2022-07-20, 21:39
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Det handlar ju inte om att ignorera "meningsmotståndare" utan att slippa troll och så kallade astroturfers som avsiktligt spammar trådar med en massa skit.

Tyvärr är Flashback korrupt och det är ett destruktivt drag från ledningen att förhindra seriösa debatter genom att låta dessa spammare sabotera. Spammare samarbetar också för att hindra sanningssägare från att föra fram viktiga budskap genom att bädda in seriösa inlägg så de svåreligen kan återfinnas.

Till exempel ... A + kjfnbvkdmrpf B = kgnvldnflfnefvgdk osv ... så man måste scrolla bland en massa skit för att kunna följa ekvationer.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Precis, man vill ha ett ”idiotfilter”

Eller ett filter bestående av idioter som agerar som grindvakter för att förindra konstruktiv dialog.
Citera
2022-07-21, 13:21
Så när har @admin för avsikt att åtgärda ignoreralistan?
Citera
2022-07-21, 14:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Så när har @admin för avsikt att åtgärda ignoreralistan?

Admin åtgärdade detta för drygt sju år sedan. Jag tror inte någon ny åtgärd är aktuell.
Citera
2022-07-21, 14:47
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Admin åtgärdade detta för drygt sju år sedan. Jag tror inte någon ny åtgärd är aktuell.

Om ignoreralistan vore åtgärdad hade inlägg ignorerats som förväntat.
Citera
2022-07-21, 15:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om ignoreralistan vore åtgärdad hade inlägg ignorerats som förväntat.

Förväntat av vilka? Det fåtal som inte tyckte om förändringen för drygt sju år sedan?
Citera
2022-07-21, 17:08
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Förväntat av vilka? Det fåtal som inte tyckte om förändringen för drygt sju år sedan?

Jag är övertygad om att en majoritet är av uppfattningen att ”ignorera användare” borde innebära att användarens inlägg ignoreras, inte bara PM.

Jag är också övertygad om att en majoritet anser att möjligheten att ignorera inlägg från specifika användare skulle göra Flashback till ett mer uppskattat forum.
Citera
2022-07-21, 17:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag är övertygad om att en majoritet är av uppfattningen att ”ignorera användare” borde innebära att användarens inlägg ignoreras, inte bara PM.

Jag är också övertygad om att en majoritet anser att möjligheten att ignorera inlägg från specifika användare skulle göra Flashback till ett mer uppskattat forum.

Nej jag vill inte ignorera någon som skriver här på forumet.

Inlägg som bryter mot reglerna kan man RPa.

Inlägg som man inte kan svara på eftersom man inte kan något om ämnet behöver man ju inte svara på / citera.

De som man tycker är ointressanta men ändå OnT kan man scrolla förbi.

Så gör jag och det fungerar för mig.

Även PM går att RPa och man behöver inte svara där heller.
Citera
2022-07-21, 21:10
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nej jag vill inte ignorera någon som skriver här på forumet.

Inlägg som bryter mot reglerna kan man RPa.

Inlägg som man inte kan svara på eftersom man inte kan något om ämnet behöver man ju inte svara på / citera.

De som man tycker är ointressanta men ändå OnT kan man scrolla förbi.

Så gör jag och det fungerar för mig.

Även PM går att RPa och man behöver inte svara där heller.

Borde det inte vara upp till var och en hur man väljer att hantera inlägg av användare som man önskar undvika? Du har möjligheten att scrolla förbi mina inlägg medan någon annan har möjlighet att ignorera dem helt.
Citera
2022-07-22, 00:57
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Borde det inte vara upp till var och en hur man väljer att hantera inlägg av användare som man önskar undvika? Du har möjligheten att scrolla förbi mina inlägg medan någon annan har möjlighet att ignorera dem helt.

Förstår hur du menar men det finns ju skäl till att Admin fattade beslut om vilka funktioner som ska finnas / inte finnas.

Personligen vill jag inte undvika någon medlem här på forumet och jag svarade dig för att visa att inte alla här vill ha funktionen ignorera.
Citera
2022-07-22, 15:57
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Förstår hur du menar men det finns ju skäl till att Admin fattade beslut om vilka funktioner som ska finnas / inte finnas.

Personligen vill jag inte undvika någon medlem här på forumet och jag svarade dig för att visa att inte alla här vill ha funktionen ignorera.

Valfrihet är givetvis inget för den som upplever större nytta av kollektiva styrmedel.
Citera
2022-07-23, 09:39
Administrator
admins avatar
Citat:

Yttrandefrihet är inte alltid uppskattat.
Vi ser ett värde av att du som medlem konfronteras med åsikter som du ogillar.
De plattformar som hjälper användarna att undvika åsikter och personer de ogillar är samma plattformar som ofta anklagas för att skapa filterbubblor och polarisering.
När det gäller trollfabriker och användare som motarbetar debatten, så är inte lösningen "ignorera" utan den är att "rapportera". Dessa användare bör istället stängas av, förutsatt att de motarbetar debatten, och inte enbart har åsikter som man själv ogillar.

Givetvis kan det finnas enskilda användare som man upplever inte tillför något av värde, och där man skulle uppskatta att slippa behöva hoppa över användarens inlägg. Problemet är att en sådan funktion skulle "missbrukas", då många med tiden börjar blockera sådant de ogillar. Vilket mer långsiktigt gör att användarna får en mer begränsad debatt, utan att själva förstå detta. Jag är övertygad om att vissa skulle se detta som en förbättring, men jag är som du förstår av motsatt åsikt.

Jag tycker personligen att det är betydligt roligare att umgås med personer som tycker helt annorlunda än mig själv. Som kan utmana mina egna ståndpunkter. Att möta kritik. Utifrån denna uppfattning, så anser jag därför att Flashbacks modell är bättre än den som idag erbjuds av kinesisk och amerikansk Big Tech. Även om den är populärare, och majoriteten föredrar denna struktur, så anser jag det vara viktigare att erbjuda en - enligt mig - bra plattform, istället för att sträva efter att vara populär. Förhoppningsvis så blir vi populära ifall vi är bra. Men kvalitet är alltid viktigare än uppskattning.

admin
Citera
2022-07-23, 11:37
Medlem
tempeZZts avatar
Det är ju ganska korkat av de som vill ha tillbaka ignorerafunktionen att inte inse att det inte skulle rimma alls med Flashbacks devis "yttrandefrihet på riktigt".

En användare ska få komma till tals, så länge som denne håller sig inom regelverket, utan att riskera att yttrandefriheten dränks i OT-dravel eller tystas av en ignoreraknapp. En sådan funktion motsäger alltså devisen för forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in