2022-12-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Låst. Citera.

Denna är inte låst

https://www.svt.se/nyheter/video/377...orglig-retorik
Citera
2022-12-13, 20:41
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Bengt Ohlsson: Mobbningen av Ebba Busch gör mig illa till mods

https://www.dn.se/kultur/bengt-ohlss...lla-till-mods/

"Ebba Busch greppade själv falukorven och hennes motståndare kommer aldrig att låta henne glömma det."
Och kommentarsfältet ger syn för sägen. DN:s äckliga hatsvans går i brygga för att "bevisa" att EBT är en lögnare och att man ägnar sig åt det goda hatet. "Hon vill ha kärnkraft i Barsebäck det är olagligt" "Gudrun 81 har inte väntat 8 år på ryggoperation".
Sen får Bengt Ohlsson också känna på att han förtjänar att mobbas som står på fel sida.

Citat:
Under 1980-talet beskrev Olof Palme den dåvarande moderatledaren Ulf Adelsohn som en ”främmande fågel”, vilket fick Adelsohns föregångare Gunnar Heckscher att hoppa in i debatten och påstå att uttrycket var antisemitiskt.

Citat:
Men trots att jag skruvar på mig som alla andra blir jag ändå mer illa till mods av de skolgårdsaktiga utstötningsmekanismerna; hur Ebba Buschs motståndare med varje blick och kroppshållning signalerar att hon är den främmande fågeln, att alla i rummet vet om det, som genom en ordlös överenskommelse, och att det nu bara handlar om att putta henne allt längre bort.
Citera
2022-12-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Låst. Citera.
Ebba Busch greppade själv falukorven, och hennes motståndare kommer aldrig att låta henne glömma det
Citat:
Ebba Busch avviker från de andra genom sin blotta uppenbarelse, sin glättiga samtalston och sitt eviga leende, hon utstrålar en blandning av storstadsflärd, frireligiös frejdighet och den sortens krampaktiga självförtroende som hör ungdomen till, och som alla mer seniora kollegor vet att man lätt kan skrapa revor i.

Det provocerande med Ebba Busch är att hon aldrig tycks låta sig skrapas sönder.

I USA hade hon kunnat gå hur långt som helst. Men här är hon en ut i fingerspetsarna osvensk politikertyp.
Citera
2022-12-13, 21:31
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VargforsFredrik
Ebba Busch greppade själv falukorven, och hennes motståndare kommer aldrig att låta henne glömma det

Ebba Busch avviker från de andra genom sin blotta uppenbarelse, sin glättiga samtalston och sitt eviga leende, hon utstrålar en blandning av storstadsflärd, frireligiös frejdighet och den sortens krampaktiga självförtroende som hör ungdomen till, och som alla mer seniora kollegor vet att man lätt kan skrapa revor i.

Det provocerande med Ebba Busch är att hon aldrig tycks låta sig skrapas sönder.

I USA hade hon kunnat gå hur långt som helst. Men här är hon en ut i fingerspetsarna osvensk politikertyp.

...och det är precis därför jag älskar henne!

Jag älskar också att hon är hatad av alla de rätta personerna - det är en kvalitetsstämpel om något.
Citera
2022-12-18, 14:42
Medlem
Ebba passar bättre som oppositionspolitiker,
där det bara räcker med att vara ung och söt,
än som operationell minister i en regering
och man förstår att hon känner sig obekväm
i sin nuvarande roll som vår energiminister.
Citera
2022-12-22, 13:41
Medlem
bl1nks avatar
Jäklar vilket fiasko el stödet till företagarna blir. Hon kommer få gå snart.
Citera
2022-12-22, 13:43
Medlem
provinsen-tibets avatar
Har hon en stylist, eller fixar hon sig själv? Busch är för mig moder Svea, en god representant för nationen, och man ska nog inte underskatta framtoningen.
Citera
2022-12-22, 13:52
Medlem
https://www.expressen.se/ekonomi/sa-...ill-foretagen/

Falsk jävel är hon
Citera
2022-12-22, 14:52
Medlem
Kalsarikannis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
När företagen kan få sina pengar vill inte regeringen ge någon tidpunkt för.

Citat:
– Jag vill inte ge en tidsram när jag inte kan göra det eftersom svenska folket riskerar att bli besviket. Regeringen tar ansvar för att försöka ordna upp den här situationen,
https://www.dn.se/ekonomi/elstod-til...aste-goras-om/
Börjar inte det här bli lite väl pinsamt Ebba?
Citera
2022-12-23, 08:45
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk

Ja, hur fan kan hon (och övriga regeringen) ha glömt att kolla EU-reglerna innan men fattar beslut? Riktigt pinsamt och amatörmässigt är vad det är.
Citera
2022-12-23, 08:59
Medlem
DayNites avatar
börjar bli jobbigt för Slebba när man måste leverera det man lovar helt plötsligt, inte bara sitta och proffstycka samt kasta skit emot andra

vidrig människa på alla sätt
Citera
2022-12-23, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Ja, hur fan kan hon (och övriga regeringen) ha glömt att kolla EU-reglerna innan men fattar beslut? Riktigt pinsamt och amatörmässigt är vad det är.
Tror detta är sabotage ! Ebba skall inte kunna EU reglerna. Hon har tillgång till en skara människor på regeringskanslit som skall kunna detta. En skara dom ärvt från S. Skulle tro att den som fick detta uppdraget är smygsosse och får nog inga fler uppdrag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in