2022-07-23, 21:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Herregud, du framhärdar i dina lemmalytta argument och har alltså inte begripit ett skit hittills av diskussionen. Du är verkligen stenkorkad.

En gång till; yttrandefrihet innebär att alla ska komma till tals, INTE att alla behöver lyssna.

Vad är det för konstig fråga? Klart det är ok med invektiv, förolämpningar och annan missfirmelse, det är inget jag anser utan det är simpla fakta. Är du helt ny till Flashback eller vad är det frågan om? Så länge det inte när upp till 1.08 är det ok enligt regelverket och det är det enda som styr vad som postas på forumet.
Jag samtycker i din diagnos med den skillnaden att den gäller dig. Jag visste inte att det var OK att Mods uppförde sig som skit mot användare men nu när du bekräftar det får jag väl acceptera det, jag trodde i min enfald att ni skulle stå över sånt men ni är alltså på samma låga nivå som en del användare är; skönt att ha fått det skriftligt.
Du ser precis hur länge jag varit användare så sluta flamsa med sånt. Menar du att för att jag har avvikande åsikt är det ok att kasta skit på mig? Tydligen... så skit ner dig, det finns mods jag uppskattar, du försvann just från den gruppen
Citera
2022-07-23, 21:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Herregud, du framhärdar i dina lemmalytta argument och har alltså inte begripit ett skit hittills av diskussionen. Du är verkligen stenkorkad.

En gång till; yttrandefrihet innebär att alla ska komma till tals, INTE att alla behöver lyssna.

Vad är det för konstig fråga? Klart det är ok med invektiv, förolämpningar och annan missfirmelse, det är inget jag anser utan det är simpla fakta. Är du helt ny till Flashback eller vad är det frågan om? Så länge det inte när upp till 1.08 är det ok enligt regelverket och det är det enda som styr vad som postas på forumet.
Och vad är det som är så svårt att förstå? Att alla ska få komma till tals innebär inte att jag ska behöva se deras diatriber... var det för svårt för dig att begripa?
Citera
2022-07-23, 22:02
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag samtycker i din diagnos med den skillnaden att den gäller dig. Jag visste inte att det var OK att Mods uppförde sig som skit mot användare men nu när du bekräftar det får jag väl acceptera det, jag trodde i min enfald att ni skulle stå över sånt men ni är alltså på samma låga nivå som en del användare är; skönt att ha fått det skriftligt.
Du ser precis hur länge jag varit användare så sluta flamsa med sånt. Menar du att för att jag har avvikande åsikt är det ok att kasta skit på mig? Tydligen... så skit ner dig, det finns mods jag uppskattar, du försvann just från den gruppen

Tja, har du lyckats vara länge på forumet utan att upptäcka att förolämpningar är ok eller att mods inte behöver använda silkesvantar mot andra FB:are, så är det väl brister i din perceptionsförmåga då. Men gott så, då har du ju lärt dig något nytt idag, och det är alltid trevligt.

Din tramsiga halmgubbe lämnar jag så klart därhän.
Citera
2022-07-23, 22:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tja, har du lyckats vara länge på forumet utan att upptäcka att förolämpningar är ok eller att mods inte behöver använda silkesvantar mot andra FB:are, så är det väl brister i din perceptionsförmåga då. Men gott så, då har du ju lärt dig något nytt idag, och det är alltid trevligt.

Din tramsiga halmgubbe lämnar jag så klart därhän.
Ok; så att ni tidigare haft den funktion jag efterfrågar beror alltså på att ni tidigare saknat "perceptionsförmåga" och den nu djupa insikten om yttrandefrihet; och nu drabbats av woke?

Bra att veta men etiskt tycker jag att ni gått ner er; ni tvekar inte på att stänga av de som irriterar er i ofta triviala spörsmål men låter hatare få fritt utrymme. Bra att veta
Citera
2022-07-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Yttrandefrihet är inte alltid uppskattat.

Ignore-funktionen har inget med yttrandefrihet att göra. Konstigt att så många har svårt att förstå det.

Citat:
När det gäller trollfabriker och användare som motarbetar debatten, så är inte lösningen "ignorera" utan den är att "rapportera".

Tyvärr fungerar "rapportera" alldeles för dåligt. Därför är ignore-funktionen extra saknad.
Citera
2022-07-23, 22:15
Medlem
najass avatar
Citat:
Ok; så att ni tidigare haft den funktion jag efterfrågar beror alltså på att ni tidigare saknat "perceptionsförmåga" och den nu djupa insikten om yttrandefrihet; och nu drabbats av woke?

Bra att veta men etiskt tycker jag att ni gått ner er; ni tvekar inte på att stänga av de som irriterar er i ofta triviala spörsmål men låter hatare få fritt utrymme. Bra att veta

Inte heller dessa menlösa halmgubbar engagerar.

Ja, tidigare kunde man blocka FB:are man ogillade och nej, nu kan man inte det längre. Orsakerna till förändringen är flera, men det har gåtts igenom i tråden, bla här:

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är ett diskussionsforum, då får man leva med att det alltid kommer finnas inlägg man upprörs av. Inlägg som bryter mot reglerna tas ju bort.

