Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-23, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, att gömma något i omgivningen kan man göra utan detaljkännedom om trakten .. inte helt ovanligt faktiskt.
Röra sig runt utan att bli sedda eller väcka misstankar/uppmärksamhet?
Kom ihåg också att försvinnandet och morder skedde sannolikt inom loppet av en timma.
2015-06-23, 19:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Tycker vi släpper pappa-spåret just nu. Och hoppas att han inte är här inne och läser.

Har han en hög position inom Försvarsmakten borde det väl vara sannolikt han är någorlunda rationell och begriper diskussionen men man ska ju inte ta något för givet här i livet.
2015-06-23, 19:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Nej, det tror inte jag. Jag själv har varit med om ett korsförhör på en polisstation. Det är inte konstigare som så att förhöraren vill veta om alla partners berättelser om saken, händelsen eller situationen stämmer med varanadra. Förhöraren går från ett rum till ett annat i tur och ordining och de som förhörs får inte träffa varandara däremellan.

Den här kvinnans roll i häktet kan ha från början varit just att berätta i korsförhör vad dessa bröder höll sig till, sysslade med, när och hur. Ensam eller tillasammans osv. Förhöraren sedan ställde samma frågor till bröderna var för sig. Om kvinnan hade inte häktats hade mycket av viktig information blivit okänd eller risken har varit att hon försvann. Situationen hade blivit helt ohållbar.

Det är inte ett så kallat korsförhör. Korsförhör betyder inte att förhörsledaren korsar en korridor i polishuset för att gå in i ett annat rum där en annan sitter för att bli förhörd. Det som korsförhör står för är en form av metod som sker främst i engelskspråkiga länder, (populärt att visa i filmer).

Korsförhör förutsätter att det finns en försvarare och ett målsägarbiträde, det sker alltså först i en domstol. Du kan läsa din egen länk om du tvivlar på mina ord, eller mer utförligt, den engelska som rör court proceeding; Cross-examination:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cross-examination
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag begriper fortfarande inte vad den där SD-Litauern har för motiv med att ljuga för litauisk media?
Att ena brodern erkänt men inte varit den som dödat, nyckel hänger i lada där handsken hittas o.s.v.
Kan det varit för pengar? Endast för att sprida skit eller är han inblandad?
http://m.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/svedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami-nepilnametes-nuzudymu.htm

Du märker ju direkt att den artikeln är helt borta...
Den säger att 2 Litauiska män kommit till Sverige för sommarjobb t.ex.
Sämre journalistik än AB och Expr tillsammans
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev:
BESKRIV. För om det ska ältas pappan i ena änden av fallet - så ska det hålla i andra änden.
Det är sen kväll när han anländer till caféet. Han ska ha god lokal kännedom. Han har kort tid på sig innan polis anländer.
Nej, vid halv nio - nio räknas inte som sen kväll .. inte ens tio gör det.

Du har inte en aning om hur lång tid han hade på sig, för du vet inte när han anlände.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Inget av ovanstående har sagts!

Väldigt avancerat. Det kan ha gått till ännu enklare.

Mest troligt!
Medlem
En fundering: första gången som MP fick delta i sökandet var onsdagen efter LH'sförsvinnande.
Jag åkte bil från Blomberg till Husaby under onsdag eftermiddag och noterade febril aktivitet av MP samt bilar som parkerades på lämpliga ställen längs hela vägen.
Strax innan jag var framme i Husaby passerade jag Martorp - utan att jag kunde ana att gården skulle få så stor betydelse framöver blev det ett minnesmärke för mig eftersom jag konstaterade att det fanns jättemånga bilar som parkerade där. Dvs det var MP's bilar och MP var och genomsökte omgivningen.
Sedan kom jag till Husaby och även där var parkeringen längs med vägen och vid kyrkan fullt med bilar och MP letade i trakten.
Det jag vill komma till: MP var redan vid Martorp första dagen (onsdag) de fick vara med i sökandet.
2015-06-23, 19:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är väl möjligt att någon dök upp precis efter att hon SMS:at.
Eller att hon SMS:at för att de var överenskommet att hon skulle göra det när hon slutat - och hon tänkte att hon kunde förklara bort en försening vid hemkomsten.

Det vore inte första gången en förälder dödar sitt barn och försöker gömma kroppen - nej.
Inte heller första gången de i efterhand drar igång en sökkedja och framträder som oroliga föräldrar.

Eller tvärtom -- just att pappan inte är klok på en fläck kanske är upphovet till tystnaden.
Folk som känner dem kanske vet att han har ett sjuhelvetes humör men inte vill tro att han skulle kunna döda - och därför väljer att hålla käften för att inte onödigt dra blickarna till honom.

Om och i så fall vilken problematik eller inte problematik som kan finnas i familjen vet vi inte ett skit .. det har varit väldigt tyst kring familjen. Ovanligt tyst faktiskt.
Har du helt tappat vettet? Finns inget som pekar mot en släkting, inte ens i teorin.
2015-06-23, 19:23
Medlem
Citat:
Och vem vet om den var låst när Lisa lades där då?

Den kanske stod öppen helt enkelt.
Det var ju sönd och norm inte arbetsdag,
talar för att det borde vrt låst där äv om det givetv inte=100%

Man kan ju glömma att låsa el kanske hålla på med jobb äv und helgen !
Tipset dock iaf att de anh plac liket där för att gräva ner det ngn lämpl natt, toppen
att det inte gick hem !
2015-06-23, 19:24
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Tidigare spekulerades väldigt vilt och kränkande kring Lisas egen del i att bli utsatt .. då var det okej.
Man undrar ju lite varför folk i tråden tror att det var mindre kränkande än att konstatera att pappan faktiskt inte har heltäckande alibi som tar bort alla möjligheter.
Hur konstaterade du att pappan inte har heltäckande alibi?
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Det är väl möjligt att någon dök upp precis efter att hon SMS:at.
Eller att hon SMS:at för att de var överenskommet att hon skulle göra det när hon slutat - och hon tänkte att hon kunde förklara bort en försening vid hemkomsten.

Det vore inte första gången en förälder dödar sitt barn och försöker gömma kroppen - nej.
Inte heller första gången de i efterhand drar igång en sökkedja och framträder som oroliga föräldrar.

Eller tvärtom -- just att pappan inte är klok på en fläck kanske är upphovet till tystnaden.
Folk som känner dem kanske vet att han har ett sjuhelvetes humör men inte vill tro att han skulle kunna döda - och därför väljer att hålla käften för att inte onödigt dra blickarna till honom.

Om och i så fall vilken problematik eller inte problematik som kan finnas i familjen vet vi inte ett skit .. det har varit väldigt tyst kring familjen. Ovanligt tyst faktiskt.
Familjen har specifikt och tydligt bett om att få vara ifred. I mitt huvud en helt normal begäran. Och faktiskt verkar ju media respektera det!

Och nyhetstorkan måste såklart resultera i detta totala foliehattsfantiserande.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commanche
Röra sig runt utan att bli sedda eller väcka misstankar/uppmärksamhet?
Kom ihåg också att försvinnandet och morder skedde sannolikt inom loppet av en timma.
Hur vet du det?
Och varför skulle det tala mot pappan menar du?
OM han råkade på henne vid kaféet så var hon inte försvunnen då.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har han en hög position inom Försvarsmakten borde det väl vara sannolikt han är någorlunda rationell och begriper diskussionen men man ska ju inte ta något för givet här i livet.
Dessutom bör han kunna agera någorlunda rationellt om han överilat sig också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in