Jag har nu kuggat 2 gånger. Första gången var jag asnervös och kuggade på dåliga avsökningsrutiner och körde in i cirkulationsplats utan marginal och körläraren fick ingripa. Ett totalt misslyckande som är svårt att förstå då man aldrig skulle lyckats med något sånt om man var lugn och inte stressad till max. Aja tog det med en nypa salt och körde upp idag "dagen" efter kuggade igen för att jag körde på en väg med 3 filer som ser ut så här <- <- ^ jag kör i mittersta körfält och ska göra vänstersväng felet jag tydligen gör är att jag genar minimalt i körfältet längst till vänster då jag ska svänga. Eftersom jag gjorde det för ca 30 min sen så kan jag med handen på hjärtat säga att enligt mig så genade jag inte så mycket som han påstod "om jag genade alls" men eftersom det är ottilåtet att göra det så kan han ju kugga mig där, men att säga att jag kan tänka på det och ge mig godkänt hade inte varit helt fel

.
Kan vara eventuella stavfel då jag skriver det här från en bärbardator som jag är ovan med

.
Att tänka på vid uppkörning är att köra som du brukar göra inte överdrivet tantigt men ha marginaler för eventuella situationer osv. Tex att du stannar i cirkulationsplats och väntar att dom kör förbi istället för att stressa och tänka JAG HINNER! vilket du kanske skulle göra men du ska köra lungt och sansat och ha koll på omgivningen skyltar osv "Defensiv körning". OCH FÖRHELVETTE VAR INTE SÅ NERVÖS! =)