2023-08-16, 19:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Om jag står utanför ditt fönster med en megafon och skriker på dig dygnet runt, är det då censur när du ber mig att sluta?

Den jämförelsen fungerar ju inte då ignore blockerar allt vad en användare skriver överallt för dig.
Citera
2023-08-16, 20:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Den jämförelsen fungerar ju inte då ignore blockerar allt vad en användare skriver överallt för dig.
Ok, så du tänker lyssna på allt megafonen har att säga?
Citera
2023-08-16, 20:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ok, så du tänker lyssna på allt megafonen har att säga?

Som jag tidigare sagt så finns det inget krav på att läsa vad en användare skriver. Din jämförelse med att lyssna på en megafon fungerar därför inte.
Citera
2023-08-16, 20:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Som jag tidigare sagt så finns det inget krav på att läsa vad en användare skriver. Din jämförelse med att lyssna på en megafon fungerar därför inte.
Det är inte min jämförelse; och du är en hycklare
Citera
2023-09-28, 13:32
Ni borde verkligen ta tillbaka ignore-funktionen igen. Riktigt dåligt att man tvingas se vissas inlägg/citat, trots att man är helt ointresserad av vad de skriver.

Detta skiljer FB från de flesta andra forum - här skulle stalking kunna va helt ok tex. Är det ok också?

Nej, tänkte väl det, så in med ignorera/blockera igen.
Citera
2023-10-25, 13:23
Medlem
PingPongZongs avatar
Förändrats? Har den inte helt försvunnit?. Jag har fått en, ja man kan väl kalla det stalker här på flashback. En kille med rejäla problem. Och han fattar inte att han håller på och ställa till det riktigt illa för sig själv nu. Bästa vore ju om det fanns en ignore funktion. För att skydda folk som inte förstår sitt eget bästa.

Ok hittade ignorera. Men det är väl bara att man inte kan skicka PM? Är ju det jag vill göra? Är ju bättre ta det i PM än på forumet. Blir ju offtopic.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-10-25 kl. 13:27.
Citera
2023-10-25, 13:26
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Förändrats? Har den inte helt försvunnit?. Jag har fått en, ja man kan väl kalla det stalker här på flashback. En kille med rejäla problem. Och han fattar inte att han håller på och ställa till det riktigt illa för sig själv nu. Bästa vore ju om det fanns en ignore funktion. För att skydda folk som inte förstår sitt eget bästa.
Skriver han något som inte är on topic så tar du det bara med närmsta moderator.

Det är inte så att det är du som är lite paranoid bara?
Citera
2023-10-25, 13:29
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Skriver han något som inte är on topic så tar du det bara med närmsta moderator.

Det är inte så att det är du som är lite paranoid bara?

Alla hans inlägg efter att han blev osams med mig handlar om mig. Så ja det är offtopic. Och om jag svarar så blir det offtopic. Tror han har mig på ignore så kan inte skicka PM. Är ju det ignore funktionen är nu.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-10-25 kl. 13:32.
Citera
2023-10-25, 15:35
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Alla hans inlägg efter att han blev osams med mig handlar om mig. Så ja det är offtopic. Och om jag svarar så blir det offtopic. Tror han har mig på ignore så kan inte skicka PM. Är ju det ignore funktionen är nu.

Är användarens inlägg off topic så är det bara att rapportera dem för det. Svara på off topic i en tråd ska du definitivt inte göra.
Citera
2023-10-25, 17:11
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Är användarens inlägg off topic så är det bara att rapportera dem för det. Svara på off topic i en tråd ska du definitivt inte göra.

Jag har aldrig rapporterat ett inlägg någonsin. Men gjorde det nu. Resulterade i att jag fick varning för det jag rapporterade om. För mitt svar i tråden antagligen. Får hoppas att även han fick en varning? Då bådas inlägg togs bort. Men finns fler inlägg där han skriver likadant. Är det enda han postar sedan vi blev osams i en tråd. Inte så att jag brydde mig så mycket om det. Var att han började och citera mig och komma med en massa anklagelser och förolämpningar över hela forumet. Jag har skickat PM hur vi kan lösa det här. Att anklaga mig för pedofili där gick han för långt. Verkar som vi har gemensamma bekanta. Eller bekanta med med en av mina bröder. Så det ska nog lösa sig.

En riktig ignore funktion hade vart bra. För honom.

Jag har fått en bra förklaring av moderatorn. Jag får ändra på mitt sätt och skriva jag med.
Senast redigerad av PingPongZong 2023-10-25 kl. 17:40.
Citera
2024-08-20, 19:57
Medlem
Eftersom modereringen är lite si och så, vissa undermåliga inläggare verkar få hålla på i evigheter utan att någon raderar eller varnar. Hur många ggr man själv ens rapporterat vederbörande.
Yttrandefrihet i all ära, men det måste komma med ett ansvar för kvaliteten, annars förstörs andras frihet att yttra sig och ta del av andras åsikter.
Citera
2024-08-20, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ni borde verkligen ta tillbaka ignore-funktionen igen. Riktigt dåligt att man tvingas se vissas inlägg/citat, trots att man är helt ointresserad av vad de skriver.

Detta skiljer FB från de flesta andra forum - här skulle stalking kunna va helt ok tex. Är det ok också?

Nej, tänkte väl det, så in med ignorera/blockera igen.
Instämmer, att det här forumet (som oss emellan redan är nerlusat med troll, stalkers och allmänt paranoida typer) inte har en hård ignore-funktion innebär en direkt uppmuntran till stalking och drevbeteende.

Hård ignore = om A väljer att sätta B på sin ignorelista så innebär det att de båda blir ömsesidigt osynliga för varandra: de kan inte längre läsa varandras inlägg och inte heller se varandras profilsidor (med post-loggar osv). Gäller även retroaktivt, på äldre inlägg.

Och det har inget med yttrandefrihet att göra, eftersom varken A eller B blir osynliga för några andra.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-08-20 kl. 20:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in