Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Det låter som att du skulle ha bättre nytta av de kuggade uppkörningarna rent pedagogiskt om du studerade protokollen och funderade på vad du kan göra bättre. Bara för att bilskolan säger att du är "redo för uppkörning", betyder det inte på något sätt att du är mogen för att inneha körkort. Att kunna prestera en uppkörning utan en massa fel är ju rätt låga krav för vad du kommer att tvingas prestera när du sedan kör själv en bil utan dubbelkommando.
Det är naturligt att försöka hitta fel hos uppkörningsläraren, men det är inget du kommer att ha nytta av om ditt mål är att klara uppkörningen nästa gång.
Förstår vad du menar, men grejen är den att jag kör bättre när jag inte har uppkörning. Det blir mer naturligt liksom. En uppkörning gör mig inte mer skärpt, den gör mig stressad och det känns som att allt hänger på den, mitt körkort, mina pengar. Jag är mer mogen än många där ute bakom ratten, jag hatar tex när mina föräldrar eller polare sitter arga och svär bakom ratten. Det är så himla onödigt.
Att hitta fel hos uppkörningsläraren må vara naturligt, men tror du inte att det kan komma såna tillfällen då man får en lärare som faktiskt vill kugga en? som dömmer orättvist? Läs liksom mitt inlägg, vad han gjorde var inte rätt. Han har sitt rykte av en anledning.
Jag försökte aldrig hitta något fel på mina första 2 uppkörningar, förstod att dom kuggade mig och accepterade det till hundra procent. Och dom berättade åtminstone vad jag skulle träna på.
Jobbar man för staten så tycker jag inte man kan hålla på som han gör mot folk. Men tack för ditt svar och ursäkta min korspostning.