Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-07, 23:05
  #1
Medlem
BaalZeBubs avatar
2010 var Ebba den yngsta person (23) som blivit kommunalråd. Nu talas det allt mer om henne i rikspolitiken. Vem är hon? Vad står hon för?

Och frågan som är mig närmast om hjärtat: vad är det med hennes utseende? Hon har verkligen ett säreget ansikte. Det är på något sätt så väldigt brett. Har hon släktingar från de inre uralbergen eller mongoliet kanske?
Citera
2015-02-08, 00:24
  #2
Medlem
Chambords avatar
Bara jag som tycker att hon är toksnygg?

Har mestadels sett henne i debatter angående föräldraledighet. Hon verkar vara av åsikten att politiker ska ge fan i att lägga sig i huruvida mamman eller pappan är hemma och tar hand om barnen. Får för mig att hon är antifeminist, men kan vara så att jag är ute och cyklar
Citera
2015-02-08, 00:38
  #3
Medlem
Jag håller med om att hennes utseende sticker ut bland den genomsnittliga svensken, ett land som vårt där den homogena befolkningen verkligen är homogen och nästan identisk om man jämför emot Europa länder nere på kontinenten.

Kan tänka mig något östligt hos Ebba, något Ugriskt. Det hade vart kul om hon såg den här tråden och skrev om hennes påbrå om det finns något icke-svenskt i släkten.
Citera
2015-02-08, 01:23
  #4
Moderator
Tinuviels avatar
Om ni vill lägga fokus på utseende och Ebba Busch Thor som person får ni fortsätta i kändisskvaller: (FB) EU-kandidaten Ebba Busch, 22, vice ordförande för KDU

I den här forumdelen diskuteras främst Ebba Busch Thor som politiker / hennes politiska gärning.

// mod
Citera
2015-02-08, 01:28
  #5
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Man kan väl misstänka att hon står livets ord nära.
Hon är inte medlem själv men har gått i deras grundskola och jag tror hennes föräldrar är medlemmar.

Är man cyniskt lagt så kan man tro att vissa av livets ords sympatisörer undviker medlemskap för att det inte ska ligga dem i fatet när de försöker avancera inom kristdemokraterna.
Citera
2015-02-08, 03:50
  #6
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag håller med om att hennes utseende sticker ut bland den genomsnittliga svensken, ett land som vårt där den homogena befolkningen verkligen är homogen och nästan identisk om man jämför emot Europa länder nere på kontinenten.

Kan tänka mig något östligt hos Ebba, något Ugriskt. Det hade vart kul om hon såg den här tråden och skrev om hennes påbrå om det finns något icke-svenskt i släkten.
Hon har förmodligen något slaviskt, också därför hon är konservativ. (slaviska tjejer är mer konsverativa och familjeorienterade)
__________________
Senast redigerad av Big.Bang 2015-02-08 kl. 03:52.
Citera
2015-02-08, 04:16
  #7
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chambord
Bara jag som tycker att hon är toksnygg?

Har mestadels sett henne i debatter angående föräldraledighet. Hon verkar vara av åsikten att politiker ska ge fan i att lägga sig i huruvida mamman eller pappan är hemma och tar hand om barnen. Får för mig att hon är antifeminist, men kan vara så att jag är ute och cyklar
Ja, jag tror inte Ebba ser sig som feminist. Har sett henne i några debatter och hon har varit vass de gångerna. Här i en debatt mot kommunisten Schyman.
Citera
2015-02-09, 11:57
  #8
Medlem
Fris avatar
Bli sakliga nu.
Vad har hon för akademisk examen? Doktor, master?
Vad är hennes yrke, vad arbetar hon med mellan sina politiska förtroendeuppdrag? Hur försörjer hon sig själv?
Citera
2015-02-09, 11:57
  #9
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag har nu studerat henne litegrann som talare och debattör, och hon är duktig på den fronten. Hon skulle nog bli en väldigt bra partiledare. Tyvärr är hon väl så ung och oprövad att KD först måste göra ett allvarlig misstag med någon annan innan det blir hennes tur. Men partiet är i kris, och hon kan vara deras räddning.

Inte för att jag vill att de ska räddas
Citera
2015-02-11, 08:37
  #10
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag har nu studerat henne litegrann som talare och debattör, och hon är duktig på den fronten. Hon skulle nog bli en väldigt bra partiledare. Tyvärr är hon väl så ung och oprövad att KD först måste göra ett allvarlig misstag med någon annan innan det blir hennes tur. Men partiet är i kris, och hon kan vara deras räddning.

Inte för att jag vill att de ska räddas


För att kommentera hennes yttre så är det lite finskt ugriskt över det, men det är vanligt i dag finns överallt. Skogsfinnarna kom hit redan på 1500-talet, till Sverige.

Jag tror hon är en klart bättre kandidat än någon annan som Kd kan skrapa fram. Talar väl, ser trevlig ut. Jag tror hon är ett vinnande koncept för Kd. Men jag tror de väljer de grå tråkiga Acko Ankarberg som har bredare stöd inom partiet. Mycket tro blev det, borde räcka för att bli Kd;are.

Partier frågar sig sällan vad är mest säljande utåt vad drar nya väljare. När de går efter om man är populär bland de aktiva partimedlemmarna. Väldigt dålig taktik.
Citera
2015-02-11, 11:52
  #11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
För att kommentera hennes yttre så är det lite finskt ugriskt över det, men det är vanligt i dag finns överallt. Skogsfinnarna kom hit redan på 1500-talet, till Sverige.

Jag tror hon är en klart bättre kandidat än någon annan som Kd kan skrapa fram. Talar väl, ser trevlig ut. Jag tror hon är ett vinnande koncept för Kd. Men jag tror de väljer de grå tråkiga Acko Ankarberg som har bredare stöd inom partiet. Mycket tro blev det, borde räcka för att bli Kd;are.

Partier frågar sig sällan vad är mest säljande utåt vad drar nya väljare. När de går efter om man är populär bland de aktiva partimedlemmarna. Väldigt dålig taktik.

Jag tror de absolut ser vad som är "säljande" utåt som en av de viktigare egenskaperna när en ny partiledare ska sållas fram.
Men "partiet" måste ju också ha ett tillräckligt stort förtroende för att personen ska sköta jobbet bra och faktiskt repressentera en politik som medlemmarna vill ha.
Citera
2015-02-11, 21:39
  #12
Medlem
Vänsterfeminister blir sura på Ebba Busch Thor och Sara Skyttedal

https://twitter.com/RebellaUngSq/sta...200320?lang=sv
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback