre. Nej, inte i allas ögon har han suttit av sitt straff.

Sådana som Hagamannen är brottslingar med sexuella brott i en säregen kategori, där de inte ens kan jämställas med de flesta andra men Sveriges rättssystem har inte än insett detta, tiden inlåst är betydligt kortare än samhället vill ha det. Det är absurt att ens tro, att en serievåldtäktsman faktiskt kan bli "anpassad till samhället".

Mannen som sköt ihjäl 7 människor i Falun då? Varför pågår inte samma häxjakt på honom? Var hans straff "rättvist" men inte hagamannen, och att man därför har rätt att misshandla hagamannen?

När folk börjar själva bestämma vilka straff som är för "veka" har vi gått alldeles för långt..
Citera
2015-08-24, 00:48
Medlem
Huntardos avatar
Seriöst, hur fan tänker ni som försvarar honom? Jävla PK drägg.

Dras det ihop en folkmassa för att lyncha honom, så sponsrar jag med repet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in