Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 00:40
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då har du missat fallet Bangsuan i Boden.

Vad tror du om det här fallet då, vore kul att höra vad en som sällan skriver har för uppfattning, är bröderna skyldiga, vad hände den där kvällen? Du är ju trots allt grön och oförstörd.

Jag tror det är de. Har för mig att jag läst eller hört på "stan" (bor ca 10km från Blomberg) att iaf den yngre dricker endel. Sen att de sett att hon börjat jobba där och att de var i ladan mitt emot när hon slutade. De började prata med henne och hon kände igen de pga att de fikat där. Den yngre gör ett närmande och allt går över styr. Men jag har absolut ingen aning.
Jag tycker det är väldigt märkligt att utgången blev som den blev. Vad var det som gjorde att det gick så långt. Otroligt och obegripligt!
2015-06-24, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tror det är de. Har för mig att jag läst eller hört på "stan" (bor ca 10km från Blomberg) att iaf den yngre dricker endel. Sen att de sett att hon börjat jobba där och att de var i ladan mitt emot när hon slutade. De började prata med henne och hon kände igen de pga att de fikat där. Den yngre gör ett närmande och allt går över styr. Men jag har absolut ingen aning.
Jag tycker det är väldigt märkligt att utgången blev som den blev. Vad var det som gjorde att det gick så långt. Otroligt och obegripligt!

Det är den äldre brodern.
2015-06-24, 00:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Några tider dess emellan:
Kl 21. MP avbryter sök iom gripanden, men meddelar tid och plats för träff morgondagen.
kl 21.50 Tekniker är på plats, är vid byggnaden. Troligen menas ladan med maskinhall som bröts upp. ( detta är troligen högra ladan iom med att det rapporteras från entré, dvs synligt)
Kl 22.05 ses tekniker komma ut ur byggnaden och prata med polis på utsidan. En av dem tar upp telefon och ringer direkt.
Kl 22.20 Polisen meddelar tid 23.30 för forum för press att ställa frågor.
kl 22.20 spärrar polisen av ett större område på vänster sida gården (utvidgar baksida vä)
Kl 23 skäller hundarna kraftigt från baksidan. Belysning tänds upp där.
kl 23.15 ändras tiden för pressträff, flyttas fram 15 min.
Sen är bilderna på polisen vid ladan så pass ljusa att de borde ha tagits ännu lite tidigare än 21.50, inte omöjligt att de redan togs vid 20.30 - 21.
2015-06-24, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Åh vad rolig du är. kan även bekräfta att Irina är en såkallas Rom (tattare, resande) kalla det vad ni vill. Ni ändra här inne tar inte reda på något utan kommer med påhittade historier om både det ens och det andra!!!

Jag tycker du är jätteduktig o stöttar din forskning till 100%. Däremot stöttar jag inte att du ist för o informera oss(gillar) försöker pränta in d i skallen på alla(ogillar)
Du drar konstiga slutsatser som att han nekar alltid till sina brott, det hade hållt om d hade gällt liknande saker men en tv som är borta lr en människa är långt ifrån varann..dont U think?
2015-06-24, 00:44
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Det är den äldre brodern.

Det är den äldre brodern, vad?
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
X är inte den som misshandlar, är inte på plats och håller rocken men får veta sedan efteråt (medan misshandlade lever). om x kallar på hjälp kan väl X aldrig hållas ansvarig för medhjälp till misshandel. Om X är likgiltigt passiv och personen dör så är det ett mordfall och där är nog antaggligen X i så fall intressant för relevansen av underlåtenheten. Förutsatt att X bör inse att personen är så pass allvarligt skadad

Det fetstilta: Om du vet om att någon har blivit misshandlad och du inte bryr dig om det, så kan du dömas för underlåtenhet att avslöja, inte för medhjälp till brottet. Vilket är det som diskuteras.

Medhjälp till ett brott kan aldrig ske EFTER ett brott. Det säger ju sig självt. Kan du inte bara förstå så att vi kan lämna denna diskussion?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Det är möjligt att det gått till ungefär så: ett avvisat närmande som ledde till handgemäng och dråp. Men sannolikt var det bara en GM så långt. Den andra brodern, om han var inblandad, kom nog in i bilden först senare.
2015-06-24, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Jag tycker du är jätteduktig o stöttar din forskning till 100%. Däremot stöttar jag inte att du ist för o informera oss(gillar) försöker pränta in d i skallen på alla(ogillar)
Du drar konstiga slutsatser som att han nekar alltid till sina brott, det hade hållt om d hade gällt liknande saker men en tv som är borta lr en människa är långt ifrån varann..dont U think?

Fel, jag ogillar när människor vrider på det jag skriver samt måste ha förtydligat eller när någon kommer in från ingenstans och ställer en fråga som jag redan svarar på 3 sidor tillbaka.

Fast du tänker inte på att det möjligtvis fanns en ägare till tvn, jag antar en människa? Och att den möjligtvis blev drabbad av stölden. Jag jämför inte brotten men återigen poängterar att han nekar till det då jag vet jag läst det någonstans.
2015-06-24, 00:46
Medlem
Citat:
Det är den äldre brodern, vad?

Som definitivt gett sig på henne.
2015-06-24, 00:48
Bannlyst
Citat:
Tror du kanske någon varit ute på NBs Facebook, och kanske när dom såg hur besatt han är utav sex att dom då ville skylla detta på litauerna? Hahahaha!!! VAKNA . Man lägger inte ut bevisning vid ens egna hus.... Eller hur? Men varför inte? Lite som med Facebook man skriver inte att man är lycklig om man inte är det? Man ljuger inte för att man gör inte det? Osv?

Tror du tagit fel på din medicin, du ska ta ångesdämpande o imovan, INTE ritalin o kaffe!
Parallellen med facebook o hela mordgåtans mysterium att den löses via facebook är det BARA du o ingen annan än DU på hela fucking FB som tror, så associera inte mig med den.

DU o alla andra måste fatta. Hantverkare är skickliga och kreativa. Hade bröderna mördat L.H. så hade de fan byggt in henne i en betongvägg o INGEN skulle någonsin hitta henne. Tar 2 timmar o göra cement o tegla upp en vägg. Tar mindre tid o lägga henne i ett fat med diesel lr bensin för att sen frakta bort henne. Att de skulle mörda henne o sen lägga henne så hon över huvud taget kan bli hittat strider mot all logik.
2015-06-24, 00:49
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan ju vara så att MPS har sett bröderna gå ut från en byggnad på Martorp, MPS söker kring gården samtidigt som bröderna försvinner ur sikte i riktning stenhuset, MPS avancerar mot stenhuset, halvvägs mellan Martorp och stenhuset gör de ett fynd samtidigt som de ser bröderna röra sig från en plats nära fyndet gåendes mot stenhuset.

Hade också lite den teorin tidigare men det påstods att MGM var hotfulla mot MPS vilket tyder på att de hade närkontakt. Skulle MPS gått och sökt mot stenhuset skulle de inte kommit fram till fyndet så snabbt att GM inte hunnit hem innan polisen kom ifatt dem, vilket är bekräftat att så var fallet.

Det verkar som om MGM försökte köra bort MPS från Martorp som hittade fyndet medan MGM vandrade hemåt. Eller så såg MGM att de hittade fyndet och blev hotfulla.

Någon som vet eller har en annan teori?
2015-06-24, 00:51
Medlem
Tycker det är riktigt intressant att inte mer info om mordet läckt till allmänheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in