2017-01-02, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Eller så kan Nerijus ha dragit ner dom när han försökte fånga Lisa som förorsakade att hon ramlade på ett jordigt redskap. Hon kan sedan ha dragit upp dom igen för att kunna resa sig.
Vi vet inte hur jorden kom ditt, vi bara gissar. Vet du hur jorden kom dit?

Dock är det viktigare med med blod-DNA från mördaren innanför samma byxor än jord på byxor som är intetsägande.

Man får inte glömma bort en viktig detalj.
Ni talar om jord på ut och insidan av hennes byxor.
Det som kanske såg ut som jord kan likaväl ha varit (Avföring) ifrån Lisa.

När en person hängs eller stryps brukar kropps vätskor tränga ut ur kroppen då den blir avslappnad.

Lisa hade ju legat ett tag i Byssjan, så det kan vara torkad avföring på insidan av byxorna.
Senast redigerad av Angel22 2017-01-02 kl. 16:16.
2017-01-02, 16:12
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det tycks ha varit en väldig fajt utan motvärnsskador.

Hur vet du att det är jord? Smutsen på båda byxorna kom troligen vid samma tillfälle, och det var när hon låg på golvet i mjölkrummet efter att ha skurits ned.Det blodet kom när NB knäppte upp byxorna, visste du inte det?

Du svarar inte på min fråga.
Jag skrev klart och tydligt "Vi vet inte hur jorden kom ditt, vi bara gissar"

Det fetade: Hur vet du att det var då?
Nej det vet du inte för du gissar med bara, eller har jag fel?

Jorden (smutsen) på byxorna är helt ointressant för varken Inger eller Hurtig med sin före detta polis i hasorna la ner någon tid på just smutsen på byxorna, så det är inte lönt att göra någon affär av det som du brukar göra med allt annat utan någon resultat.
2017-01-02, 16:14
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel22
När en person hängs eller stryps brukar kropps vätskor tränga ut ur kroppen då den blir avslappnad.

Lisa hade ju legat ett tag i Byssjan, så det kan vara torkad avföring på insidan av byxorna.

Precis, men alternativarna envisa med att det är mycket viktigt bevis som kan fria Nerijus viket det självklart inte gör.
2017-01-02, 16:18
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 864
Byxorna har säkrats avseende hår, men någon ytterligare undersökning har inte utförts.
Material har säkrats avseende textila fiber, men någon ytterligare undersökning har inte utförts enligt överenskommelse med uppdragsgivaren.

Uppdragsgivaren hade inget intresse att undersöka jordfläckarna som är mycket märkligt, om jorden på fläckarna genom analys hade konstaterats kommit från jord i ladan (som kan ses som helt osannolikt) hade överfallet skett i ladan på Lisa.

Man kan lätt se scenariet överfallet på Lisa, eftersom hon enligt rättsläkaren hade skada i knävecket från hårt slag som han trodde och skada på vaden.
Lisa försökte springa iväg från gärningsmannen men han hann upp henne och sparkade till över knävecket att hon föll handlöst till marken och trampade henne över vaden för att låsa henne och sedan blev hon strypt.
Hon föll framstupa och tog emot med händer och knän, som jorden på byxorna visar, men överfallet hände inte i ladan, utan på helt annat ställe.
Ett sådant här överfall lämnar spår som inte fanns i ladan, och beviset med jord på byxorna kontrollerades inte, som inte hade kunnat bevisa att Lisa fanns i ladan, utan tvärtemot hon fanns inte där vid överfallet.

Varken Inger eller Hurtig med sin undersökande polis fan det som intressant, lika lite intressant är dit tjat om det som inte har något bevisvärde alls, bara i dina fantasier, inte i praktiken.
2017-01-02, 16:23
Bannlyst
Citat:
Precis, men alternativarna envisa med att det är mycket viktigt bevis som kan fria Nerijus viket det självklart inte gör.

Bäste Vän.... Vad alternativarna envisa fabler handlar om är bara fantasier och sagor.

Dom har inte kunnat lägga fram något hållbart BEVIS om någonting som har med mordet
och alternativa GN:
Allt är bara massa Trams:

Om dom kunde komma med lite hållbara och diplomatiskt samtal, men inte ens det kan dom.

2017-01-02, 16:27
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Bäste Vän.... Vad alternativarna envisa fabler handlar om är bara fantasier och sagor.

Dom har inte kunnat lägga fram något hållbart BEVIS om någonting som har med mordet
och alternativa GN:
Allt är bara massa Trams:

Om dom kunde komma med lite hållbara och diplomatiskt samtal, men inte ens det kan dom.

