2015-03-07, 07:40
Medlem
ezkash99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

I just det här fallet har vi att göra med en multietnisk och multireligiös konstellation, där alla inblandade är kriminellt belastade och ingen av de inblandade vad vi vet har gett uttryck för religiös eller politisk extremism. Det ökar naturligtvis sannolikheten ytterligare för att just den här bomben inte var mycket mer exotisk än att den var avsedd att användas så som bomber oftast används: mot konkurrerande kriminella, restauranger eller nattklubbar – inte mot människor i syfte att döda med någon typ av politiska eller religösa företecken.

Vi har ju haft nattklubbsbombningar här i Nyköping förut. Då har det handlat om brandbomber med "lyckat" resultat (långa stängningar). Utanför mitt fönster är jag iaf helt säker på att man krossade en ruta och skickade in en molotov cocktail. Att använda en bomb för en sådan uppgift, skulle inte det vara betydligt farligare för alla inblandade och helt enkelt overkill? Bara tänker att målet var något annat?

En tanke bara...
Citera
2015-03-07, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springpojkar0nr1
Jo det är dom nog...

Ni har fel om ursprung och drar in deras familjer.. Hälften av er är ju själva rasister/nasister men som bara spyr ur er era vidriga åsikter och propaganda här på Flashback... Dom må vara kriminella men nu är dom snart begravda och vad fan ni än säger kommer inte ge er sanningen fortare.. För repekt till dom inblandades anhöriga borde ni låta dom få sörja och begrava sina barn åtminstone en kort stund innan ni kör igång med era sårande och orrelevanta inlägg.. Ja dom var kriminella men jag vet att alla tre klappat på Våldäktsman och pedofiler... Har ni visat civilkurage nån gång? Nej skulle inte tro det, lyser igenom vilka kycklingar mi är innerst inne.. Efter denna sorg CA kommer få bära med sig efter att ha förlorat sin än i en sådan tragisk och meningslös olycka , så är jag säker på att han aldrig kommer titta åt ett brotts håll... I alla fall för att hedra sin vän och börja visa vilket jävvla slöseri och ondska all sorts brottslighet... Sorgligt att en vän(2 unga killar) behöver dö och så många sörja livet igenom för att andra sak få en väckarklocka och inse vilket jävla skit liv det är att leva som kriminell... Alla dödsfall är tragiska men detta kändes så jävla billigt och vad dom än ställt till med så hoppas jag detta blir en väckarklocka för hela samhället... Ni sårar många anhöriga med en del av era inlägg, jag ber er vänligen att sluta med det tills människor fått sörja .. Dom och inte deras anhöriga som har sysslat med brottslighet och så sluta straffa dom efterlevande som ej gjort gjort en fluga illa under sitt liv....

Tror du ingen här inne vid något tillfälle visat civilkurage?
Sen att du tycker det är civilkurage stt "klappa på våldtäktsmän och pedofiler" är ju lite märkligt. Vem avgör då vad som är civilkurage? Kan jag då misshandla en person som kört mot rött eller snattat en snickers? För det tycker jag är civilkurage.

Ditt civilkurage är inte ett skit värt om du sitter och bygger bomber som är till för att skada person eller egendom, då förtjänar du att sprängas till döds. Om de anhöriga nu är så jävla ledsna som du påstår så att de skall få sörja ifred då borde dem inte sitta här och läsa, enkelt löst, sörg istället för att sitt här å läs.

