Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-23, 19:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hur vet vi att det är LH som sms hem och inte mördaren?

Vi vet inte det.
Men det är knappast nån litauer heller.
(Obs. detta svar har jag avgivit en gång tidigare på samma fråga).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hur vet vi att det är LH som sms hem och inte mördaren?

Det var ju knappast några litauer som skrev det i alla fall.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan bara inte inse hur någon erfarenhet skulle vara tillämplig för att gissa fram vilken bevisning som en given åklagare har mot en given misstänkt om utredningen inte läcker.

Isåfall har någon brutit mot det på längden och på tvären här i tråden diskuterade yppandeförbudet. Det har inget undantag för att att meddela sig med publicitetsglada pensionerade kollegor.

Instämmer till fullo. Med tanke på hur locket för en gångs skull lyckats ligga helt på får det ses som osannolikt att någon läckt just till Alhem (skulle vara i princip detsamma som att direkt basunera ut infon i media) Dessutom är ju utredningen mycket lååångt ifrån att vara färdig och inte ens ansvarig åklagare vet ännu hur slutmisstankar/ åtal kommer se ut. Så att påstå att kvinnan är "helt friad" faller på sin egen orimlighet. Vi får helt enkelt vänta och se (=mycket svårt för många).
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vid halv nio - nio räknas inte som sen kväll .. inte ens tio gör det.
Du har inte en aning om hur lång tid han hade på sig, för du vet inte när han anlände.

Larmtid till polis ger en viss vägledning. Väntar fortfarande på svar på mina frågor.
2,7 km till Martorp.
15-06-23, 19:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
bör vara den äldre brodern som är skyldig, den kvinnan är gift med, hon hade nog satt dit den yngre brodern om det varit han, hon vill inte tjalla på sin man och han vill inte tjalla på sin storebror,

jag ger mig fan på att kvinnan hade brutit ihop och berättat om så inte vore fallet..

Det rimliga är givetvis - att har man mördat / våldtagit en annan kvinna - så går man inte hem och berättar det för sin fru.
15-06-23, 19:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inkludera inte alla i dina åsikter. Hypoteser är ibland väldigt osannolika men för all del inte idiotiska. Jag är fullt övertygad om att det känns obehagligt för alla som blir utfrågade och granskade i en brottsutredning men likafullt viktigt att man inte låter bli av "hänsyn". Det är liksom svårare att börja om med utredningen ifall det visar sig att dem man initialt "visste" hade gjort det visar sig gå fria. Statistiskt sett är det ett faktum att GM oftast är närstående så då är det inte alls hänsynslöst att granska dessa och därmed inte idiotiskt att spekulera och spåna teorier om dessa. Att någon upplever något jobbigt och besvärligt innebär inte per automatik att den som objektivt utlöser dessa känslor är "empatilös" eller "hänsynslös". Den sortens argument hör hemma hos neanderthalare.
Jag har inte sagt att polisen inte ska fråga ut någon av hänsyn. Vi var bara några som undrade varför pappaspåret måste ta sådan plats här, med tanke på vad som redan kommit fram om bröderna.

Men nu har Micro (49.000+) satt igång igen, ser jag.
Ha det så kul...
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Familjen har specifikt och tydligt bett om att få vara ifred. I mitt huvud en helt normal begäran. Och faktiskt verkar ju media respektera det!
Vilket är helt irrelevant för det jag skriver.
Det är knappast vanligt att familjen själv går ut och tvättar sin byk massmedialt i sådana här sammanhang.

Citat:
Och nyhetstorkan måste såklart resultera i detta totala foliehattsfantiserande.
Snarare det faktum att bevisningen mot litauerna framstår som allt annat än stenklar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Hur konstaterade du att pappan inte har heltäckande alibi?

Jag riktar inte detta mot dig dj!
Kan folk snälla släppa pappan som MGM nu?!
Det funkar inte ens i en film att han är GM!
Om ni haft rätt i era spekulationer så hade han suttit häktad nu!
Släpp det!
15-06-23, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag riktar inte detta mot dig dj!
Kan folk snälla släppa pappan som MGM nu?!
Det funkar inte ens i en film att han är GM!
Om ni haft rätt i era spekulationer så hade han suttit häktad nu!
Släpp det!
Verkligen.
Så det har aldrig hänt tidigare att fel GM sitter i häkte menar du?
15-06-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Utan att veta någonting liksom alla andra.

Jag funderar också kring vad som fick polisen att lägga ihop 1+1.

Jag spekulerar i att det kanske är så att bröderna hade grävt en grav på ett område där MPS redan varit. De blir överrumplade när MPS kommer tillbaka till samma plats igen.

Lägg därtill min tidigare fundering där kanske den nu släppta frun kanske blivit hörd i samma veva och sagt att bröderna skall befinna sig på annan plats än där MPS stöter på dem.

Sedan när man hittar Lisa blir det 1+1.

Mycket intressant. Du kanske har rätt.
Polisen säger i videon (7:10) att man träffade båda bröderna en bit från det stället där man sedan hittade kroppen. Men att man kunde inte först koppla ihop detta " fynd" med Lisa.

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tidigare funderade någon om det fanns någon i skjulet bakom fiket som överföll henne. Kanske, och kanske de inte överföll henne utan bjöd henne röka på en braj med dem.??? Och kanske hon gör det, nån gång är väl första gången för alla flumungar?

Vi vet väldigt lite om vad som hänt eller varför
Nån kan också ha dykt upp och bara utgett sig för att vilja stå och snacka bort en stund. Nån bekant. Och så blev det väldigt fel av någon anledning. Jag fick inte intrycket att hon var särskilt intresserad av vare sig braj eller fulsprit när jag kollade hennes bilder på vilken-sida-det-nu-var.
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket är helt irrelevant för det jag skriver.
Det är knappast vanligt att familjen själv går ut och tvättar sin byk massmedialt i sådana här sammanhang.

Snarare det faktum att bevisningen mot litauerna framstår som allt annat än stenklar.
Har du tagit del av bevisningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in