2011-01-30, 12:32
Medlem
Klarade min uppkörning på första försöket i fredags.
Skitshysst kille som satt med och dirigerade, han bortsåg även att jag var så nervös att jag körde fel
Citera
2011-02-02, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
han bortsåg även att jag var så nervös att jag körde fel

Jo, precis som alla andra kontrollanter gör/ska göra. Inget konstigt med det.
Citera
2011-02-23, 19:12
Medlem
måste man ha med lappen från förra uppkörningen när man kör upp på nytt?
Citera
2011-02-24, 04:19
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn
måste man ha med lappen från förra uppkörningen när man kör upp på nytt?
Inget måste.
Citera
2011-02-26, 00:00
Medlem
Kuggade idag Första gången! Har mått dåligt hela dan
Känner mig både dum, ledsen och är otroligt nervös för nästa körning!

Jag hade en lärling och en "riktig" med mig i bilen!

Blev kuggad för att jag sakta in för tidigt på motorvägen, dålig planering innan rondeller och dålig placering på en vänstersväng!

Den riktiga där bak sa att det tydliga felet var vänstersvängen men han höll inte med lärlingen om motorvägen eller rondellen och de skulle prata om det senare!

Fy fan säger jag! Trodde verkligen jag skulle klara det

Mår fan skit, känns som jag aldrig kommer ta det
Citera
2011-03-25, 08:58
Medlem
Körde upp för ca två veckor sedan. Förhastade mig och begick ett parkeringsmisstag som kostade mig en kuggning. För det mesta är det hur man kör som avgör om man får kort eller ej. Så sluta lipa. Visst finns det inspektörer som kuggar för att de tycker att det är roligt, men det får man leva med. De flesta är ändå inte sådana om man kollar på riksstatistiker, och jag tvivlar att varje person här som kuggar gjorde det för att inspektören var sträng...

Kan man köra bil under uppkörningen på ett säkert och effektivt sätt får man kortet, inte svårare oftast.
Fick mitt kort denna veckan. Hade två olika inspektörer, och båda var mycket trevliga och objektiva. Det betyder inte att jag ogillar honom som kuggade mig och gillar honom som gav mig körkort. Det var jag, med min egen körning som avgjorde det. Kanske kan detta appliceras till de flesta fall i alla fall, då det verkar ganska logiskt.
Citera
2011-03-29, 21:19
Medlem
blev kuggad för jag tog för lite intiativ, skulle svänga ut till en landsväg då det bildades en längre kö. Men samtidigt var det en kö som bildades på höger sida av vägen så jag inte såg ett skit när det kom mötande eller inte. Han klagade lite på det, sen fick jag brainfreeze när jag skulle ut på motorvägen, påfarten 1 lastbil ligger i 80km/h och en bil bakom då jag anpassar mig och kör bakom bilen. Sen bestämmer jag mig för att köra om men jag accelerar kasst, fyfan har aldrig gjort det innan. Sen var det bara att jag skulle välja ett ställe o vända på snabbare, "eco" driving, han klagade på att det tar för mycket på bensinen... hoppas det går nästa gång
Citera
2011-06-22, 22:22
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawyon

Blev kuggad för att jag sakta in för tidigt på motorvägen, dålig planering innan rondeller och dålig placering på en vänstersväng!

Den riktiga där bak sa att det tydliga felet var vänstersvängen men han höll inte med lärlingen om motorvägen eller rondellen och de skulle prata om det senare!

Lider du av nån sorts psykisk sjukdom? Varför mår du så illa av att ha kuggat första uppkörningen? Ta det som en man din nolla.
Citera
2011-06-22, 22:42
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawyon

Vet inte om det ær någon trøst, men de jag kænner som klarat en uppkørning med en lærling kan jag rækna på fingrarna på en svårt stympad hand... Oftast ær lærlingen lika nervøs som den som kør upp och vill visa sig "duktig" (læs "nitisk"), lægg då till att du som kør upp blir extra nervøs øver att ha två personer som ska bedøma dig i bilen...
Imho borde man ge reducerat pris før de som ska ha med sig lærlingar vid uppkørning.

Sen att man missar en uppkørning ær heller inte hela værlden. Jag tog CE på mitt femte førsøk, så det lønar sig att fortsætta førsøka!
Citera
2011-08-10, 21:34
Medlem
deylins avatar
Har kuggat nu tre gånger... känns hopplöst!!! Har någon tips på uppkörning i Simrishamn? Fick sista min uppkörning så hinner inte åka dit och kolla runt eller ngt =/
Citera
2011-08-18, 20:37
Medlem
t-u-t-t-a-rs avatar
jag har kört upp 2 ggr, kuggat bägge, andra gången var så jävla klantigt så de knappt är mätbart!!
jag tog mig några små supar innan jag åkte till platsen jag skulle köra på för att lugna mina hårt spända nerver. Där var jag då tvungen att blåsa för att få igång bilen, jag blåste negativt och fick därför underkänt med en gång

så tipset från mig är då, ingen morgan innan uppkörning!
Citera
2011-08-18, 22:34
Medlem
WhiteShadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t-u-t-t-a-r
jag har kört upp 2 ggr, kuggat bägge, andra gången var så jävla klantigt så de knappt är mätbart!!
jag tog mig några små supar innan jag åkte till platsen jag skulle köra på för att lugna mina hårt spända nerver. Där var jag då tvungen att blåsa för att få igång bilen, jag blåste negativt och fick därför underkänt med en gång

så tipset från mig är då, ingen morgan innan uppkörning!
Vadå klantigt? "Hoppsan jag råkade dricka alkohol innan jag skulle köra upp"?. Du är definitivt inte redo för körkort, en stor del av körkortsutbildningen handlar ju om att man INTE ska dricka innan körning, och så gör du det innan uppkörningen!? Herregud så slut.................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in