2010-03-11, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äcklig gubbe
Verkar som att det är bra att ha koll på hur man kör i cirkulationsplatser. En bra broschyr för detta är denna: http://publikationswebbutik.vv.se/up...ts_utgava7.pdf

Om du inte fattar en så basic sak som hur man kör i en rondell så är du nog inte redo på långa vägar för uppkörningen heller, kanske borde satsa på moppe kort istället?
Citera
2010-03-11, 11:22
Medlem
Kör inte om från höger på motorvägen, Inte många som tänker på det när nån idiot kör 80 på mitten filen, på en 110 väg ...
Citera
2010-03-11, 11:23
Medlem
leksakstomtens avatar
SJälv så klarade jag uppkörningen på första föröket

Det jag vill bidra med är ett tips,,, jag var sjuukt nervös,,,hela dagen,,verkligen,,,väntat hela livet efter den dagen,,,efter att jag smått skakat sönder och åkt 10 meter så tänkte jag för mig själv,, ja ha,,( mitt namn) du har kuckat, inse att du redan har misslyckat uppkörningen,
och sedan tänkte jag att jag kunde lika gärna bara njuta av en liten biltur och
tjöta med gubben, hade inget att färlora mera tänkte jag,,vilket ledde til att jag släppte nervositeten toitalt och fick noll anmärkning frågade typ 3 gånger,,
gjorde jag verkligen inget fel?? fanns det inget att anmärka på?? han typ,,nee??
ja typ super duper glad ,,,men ja,,sattsa på att intala dig att du redan haqr kuggat, att du redan har kuggat så lipper du nervositeten iaf,,, sedan så är det bra om du kan köra bil,,,men mitt problem var iaf nervositeten,,vet inte exakt vad ditt hinder är,
LYCKA TILL FÖR TYSAN !!!
Citera
2010-03-11, 11:25
Bannlyst
Jag körde för fort på en 50 väg, kanske nästan som att det är en av dom värsta sakerna man kan göra på en uppkörning
Citera
2010-03-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leksakstomten
SJälv så klarade jag uppkörningen på första föröket

Det jag vill bidra med är ett tips,,, jag var sjuukt nervös,,,hela dagen,,verkligen,,,väntat hela livet efter den dagen,,,efter att jag smått skakat sönder och åkt 10 meter så tänkte jag för mig själv,, ja ha,,( mitt namn) du har kuckat, inse att du redan har misslyckat uppkörningen,
och sedan tänkte jag att jag kunde lika gärna bara njuta av en liten biltur och
tjöta med gubben, hade inget att färlora mera tänkte jag,,vilket ledde til att jag släppte nervositeten toitalt och fick noll anmärkning frågade typ 3 gånger,,
gjorde jag verkligen inget fel?? fanns det inget att anmärka på?? han typ,,nee??
ja typ super duper glad ,,,men ja,,sattsa på att intala dig att du redan haqr kuggat, att du redan har kuggat så lipper du nervositeten iaf,,, sedan så är det bra om du kan köra bil,,,men mitt problem var iaf nervositeten,,vet inte exakt vad ditt hinder är,
LYCKA TILL FÖR TYSAN !!!

Måste man inte vara 18 för att få köra upp och ta körkortet? Eller är det så dagens 18-åringar talar idag? "asså typ och han bara typ neeee och jag bara, men hallååååå!

Ontopic: Jag tog piller innan jag körde upp, så jag var lugn som en indisk ko, inga problem och inga anmärkningar. Vet dock flera i min umgängeskrets som kuggat av diverse olika anledningar. Så mitt råd är att ta det hela med ro och se det som en vanlig övningskörning.
Senast redigerad av Rusty.Brandsteen 2010-03-11 kl. 12:27.
Citera
2010-03-11, 12:58
Medlem
Minerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanfalk
Jag körde för fort på en 50 väg, kanske nästan som att det är en av dom värsta sakerna man kan göra på en uppkörning

Me 2. Lyckades missa en skylt och körde i 70 på en väg som var 50. Det värsta i historien är att det är just 50 den sträckan för att det är ett dagis inte långt ifrån vägen. Tror inte hon jag körde upp med märkte detta dock, för jag fick körkortet.
Citera
2010-03-11, 17:00
Medlem
Kates avatar
Första gången när jag kuggade: körde för fort, körde för långsamt, var för nervös. Andra gången gick det bra
Citera
2010-03-11, 22:26
Medlem
dont_blame_mes avatar
okej det här kommer låta skumt.

men jag kuggade en uppkörning för jag hade foten på kopplingen. jag missade dessutom en vänstersväng, men jag skyller på hon jag körde upp med som inte signalerade åt vänster, utan hon signalerade åt höger!!

men för jag hade foten på kopplingen hela tiden ansåg hon inte var eco-driving och därmed kugga hon mig på _alla_ punkter.

andra uppkörningen var inga problem.
Citera
2010-03-12, 00:50
Medlem
Buksmärtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont_blame_me
okej det här kommer låta skumt.

men jag kuggade en uppkörning för jag hade foten på kopplingen. jag missade dessutom en vänstersväng, men jag skyller på hon jag körde upp med som inte signalerade åt vänster, utan hon signalerade åt höger!!

men för jag hade foten på kopplingen hela tiden ansåg hon inte var eco-driving och därmed kugga hon mig på _alla_ punkter.

andra uppkörningen var inga problem.

Att köra runt med foten på kopplingen är ett säkert tecken på bristande rutin. All heder åt vägverket som snappar upp sånt.
Citera
2010-03-12, 05:06
Medlem
Schnyggves avatar
Vad jag minns så körde jag rakt igenom en svängfil (du vet en sån med pil i) och sedan låg jag vänsterfil hela tiden på tvåfiligt, vill nästan minnas att det var något mer också? Så det var ju inte så konstigt...andra gången var det ruggigt lugnt! Jag hade tagit reda på lite vad förättaren gillade och pratade på om det glidandes i kolugna lantliga delar av staden! Åkte därifrån med den lilla lapp som skulle bli början på den 5000% ökningen på mina föräldrars bensinräkning...
Citera
2010-03-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter.gillberg
Om du inte fattar en så basic sak som hur man kör i en rondell så är du nog inte redo på långa vägar för uppkörningen heller, kanske borde satsa på moppe kort istället?
Jag fattar hur man gör men man kan öva på det.
Citera
2010-03-12, 10:17
Medlem
En kompis berättade att han kuggade för att han inte körde för "miljövänligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in