Citat:

Ursprungligen postat av 
Sudharma

Irina ljuger inte. NB var hemma kl 19. 
Detta bekräftar Gustavs ord till Arne. Det var innan litauer blev misstänkta och innan alla blev påverkade av massmedia. Det är trovärdigt vittnesmål. 
Om någon domare skulle kolla om det stämmer vad Irina sa med det vad såg Gustav ( och Gustav även sagt detta till sin far), skulle NB haft alibi.
NB är dömd på grund av dålig åkl arbete och dålig utredning. 
Man struntade att leta efter en annan gm. Varför? Därför att åkl var säkert att det var litauer. Men hur kan man vara säkert utan att kolla?
Dålig jobb.
Om man inte har skygglappar för ögonen (som du säger)
och om man är objektiv 
och inte främlingsfientlig 
då ser man att detta fallet är präglad av lögner och manipulering av sanningen. 
En annan sak, vad gör du här i alternativa trådet om du är så säkert att en rätt man är dömd?

Här har Du mer FAKTA:
Från kl: 18.20 - 19.35. Saknar NB Alibi.
c:a 18.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
AB (Brodern) är ännu tydligare (21/6, FUP s.1113):
Mmm var det då han sa också att ni inte skulle säga eller att ni skulle säga att han var
hemma innan klockan arton?
Nej så sa han alltså rakt ut till mig då man kom på måndagen för att hämta oss på förhör, det
var på kvällen jag minns inte exakt vad klockan var, jag har nog berättat om att det var två
personer som hade kommit i en Saab bil, och jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa men
dom frågade oss om dom kunde komma in i huset eller i köket och han satt där du sitter och
han satt där advokaten sitter nu och alltså och
 (han sa så här att om jag får frågan var han var
nånstans då skulle jag säga att han var hemma klockan sex), 
Och då alltså tänkte jag på så här ja han kanske hade varit hemma klockan arton för att han säger 
till mig att så, att jag skulle säga på det här sättet,
 (och nu när jag, alltså i efterhand när 
jag tänker i efterhand så kommer jag på att han inte var hemma klockan sex
För så som du berättar idag här nu, så är det helt uppenbart att han inte var hemmaklockan sex
Nej han var inte hemma.
 Det betyder att NB saknar Alibi en bra tid före kl: 18.00 - 19.35
Det betyder att NB saknar Alibi en bra tid före kl: 18.00 - 19.35