Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Bengt Ohlsson: Mobbningen av Ebba Busch gör mig illa till mods
https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlss...lla-till-mods/
"Ebba Busch greppade själv falukorven och hennes motståndare kommer aldrig att låta henne glömma det."
Och kommentarsfältet ger syn för sägen. DN:s äckliga hatsvans går i brygga för att "bevisa" att EBT är en lögnare och att man ägnar sig åt det goda hatet. "Hon vill ha kärnkraft i Barsebäck det är olagligt" "Gudrun 81 har inte väntat 8 år på ryggoperation".
Sen får Bengt Ohlsson också känna på att han förtjänar att mobbas som står på fel sida.
Citat:
Under 1980-talet beskrev Olof Palme den dåvarande moderatledaren Ulf Adelsohn som en ”främmande fågel”, vilket fick Adelsohns föregångare Gunnar Heckscher att hoppa in i debatten och påstå att uttrycket var antisemitiskt.
Citat:
Men trots att jag skruvar på mig som alla andra blir jag ändå mer illa till mods av de skolgårdsaktiga utstötningsmekanismerna; hur Ebba Buschs motståndare med varje blick och kroppshållning signalerar att hon är den främmande fågeln, att alla i rummet vet om det, som genom en ordlös överenskommelse, och att det nu bara handlar om att putta henne allt längre bort.