2010-11-24, 16:38
Jahapp då har man kuggat sig för ANDRA gången idag då!
Min första uppkörning har jag full förståelese för att jag kuggade, han fick ingripa vid en väjningsplikt då jag åkte ut för tidigt. Har aldrig gjort något så klantigt tidigare men nerverna spelade ett spratt! Hursomhellst fick jag en minst sagt översittare till kontrollant då och på honom lät det i princip som att jag knappt kunde köra bil och skulle "börja om med allt från början" i princip. Detta tärde ner på mitt självförtroende något fruktansvärt och jag tänkte fyfan aldrig mer! Men tog en körlektion dagen efter med min snälla körlärare och då gick allt bra igen och tog mig mod att boka en ny uppkörningstid. Med hopp om att inte få samma idiotiska översittare som gav sig på mig för att han kände väl att jag är en sån som inte vågar säga emot.
Idag på mitt andra försök fick jag hursomhellst en snäll gubbe och jag tyckte allt gick toppen tills han bad mig att stanna i en brant uppförsbacke vid ett bostadsområde där det knappt är någon trafik. Det första snöovädret kom idag så vägen var täckt med snö och ingen hade saltat. Jag gasade iallafall på men kom inte frammåt. Åkte då bakåt en bit och gjorde ett nytt försök men kom inte enda upp. Då gav han tipset att inte höja kopplingen så mycket och lite mindre gas och då gick det bra. Iallafall så var det detta han kuggade mig på
Har inte haft någon chans att träna på start i uppförsbacke i snö så jag tyckte faktiskt att det känndes lite orättvist. Han hade ju inte anmärkning på något annat förutom att jag hade svängt ut på väggrenen lite för sent vid högersväng på landsväg, då han tyckte att jag skulle ha svängt ut tidigare så att bakomvarande kunde köra om. Någon som vet om man alltid ska använda ev. väggren som en "avfartssträcka" om det finns en sån och den ej är heldragen såklart?
Hursomhellst är jag nu orolig att jag ska kugga min tredje på någon småsak, dom verkar så petiga. Jag utgör inte någon fara för andra trafikanter och jag vet att jag kan. Men känner mig ändå så fruktansvärt kass nu när jag kuggat mig två gånger. Men nu måste jag ta mig i kragen och se till att jag kan starta fin fint i snöiga uppförsbackar! Någon som har några tips?

Idag på mitt andra försök fick jag hursomhellst en snäll gubbe och jag tyckte allt gick toppen tills han bad mig att stanna i en brant uppförsbacke vid ett bostadsområde där det knappt är någon trafik. Det första snöovädret kom idag så vägen var täckt med snö och ingen hade saltat. Jag gasade iallafall på men kom inte frammåt. Åkte då bakåt en bit och gjorde ett nytt försök men kom inte enda upp. Då gav han tipset att inte höja kopplingen så mycket och lite mindre gas och då gick det bra. Iallafall så var det detta han kuggade mig på

Hursomhellst är jag nu orolig att jag ska kugga min tredje på någon småsak, dom verkar så petiga. Jag utgör inte någon fara för andra trafikanter och jag vet att jag kan. Men känner mig ändå så fruktansvärt kass nu när jag kuggat mig två gånger. Men nu måste jag ta mig i kragen och se till att jag kan starta fin fint i snöiga uppförsbackar! Någon som har några tips?