Citat:
När man analyserar ett sådant här fall måste man vara objektiv och inte utse en gärningsman på förhand som är gjord i det här fallet.
Sedan kan man inte bedriva någon "plocke pinn" analys utan måste se till helheten och det medför att man måste kunna hela förundersökningen.
Vad jag kan förstå är det inte många som har läst och kan förundersökningen och sannolikt har inget intresse att läsa den, blir det tid över är "Lets Dance" och "Bonde söker fru" viktigare saker för de flesta.
Jag skulle tro de flesta lyssnar och ser på media och tror att de vet sanningen, men så är inte fallet, utan de förmedlar vad som är politiskt korrekt.
Sedan kan man inte bedriva någon "plocke pinn" analys utan måste se till helheten och det medför att man måste kunna hela förundersökningen.
Vad jag kan förstå är det inte många som har läst och kan förundersökningen och sannolikt har inget intresse att läsa den, blir det tid över är "Lets Dance" och "Bonde söker fru" viktigare saker för de flesta.
Jag skulle tro de flesta lyssnar och ser på media och tror att de vet sanningen, men så är inte fallet, utan de förmedlar vad som är politiskt korrekt.
1. Tycker du att dina analyser är objektiva?
En liten hjälp till ordets innebörd: http://www.synonymer.se/?query=objektiv
Synonymer till objektiv
opartisk, saklig, oväldig, korrekt, allsidig, neutral, rättvis; opersonlig, oengagerad, lidelsefri; allmängiltig, faktisk, verklig
Är det inte så att dina "analyser" är väldigt subjektiva, partiska? Du väljer ju bort all teknisk bevisning och vittnesbevisning för att tro på tant Irina och mördaren själv?
Motsatsord till objektiv är nämligen subjektiv och partisk.
För att återkomma till påhoppen mot åklagaren och hans "bristande" objektivitet citerar jag här skribenten #X-pert som här beskrev det hela både väldigt träffande och kort, mycket bra.
Citat:
Åklagarens objektivitet kan i just detta specifika fall kvantifieras: 380
Så många förhör och undersökningar gjordes i alla möjliga riktningar efter att man konstaterat Nerijus DNA över högt och lågt. Svarandesidan fick också erbjudande om att få utfört vilka som helst undersökningar de kunde önska sig. Åklagaren ledde utredningen så detta är alltså åklagaren som agerar.
Så många förhör och undersökningar gjordes i alla möjliga riktningar efter att man konstaterat Nerijus DNA över högt och lågt. Svarandesidan fick också erbjudande om att få utfört vilka som helst undersökningar de kunde önska sig. Åklagaren ledde utredningen så detta är alltså åklagaren som agerar.
2. "Plockepinn" utan att se till helheten? Det är ju PRECIS det DU gör.
Världens största plockepinn utan att se till helheten för du räknar bort precis allt som är grunden för att det inte finns några tvivel om att NB är gärningsman.
I ditt plockepinn ingår t.ex en påhittad pojkvän, regeringens förhandlare, en jättesammansvärjning mot NB med minst hundra personer inblandade etc.
Du spelar ett gigantiskt plockepinn med egna regler.
Plockar du ut pinnar som får allting att rasa så börjar du bara om igen, och igen, och igen.
Så är inte reglerna i verkligheten.
3. Du klagar på att folk inte kan förundersökningen, varken orkar läsa eller förstå? Förmodar att du menar förundersökningsprotokollet då, är det korrekt?
Ditt problem är att DU inte förstått vad det är du läst, vilket merparten av andra gjort.
Du misstolkar det du läser på ditt eget subjektiva vis, inte som den information det är ämnat att vara.
Jag har aldrig sett ett enda avsnitt av vare sig "Bonde söker fru" eller "Let´s dance" men jag tror säkert att sådan lättsam underhållning skulle vara bra för dig att titta på. Kanske det t.o.m skulle hjälpa dig att få lite perspektiv på tillvaron och i LH-fallet så att t.o.m Du till slut skulle förstå innehållet i FUP och tingsrättens och hovrättens domslut?
Det säger jag i all välmening.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-01-02 kl. 10:17.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-01-02 kl. 10:17.