Den här händelsen fick absolut vackraste och finaste avslut, de bet sig själva lite lätt i svansen kan man säga.
Evolutionen gör sitt jobb.
Citera
2015-03-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ja möjligt att det är nån knäpp han fått efter nån upplevelse eller händelse nyligen nånstans i världen( detta är mina egna vilda spekulationer... Nej då att han tar det tiill handling tror jag inte alls på då han aldrig varit denn våldsamma typen.. Tvärtom lugn och enkel har han varit ..
-Ja det måste ha hänt nåt..nån som fått en drönare i huvet kanske?
Citera
2015-03-07, 08:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Till att börja med är dom inte palestinier, att hans far har detta hat är jag chockad över..
Jag kan garantera dig att resten av familjen A*-B*yya är genomhederliga när det kommer till våld¨och kriminalitet... Ja nog för att han inte tycker det är världens finaste arabiska namn för egen del... Nej olyckan har inget med hans namn att gör.. Fadern är ej född född i landet, mig veterligen är hans far inte ens dömd för något brott.. Han har varit en god, knegande och skötsam medborgare, haft en del hälsoproblem på senare tid och jag förstår inte vad som skett i hans liv på senare tid så han blivit så anti-israel... Ska försöka få reda på orsaken till hans hat.. En omöjlighet att hans far har något med detta att göra.. Den avlidna kristna killens familj är genomhederliga mig veterligen även den brodern som omfattats i utredningen(ej genom misstanke)..
Detta är en tråkig olycka enligt alla som känner dessa killar och dom som haft senaste tele och live kontakt med dom omkomna och den gripne.. Skulle inte fara med osanning då ni vet lika väl som mig att nån aktiv ooch trovärdig källa skulle spräcka mina lögner, tvärtom har flertal bekräftat det jag skrivit.... Modern är en helt vanlig skötsam svensson med et gott hjärta och kanske lite för tort tålamod och dessutom en väldigt lugn människa... Tro mig familjerna finns det inget att hacka på. Kanske för arbetslösa lowlifes som sitter och snokar på okändas FB för att hitta något att spinna på , (och i sådana fall är det mindre saker som exempel böter av något vis.)
Kan du förklara varför dom kallar det en tråkig olycka, menar du att dom är oskyldiga till att ha tillverkat bomben? Om någon jag känner sitter i en lägenhet och tillverkar en bomb som tar livet av folk så skulle inte jag kalla det olycka och jag skulle inse att jag inte kände den person.
Citera
2015-03-07, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan du förklara varför dom kallar det en tråkig olycka, menar du att dom är oskyldiga till att ha tillverkat bomben? Om någon jag känner sitter i en lägenhet och tillverkar en bomb som tar livet av folk så skulle inte jag kalla det olycka och jag skulle inse att jag inte kände den person.

Lite min tanke också. Jag kan sitta och dricka punköl med en polare mitt i veckan och sen få en mindre bra idé att kräkas i grannens brevinkast. Det är en tråkig olycka.
När man börjar tillverka bomber så har man passerat flera stadier av "oops, jag visste inte vad jag gjorde"
Citera
2015-03-07, 09:32
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Det var nåt överjävligt judehat farsan utvecklat skulle vara tjänstefel av SÄPO att inte plocka in honom..sprängningen stressar nog SÄPO lite oxå.

Exakt. Vad är det som säger att inte denne rasist till farsa har beställt bomben ?!
Citera
2015-03-07, 09:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Tja, Christopher är ju inte så vanligt bland muslimer precis som det finns relativt få kristna som heter Muhammed. Så vi vet inte att han är kristen men rent statistiskt finns en mycket hög sannolikhet det vid hans födelse i alla fall inte var avsikten att han skulle uppfostras till muslim i ett troende muslimskt hem.
Palestinier - vilket pappan skall vara - är ofta muslimer.
Mamman är däremot svensk vilket gör att namnet Christopher inte är konstigt alls ...

Det är dessutom så att Kristus faktiskt är en av profeterna som Koranen erkänner - det är kristendomen som förnekar Muhammeds existens - inte islam som förnekar Kristus..

Att som muslim heta Christopher är alltså särskilt uppseendeväckande eller konstigt.
Citera
2015-03-07, 09:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Till att börja med är dom inte palestinier, att hans far har detta hat är jag chockad över..
Varifrån är pappan då?
Enligt ett tidigare inlägg - från en som faktiskt tidigt angav somalier och assyrier så angavs palestinier ... En person som verkade känna alla tre ..

