Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-22, 21:48
Medlem
2big4yous avatar
Svaret på gåtan finns i Lisas mobiltelefon,hitta den och ni har mördaren.
2015-06-22, 21:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AJ:s uttalanden i intervjun är ju något ambivalenta. Å ena sidan tycks han tvivla på männens skuld eftersom de alltid skött sig exemplariskt. Å andra sidan säger han att det är bra att bröderna nu sitter häktade:

– De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är.

Det är ju ett lite märkligt argument om han tror att de är oskyldiga.

Förstår inte heller varför han betonar två gånger att bröderna kunnat röra sig helt fritt på gården.
Jag får intrycket att han tycker litauerna sitter säkrare inne än ute, innan det här blir utrett.
2015-06-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Förstår inte heller varför han betonar två gånger att bröderna kunnat röra sig helt fritt på gården.

Kanske för att det, tillsammans med de uppgifter han har lämnat till polisen, hör ihop på något sätt.

Det kan vara så att han i efterhand har kommit på saker som hänt/hur de har uppträtt som varit utanför det normala.
Saker som han inte reagerat på förrän efteråt.
Senast redigerad av xfade 2015-06-22 kl. 21:52.
2015-06-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Om bevisningen främst bygger på vittnesmål är det förstås extra viktigt att det är knäpptyst i medierna. Så att ingen blir påverkad.
Försvaret verkar nu inte tycka att de 4-5 sidorna håller måttet. Vi får se vad hovrätten säger.

GW säger iofs att det verkar vara ont om vittesmål
Citat:
– Åklagaren har beskrivit det som att han har en indiciebevisning med en massa märkliga omständigheter, men å andra sidan uppfattar jag det inte som att de har någon teknisk bevisning alls och de tycks heller inte ha vittnen värda namnet, säger Leif GW Persson

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21007081.ab
Senast redigerad av adminulator 2015-06-22 kl. 21:53.
2015-06-22, 21:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Alla teorier om att någon lurpassat på att överfalla Lisa faller på, hur kunde han veta att Lisa skulle bli kvar ensam efter att jobbarkompisarna hade åkt iväg?????

Om han bara pratade med henne en stund skulle de säkert åka.
Han visste att hon hade moped, det räcker för att teorin ska hålla, sorry.
2015-06-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det har nämnts tidigare i tråden att det bara är tillåtet för Missing People att gå in i obebodda byggnader. Kan du bekräfta det? Att det alltså inte är tillåtet att kliva in i bostadshus där det bor folk.
Tyvärr kan jag inte ge dig något svar där. Vi var bara inne i obebodda byggnader om man med obebodda menar bostadshus där ingen bor. Däremot var vi inne i trädgårdar som var bebodda och i deras uthus och dyligt.
2015-06-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Varför krångla till det i onödan? Allt pekar på ett sexualmord.
Vad är det som pekar på ett sexualmord?
2015-06-22, 21:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Dom jobbade väl i ladan mitt emot, om du känner någon snygg kvinna så fråga henne vad som händer om hon går förbi en byggarbetsplats.
Jo, jag vet nog. Men de är stora i munnen bara.

Men visst borde litauerna sugit på en kopp kaffe inne på kaféet någon timme efter jobbet, eller en ledig söndag, om de var så sugna på småflickorna. De har jobbat där i åratal, och aldrig setts inne på kaféet.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Bryter åklagaren yppandeförbudet nu?

Åklagaren Lars-Göran Wennerholm bryter nu tystnaden

I det här fallet så har enheten som arbetar med det här fallet hos polisen i Skövde valt att skriva en sammanställning av utredningsläget och förhör på fem-sex sidor ungefär.
Nej, det där är inte att bryta mot yppandeförbudet, lika lite som en advokat skulle bryta mot yppandeförbudet om han talade om att han tänker inkomma med ett överklagande på fyra sidor i morgon.

Däremot talar det för att åklagaren har uppfattat hovrättens ställningstaganden hittills ungefär som Tingsnotarien har gjort.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag tror att han vacklar. Hans intryck av dem genom åren tycks ha varit gott. De har varit pålitliga och jobbat bra. Å andra sidan kan han ju inte bortse från att de nu är häktade såsom misstänkta för mord.

Att han betonar att de var betrodda att röra sig fritt kan vara att han därmed vill visa hur betrodda de var, men kanske också att han garderar sig lite för hur de om de är skyldiga kan har rört sig både här och där utan att det skulle väcka misstankar eftersom folk är vana vid att se dem både här och där.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Ja, det var min tolkning också. Han vill inte säga rakt ut att de kunde ha begått brottet och sedan gömt kroppen på ägorna, men det är det han antyder.
2015-06-22, 21:54
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
om nu mot förmodan den tekniska undersökningen visar att bröderna, bortom allt tvivel är oskyldiga, blir då detta den största polistabben sen palme-mordet?

Någon har hänvisat till denna i tråden. Blev idiotförklarad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078751.ab
2015-06-22, 21:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Tyvärr kan jag inte ge dig något svar där. Vi var bara inne i obebodda byggnader om man med obebodda menar bostadshus där ingen bor. Däremot var vi inne i trädgårdar som var bebodda och i deras uthus och dyligt.
Det där hade jag aldrig tillåtit på min egen fastighet, måste väl falla under olaga intrång eller liknande? Inte minst så är det faktiskt kränkande på flera sätt. Att en människa är försvunnen gör inte att man bara kan släppa allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in