2015-03-04, 14:46
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Visst. Men det ha väl diskuterats innan att bomben ev kan ha varit tänkt för just Pegida Linköping, som var samma dag som sprängningen. Jag vet inte vad du har för info som helt kan avfärda den teorin?

Frågan är när du kommer att komma fram till att dessa personer faktiskt står bakom hela IS och är egentliga ledarna för terrororganisationen. Allt vi tidigare vetat om IS har bara varit en täckmantel för att dom ska få utföra sitt slutgiltliga uppdrag ifred- att spränga Pegida demon i Linköping.
Citera
2015-03-04, 14:48
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Brukar egentligen inte tro på så mycket som skrivs i AB men enl dom så har dom inte namn på dom döda i lägenheten än, Men samtidigt så sitter fler i den tråden & snackar som om det e bekräftat vilka som dött i lägenheten, Har jag missat nåt? Och har ni mer info än va polisen lyckats få fram?

Eller är detta bara en trådsanning som vissa sitter å spinner på sida för sida???
Citera
2015-03-04, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Här kommer foliehatt nr 2
Bayyans mor o far hatar judar och älskar Palme.....
Kolla nu innan de hinner rensa!!
Länk?

Mvh
Citera
2015-03-04, 14:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Pappa A* B***a verkar i alla fall helt besatt av att hata judar. Han postar samma hatbudskap om och om igen. Om hans son nu är misstänkt för bombtillverkning så är det väl högst relevant vad för miljö han växt upp i. Även om föräldrar och syskon är helt oskyldiga till själva bomben.

Om du på riktigt tror att det är relevant så är ju en naturlig åtgärd att ringa och tipsa polisen. Men du skriver i tråden istället, för att du innerst inne inser att det inte är relevant. Men du vill styra diskussionen åt det hållet, med alla de halmstrån du griper efter. Det är därför inte så konstigt att du undviker att nämna att en av systrarna uttryckt stöd för de kristna i Irak, utan väljer att bara nämna det som ger stöd för din tes.

Återigen: Vi har en avliden (troligen) muslim, en avliden kristen irakier och en gripen av okänd religiös tillhörighet. Det finns inget som tyder på något särskit religiöst eller politiskt engagemang, hos någon av de inblandade.

Edit: Att du undviker användning av asterisker på misstänkta och misstänktas familj, och därmed gå emot vad som är praxis, riskerar att bidra till att användare som kan bidra till trådar med just namn, i framtiden undviker att göra det. Det hoppas jag att du inser. Åtminstone gäller det mig själv. Antar att ditt behov av att sökmotoroptimera in Google-träffar väger tyngre än ditt intresse för att diskutera fallet som sådant.
Senast redigerad av Troian 2015-03-04 kl. 14:59.
Citera
2015-03-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rixxxie
Ni kan släppa att detta skulle ha något med religon och terror att göra.

Varför?
Citera
2015-03-04, 14:55
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Googlar man på efternamnet Al Bayya så är namnet muslimskt.
Han har ju en bild på al askari-moskén i Sammarra och Muqtada al Sadr leende framför den. Han är alltså shia. Hur gör du kopplingen IS och shia? IS hatar shia mer än allt annat.
Citera
2015-03-04, 14:56
Medlem
itsmesillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Bildgoogla "amer al bayya" och klicka på Palme
Man får bilder på Vilks också....
Intressant!!!!

https://www.facebook.com/amer.albayya?fref=ts
Citera
2015-03-04, 14:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om du på riktigt tror att det är relevant så är ju en naturlig åtgärd att ringa och tipsa polisen. Men du skriver i tråden istället, för att du innerst inne inser att det inte är relevant. Men du vill styra diskussionen åt det hållet, med alla de halmstrån du griper efter. Det är därför inte så konstigt att du undviker att nämna att en av systrarna uttryckt stöd för de kristna i Irak, utan väljer att bara nämna det som ger stöd för din tes.

Återigen: Vi har en avliden (troligen) muslim, en avliden kristen irakier och en gripen av okänd religiös tillhörighet. Det finns inget som tyder på något särskit religiöst eller politiskt engagemang, hos någon av de inblandade.

Varför skulle jag tipsa polisen om uppgifter som finns för alla att se på Facebook? Nog för att svenska polisen är värdelös, men att googla borde de väl ändå klara av utan tips.

Jag har ingenstans påstått att islam/islamism/IS är orsaken till denna bomb. Men så länge som det KAN vara det är alla uppgifter intressanta i m o.
Citera
2015-03-04, 14:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Han har ju en bild på al askari-moskén i Sammarra och Muqtada al Sadr leende framför den. Han är alltså shia. Hur gör du kopplingen IS och shia? IS hatar shia mer än allt annat.

Vem har kopplat shia med IS? Eller detta dåd med IS?
Citera
2015-03-04, 15:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Varför skulle jag tipsa polisen om uppgifter som finns för alla att se på Facebook? Nog för att svenska polisen är värdelös, men att googla borde de väl ändå klara av utan tips.

Jag har ingenstans påstått att islam/islamism/IS är orsaken till denna bomb. Men så länge som det KAN vara det är alla uppgifter intressanta i m o.

Finns det något som det inte KAN vara? Se gärna min edit, förresten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Edit: Att du undviker användning av asterisker på misstänkta och misstänktas familj, och därmed gå emot vad som är praxis, riskerar att bidra till att användare som kan bidra till trådar med just namn, i framtiden undviker att göra det. Det hoppas jag att du inser. Åtminstone gäller det mig själv. Antar att ditt behov av att sökmotoroptimera in Google-träffar väger tyngre än ditt intresse för att diskutera fallet som sådant.

Tipsa snuten? Läser inte dom FB?
Citera
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rixxxie
Ni kan släppa att detta skulle ha något med religon och terror att göra.

Källa på det ?

Är inte varenda bomb som smälls av en terrorhandling mot någon eller något ?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in