Citat:
Jag kan garantera dig att resten av familjen A*-B*yya är genomhederliga när det kommer till våld¨och kriminalitet... Ja nog för att han inte tycker det är världens finaste arabiska namn för egen del... Nej olyckan har inget med hans namn att gör.. Fadern är ej född född i landet, mig veterligen är hans far inte ens dömd för något brott.. Han har varit en god, knegande och skötsam medborgare, haft en del hälsoproblem på senare tid och jag förstår inte vad som skett i hans liv på senare tid så han blivit så anti-israel... Ska försöka få reda på orsaken till hans hat.. En omöjlighet att hans far har något med detta att göra.. Den avlidna kristna killens familj är genomhederliga mig veterligen även den brodern som omfattats i utredningen(ej genom misstanke)..
Detta är en tråkig olycka enligt alla som känner dessa killar och dom som haft senaste tele och live kontakt med dom omkomna och den gripne.. Skulle inte fara med osanning då ni vet lika väl som mig att nån aktiv ooch trovärdig källa skulle spräcka mina lögner, tvärtom har flertal bekräftat det jag skrivit.... Modern är en helt vanlig skötsam svensson med et gott hjärta och kanske lite för tort tålamod och dessutom en väldigt lugn människa... Tro mig familjerna finns det inget att hacka på. Kanske för arbetslösa lowlifes som sitter och snokar på okändas FB för att hitta något att spinna på , (och i sådana fall är det mindre saker som exempel böter av något vis.)
Ärligt talat så tror jag du inte vet ett skit mer om deras "genomhederlighet" än de valt att delge dig .. och kriminella - i synnerhet om det handlar om organiserade brott eller terrorbrott - brukar välja att inte rapa det till kreti och pleti...
Citera
2015-03-07, 09:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Precis -- och i det här fallet var ju olyckan i sig -- att bomben sprängdes vid fel tillfälle - absolut inget att beklaga.
Det känns ju faktiskt så mycket bättre att konsekvensen drabbade bombmakarna än att andra hade drabbats av deras bomb .. så i så motto var ju utgången den bästa tänkbara.
Citera
2015-03-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Palestinier - vilket pappan skall vara - är ofta muslimer.
Mamman är däremot svensk vilket gör att namnet Christopher inte är konstigt alls ...

Det är dessutom så att Kristus faktiskt är en av profeterna som Koranen erkänner - det är kristendomen som förnekar Muhammeds existens - inte islam som förnekar Kristus..

Att som muslim heta Christopher är alltså särskilt uppseendeväckande eller konstigt.

Nej. Jesus är profet enligt islam, inte Kristus.
Citera
2015-03-07, 10:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Jesus är profet enligt islam, inte Kristus.
Vem är kristus då?

Kristus betyder den smorde, och är en titel som av de troende kristna har givits åt Jesus från Nasaret.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kristus

Låt oss se vad Koranen säger, 3:45:

’’Och änglarna sade: ’’Maria! Gud tillkännager för dig det glada budskapet om ett ord från Honom (varigenom du skall föda den) vars namn skall vara Kristus Jesus, Marias son, ärad och lovprisad i denna värld och i det kommande livet och en av dem skom skall vara i (Guds) närhet.’’
http://www.islam-svarar.se/new//kora...bekrar-koranen
Senast redigerad av micro113 2015-03-07 kl. 10:14.
Citera
2015-03-07, 10:41
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ah, och att som liten hade MCA en hamster som hette Snuffsan.

Var syrran hon som i en svart-vit rutig (röd-vit rutig fanns också) Palestinasjal, Afghanpäls och näbbskor stod utanför Bokcaféet och sålde Palestina-bulletinen året 1969?

Vänsterns samröre med Palestina-saken har djupa rötter i Sverige: http://www.marxistarkiv.se/skribente...erialismen.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in