2015-03-03, 12:02
Medlem
Jag har fått info från några som bor i trapphuset att dom inte har vetat riktigt vilka som bor där. Sen har också några sprungit ut ur lägenheten strax innan det smällde men gått tillbaka in igen.
Citera
2015-03-03, 12:04
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ltsvensson
Ja så här långt in i tråden, kan vi fastställa vad som är fakta nu.

*En bomb har briserat i en lägenhet i Nyköping.

*Två personer har dött varav en har dött på sjukhus.

*Båda är män.

*Säpo har kopplats in.

Har jag missat något?

dom gjorde något kriminellt
Citera
2015-03-03, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om den ene döde är den kristne irakier som det påstås så kan vi nog utesluta att det är terrorelaterat.
Eller hur, för i din värld finns det inga muslimer som är terrorister, ibland känns det som att du är otroligt naiv i ditt ultraröda tänk. OM det nu är en kristen irakier så kan det mycket väl vara en hämnd mot just muslimer för allt skit som IS ställer till med i dessa regioner mot just kristna. Då kan det väl fortfarande per definition vara en terrorhandling?
Citera
2015-03-03, 12:06
Medlem
Citat:
Om man hyr i andra hand så brukar man ändå vara skriven i lägenheten

Nej, om man till exempel arbetspendlar till en annan ort och har övernattningslägeneht där behöver man inte vara skriven där. Nu betvivlar jag att de två kemiforskarna arbetspendlade, men iallafall, det finns massor av skäl till att man inte måste vara skriven på adressen i en lägnhet man hyr. Dessutom tror jag inte kemientreprenörerna var så noga med såna detaljer.
Citera
Medlem
Fizzlors avatar
Vad var anledningen till att det small?

Terroristbomb som brann av för tidigt eller olycka?
Citera
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badone123
Jag har fått info från några som bor i trapphuset att dom inte har vetat riktigt vilka som bor där. Sen har också några sprungit ut ur lägenheten strax innan det smällde men gått tillbaka in igen.

Då borde de som noterat att några sprungit ut ur lägenheten, och tillbaks in igen strax innan explosionen också sett hur dessa såg ut ?
Citera
2015-03-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Vad var anledningen till att det small?

Terroristbomb som brann av för tidigt eller olycka?

Någon som ringde fel nr?
Citera
2015-03-03, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Då borde de som noterat att några sprungit ut ur lägenheten, och tillbaks in igen strax innan explosionen också sett hur dessa såg ut ?

Har dom nog, ingen info jag fått ännu dock.
Citera
2015-03-03, 12:11
Medlem
vad som skett är ju ännu ett kvitto på hur personer i samhället håller sej utanför och döljer sin smutsiga byk, jihadist eller bara random "gängrelaterad" brottslighet- skit samma= skönt att inte dom drog fler med sej......kunde kanske vara 20 pers istället som fått sätta livet till, helt oskyldiga!
känns betryggande att majoriteten vill att vi ska ha det så här......spännande framtid våra barn går till mötes.

//
Citera
2015-03-03, 12:14
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badone123

Äntligen nåt intressant att läsa mellan allt ovidkommande jävla rasisttjat.

De 2 personerna du pratar om hade alltså gått tillbaka in i lägenheten EFTER det smällt? Eller var det samma personer som gick tillbaka och DÄREFTER hade det smällt när de avled? Det är ju högintressant om 2 pers förutom de avlidna varit i lägenheten menar jag... Sorry för min något luddiga frågeställning...
Citera
2015-03-03, 12:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Äntligen nåt intressant att läsa mellan allt ovidkommande jävla rasisttjat.

De 2 personerna du pratar om hade alltså gått tillbaka in i lägenheten EFTER det smällt? Eller var det samma personer som gick tillbaka och DÄREFTER hade det smällt när de avled? Det är ju högintressant om 2 pers förutom de avlidna varit i lägenheten menar jag... Sorry för min något luddiga frågeställning...
Jag tolkar det som att personerna sprang ("sprang" kan ju tolkas lite olika) ut ur lägenheten för att en kort stund senare återvända in i lägenheten igen.
Och strax därpå small det.

Då tänker jag mig att de höll på att mixtra med något explosivt. Något hände som gjorde att de flydde. När det inte small återvände de till lägenheten. Och DÅ small det.
Citera
2015-03-03, 12:22
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Eller hur, för i din värld finns det inga muslimer som är terrorister, ibland känns det som att du är otroligt naiv i ditt ultraröda tänk. OM det nu är en kristen irakier så kan det mycket väl vara en hämnd mot just muslimer för allt skit som IS ställer till med i dessa regioner mot just kristna. Då kan det väl fortfarande per definition vara en terrorhandling?

Det här med den "kristna irakiern", var kommer den uppgiften ifrån? Är det den tuffe postaren här i tråden vars olika påhitt nu blivit fakta? Eller finns någon riktig källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in