2020-04-07, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du vill alltså censurera dem.
Nej, han vill slippa se inlägg från kompletta idioter. Inte riktigt samma sak va?
Citera
2020-04-07, 19:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, han vill slippa se inlägg från kompletta idioter. Inte riktigt samma sak va?

Jo, det är ju samma sak.
Citera
2020-04-07, 19:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo, det är ju samma sak.
Nej det är det inte men jag förväntar mig inte att du ska förstå skillnaden
Citera
2020-04-07, 20:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nej det är det inte men jag förväntar mig inte att du ska förstå skillnaden

Det är principiellt fel att man kan dölja en annan användares inlägg och därmed åsikter. Det strider mot yttrandefriheten forumet står för.

Det är naturligtvis inte myndighetscensur det handlar om här.
Citera
2020-04-07, 20:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är principiellt fel att man kan dölja en annan användares inlägg och därmed åsikter. Det strider mot yttrandefriheten forumet står för.

Trams, om du tror man kan tvinga folk att läsa inlägg av för dem misshagliga användare är du inte riktigt funtad, det är inte censur. Det är ett fritt val att välja att slippa se eländet, censur funkar åt andra hållet
Citera
2020-04-07, 20:40
Medlem
Citat:

Du skriver ofta vettiga saker men det här är helt galet. Det är aldrig censur att själv välja vilken information man vill se.
Citera
2020-04-07, 20:40
Bannlyst
Citat:
Du vill alltså censurera dem.

Det finns personer som har värderingar som är motsatsen av mina. Jag har väl rätt att bestämma om jag ska läsa dem eller inte. Idag skippar jag de bara. Men blir ändå irriterad av deras barnsliga beteende. Ser ut som värsta cirkus där.
I värsta fall kommer jag aldrig läsa dem. Men bara att se deras namn äcklar mig. Är det ok att jag vill skippa dem eller måste jag läsa dem?
Citera
2020-04-08, 05:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Trams, om du tror man kan tvinga folk att läsa inlägg av för dem misshagliga användare är du inte riktigt funtad, det är inte censur. Det är ett fritt val att välja att slippa se eländet, censur funkar åt andra hållet

Ingen är tvingad att läsa, det är bara att låta bli. Du och jag ältade det redan för femår sedan i den här tråden. Inget har förändrats sedan dess.
Citera
2020-04-08, 05:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Det finns personer som har värderingar som är motsatsen av mina. Jag har väl rätt att bestämma om jag ska läsa dem eller inte. Idag skippar jag de bara. Men blir ändå irriterad av deras barnsliga beteende. Ser ut som värsta cirkus där.
I värsta fall kommer jag aldrig läsa dem. Men bara att se deras namn äcklar mig. Är det ok att jag vill skippa dem eller måste jag läsa dem?

Det är ju precis så jag säger att man ska göra, så du gör helt rätt. Man scrollar helt enkelt förbi det man inte vill läsa.

Ingen tvingar dig att läsa varje sida i en tidning på samma sätt som att ingen tvingar dig att läsa varje inlägg på ett forum. Sidorna och inläggen finns dock där ändå och ska finnas också.
Citera
2020-04-08, 05:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Du skriver ofta vettiga saker men det här är helt galet. Det är aldrig censur att själv välja vilken information man vill se.

Valmöjligheten finns fortfarande kvar. Det är bara att låta bli att läsa. Det är när du hindrar den att ens synas (om så bara för egen del) som det blir fel.

Man måste tänka längre än till ett inlägg där och då. Ignoreras en användare helt av en eller flera andra användare i en debatt blir debatten fel och snedvriden.
Citera
2020-04-08, 18:27
Medlem
Om man ska spåna lite så är det ju en form av censur att den som vill läsa om tv spel inte exponeras för knark. Det bästa vore kanske om alla inlägg låg i samma tråd och sen är det bara att strunta i att läsa det man inte vill?

Eftersom det verkar uteslutet att användarna själva ska få välja vad de vill läsa menar jag..
Citera
2020-04-08, 18:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Valmöjligheten finns fortfarande kvar. Det är bara att låta bli att läsa. Det är när du hindrar den att ens synas (om så bara för egen del) som det blir fel.

Man måste tänka längre än till ett inlägg där och då. Ignoreras en användare helt av en eller flera andra användare i en debatt blir debatten fel och snedvriden.
I din drömda värld kanske, jag tror det leder till en vettigare debatt och kanske i förlängningen att vissa skribenter självsanerar isf att skrika tomt ut i etern utan att få respons...
Är jag tillåten att ha den åsikten eller tror du dig som vanligt veta bäst om allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in