Håller helt med dig.
Att jag svarar dessa alternativare är att tala om för dom hur fel ute dom är, och inget annat.
2017-01-02, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jeansen är smutsiga. Drog Lisa av sig överdragsbyxorna innan hon ramlade?
Javisst är de smutsiga - därav inte sagt att det är jord och det har färg likt kroppsvätska.
... Det du tror du är lustig över stärker snarare det jag skriver.

Jag har diskuterat jackan som smutsig då hon föll.
2017-01-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 864
Byxorna har säkrats avseende hår, men någon ytterligare undersökning har inte utförts.
Material har säkrats avseende textila fiber, men någon ytterligare undersökning har inte utförts enligt överenskommelse med uppdragsgivaren.
Uppdragsgivaren hade inget intresse att undersöka jordfläckarna som är mycket märkligt, om jorden på fläckarna genom analys hade konstaterats kommit från jord i ladan (som kan ses som helt osannolikt) hade överfallet skett i ladan på Lisa.
Man kan lätt se scenariet för överfallet på Lisa, eftersom hon enligt rättsläkaren hade skada i knävecket från hårt slag som han trodde och skada på vaden.
Lisa försökte springa iväg från gärningsmannen men han hann upp henne och sparkade till över knävecket att hon föll handlöst till marken och trampade henne över vaden för att låsa henne och sedan blev hon strypt.
Hon föll framstupa och tog emot med händer och knän, som jorden på byxorna visar, men överfallet hände inte i ladan, utan på helt annat ställe.
Ett sådant här överfall lämnar spår som inte fanns i ladan, och beviset med jord på byxorna kontrollerades inte, som inte hade kunnat bevisa att Lisa fanns i ladan, utan tvärtemot hon fanns inte där vid överfallet.
Det här bevisar att Irinas vittnesmål var helt korrekt att Nerijus fanns i bostaden 18.45 - 20.00 och inte i ladan.

Det finns även smuts på baksidan på L byxor, det verkar som fotavtryck, som någon har sparkat henne.
Det var väldigt viktigt att undersöka jord för att veta på vilken plats L blev överfallen.
Men som vi ser det inte var viktigt för uppdragsgivaren.
Och man kan inse varför. Undersökningen kunde vissa att överfallet skett på en annan plats
och det skulle krossa Åkl teori.
Likadant med andra L kläder som inte undersökts.
2017-01-02, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:

Håller med för övrigt men det ser ut som den som läcker vätska ur huden likaväl.
Citat:
Senast redigerad av develi 2017-01-02 kl. 16:36.
2017-01-02, 16:33
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Javisst är de smutsiga - därav inte sagt att det är jord och det har färg likt kroppsvätska.

Även trosorna är "smutsiga" vilket vitnar på just kroppsvätska som har runnit ut. Men Xenia sin vana trogen försöker göra stor affär av det som med allt annan ogrundad trams.
2017-01-02, 16:33
Medlem
Citat:
Varken Inger eller Hurtig med sin undersökande polis fan det som intressant, lika lite intressant är dit tjat om det som inte har något bevisvärde alls, bara i dina fantasier, inte i praktiken.
I Rönnbäck nämner om fläckarna på Lisas byxor vid slutpläderingen, naturligtvis var de jord på byxorna.
Ni kanske tror hon åkte hemåt fullt med jordfläckar på byxorna, ni kan väl neka så länge som det går men när det inte går är det väl lika bra att erkänna att ni har ett felaktigt scenarium.
2017-01-02, 16:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du svarar inte på min fråga.
Jag skrev klart och tydligt "Vi vet inte hur jorden kom ditt, vi bara gissar"
Jag svarade på frågan med att smutsen troligen kom dit när Lisa låg på golvet.
Citat:
Det fetade: Hur vet du att det var då?
Nej det vet du inte för du gissar med bara, eller har jag fel?
Jag vet inte, jag skrev troligen. Min teori är troligare än en fajt utan motvärnsskador och byxor som åkte ner och upp.
Citat:
Jorden (smutsen) på byxorna är helt ointressant för varken Inger eller Hurtig med sin före detta polis i hasorna la ner någon tid på just smutsen på byxorna, så det är inte lönt att göra någon affär av det som du brukar göra med allt annat utan någon resultat.
NB hade inget försvar i TR och HR, han hade Rönnbäck. Advokat Hurtig skulle komma med bevisning senare. Men ingen av dem kan hävda att Lisa begick självmord utan NB:s medverkan. Han kan mycket väl sitta och skydda sin medhjälpare som höll upp kroppen när NB skar ner den, och därmed fick sitt DNA på trosorna. NB kan komma att ta bladet från munnen år 2020, när medhjälparens brott har preskriberats. Flytten till Litauen kan ha syftet att komma närmare medhjälparen.
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Jag har diskuterat jackan som smutsig då hon föll.
Vadå för kroppsvätska som inte är dokumenterat någon annanstans? Trosorna är rena. Så du tror också på en fajt utan motvärnsskador.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in