Trådar kan dessutom få slagsida när ett gäng väljer att ignorera vissa, diskussionerna blir otroligt märkliga när vissa belägg inte bemöts alls för att sedan bemötas när någon annan skriver exakt samma sak.

Kanske ökar även rapporterandet nu när alla ser samtliga inlägg.

Så jag tror den här förändringen kommer att föra någonting gott med sig.

admin5
Citera
2022-07-23, 22:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Inte heller dessa menlösa halmgubbar engagerar.

Ja, tidigare kunde man blocka FB:are man ogillade och nej, nu kan man inte det längre. Orsakerna till förändringen är flera, men det har gåtts igenom i tråden, bla här:
Ärligt talat, skäms du inte av att tjata om halmgubbar? Du är helt resistent mot input från långvariga användare och satsar istället på att förminska dom?

Jag skäms å dina vägnar, du har ju inte förstånd till det
Citera
2022-07-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ärligt talat, skäms du inte av att tjata om halmgubbar? Du är helt resistent mot input från långvariga användare och satsar istället på att förminska dom?

Jag skäms å dina vägnar, du har ju inte förstånd till det

Skäms inte å hans vägnar mannen. Du får tänka på att såhär lång har han inte varit sedan han var fem...

Nej men jag håller fullständigt med, man borde lägga tillbaka ignoreringsfunktionen så man kan radera ut minst hälften av allt meningslöst skit som vissa användare sitter och skriver här inne.
Citera
2022-07-23, 22:25
Medlem
Citat:
Yttrandefrihet är inte alltid uppskattat.
Vi ser ett värde av att du som medlem konfronteras med åsikter som du ogillar.
De plattformar som hjälper användarna att undvika åsikter och personer de ogillar är samma plattformar som ofta anklagas för att skapa filterbubblor och polarisering.
När det gäller trollfabriker och användare som motarbetar debatten, så är inte lösningen "ignorera" utan den är att "rapportera". Dessa användare bör istället stängas av, förutsatt att de motarbetar debatten, och inte enbart har åsikter som man själv ogillar.

Givetvis kan det finnas enskilda användare som man upplever inte tillför något av värde, och där man skulle uppskatta att slippa behöva hoppa över användarens inlägg. Problemet är att en sådan funktion skulle "missbrukas", då många med tiden börjar blockera sådant de ogillar. Vilket mer långsiktigt gör att användarna får en mer begränsad debatt, utan att själva förstå detta. Jag är övertygad om att vissa skulle se detta som en förbättring, men jag är som du förstår av motsatt åsikt.

Jag tycker personligen att det är betydligt roligare att umgås med personer som tycker helt annorlunda än mig själv. Som kan utmana mina egna ståndpunkter. Att möta kritik. Utifrån denna uppfattning, så anser jag därför att Flashbacks modell är bättre än den som idag erbjuds av kinesisk och amerikansk Big Tech. Även om den är populärare, och majoriteten föredrar denna struktur, så anser jag det vara viktigare att erbjuda en - enligt mig - bra plattform, istället för att sträva efter att vara populär. Förhoppningsvis så blir vi populära ifall vi är bra. Men kvalitet är alltid viktigare än uppskattning.

admin
Hur rapporterar jag någon jag inte jag vill läsa något av, Vet att du har en annan åsikt men varför skall inte användarna betstämma vad som är önskvärt att läsa, utan att vi måste skrolla. Var det en missbrukad funktion eller vad var anledningen att togs bort?
Citera
2022-07-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jag är övertygad om att en majoritet är av uppfattningen att ”ignorera användare” borde innebära att användarens inlägg ignoreras, inte bara PM.

Jag är också övertygad om att en majoritet anser att möjligheten att ignorera inlägg från specifika användare skulle göra Flashback till ett mer uppskattat forum.
Tänkte fråga en sak apropå detta med pm och ignore. Hur vet man om man blivit ignorerad privat? Kommer det upp ett meddelande precis när man ska posta där det står att personen man vill skicka sin text till har valt att ignorera en? Vill bara veta hur det funkar så här på förhand.
Citera
2022-07-23, 23:05
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Tänkte fråga en sak apropå detta med pm och ignore. Hur vet man om man blivit ignorerad privat? Kommer det upp ett meddelande precis när man ska posta där det står att personen man vill skicka sin text till har valt att ignorera en? Vill bara veta hur det funkar så här på förhand.

Ingen aning! Nu har jag lagt till ditt användarnamn på min ignoreralista så att du kan testa PMa mig. Tar bort ignoreringen imorgon så att vi kan ha en sansad diskussion om Mogolväldets kaganer, eller vad PM nu finns till för.
Senast redigerad av runx 2022-07-23 kl. 23:07.
Citera
2022-07-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Ingen aning! Nu har jag lagt till ditt användernamn på min ignoreralista så att du kan testa PMa mig. Tar bort ignoreringen imorgon så att vi kan ha en sansad diskussion om Mogolväldets kaganer, eller vad PM nu finns till för.
Tack för hjälpen där!

Kanske bäst ändå att du lägger till ett par dagar för jag har inte kommit upp i 50 poster ännu. Tydligen ett krav för att få skicka PM. Synd att det inte verkar finnas någon allmän chat på det här forumet. Lättare att prata upp sig i såna trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in