2025-07-22, 22:18
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men varför gör hon det, om hon är kristen? Judendomen och islam är väldigt lika .Jag bryr mig inte om religionen men eftersom Ebba ska vara kristen så undrar jag över varför hon stödjer folkmord på palestinierna och till och med förstörelsen av en katolsk kyrka i Gaza.
Hur ser hennes släktträd ut? Hon har ju ett annorlunda utseende. Absolut inte ful men heller inte klassiskt nordisk. Hon är heller inte naturligt blond utan hon är mörkare i hårbotten. En titt bland farmödrar och mormödrar kanske kan förklara den där dragningen åt Israel?

Vi ser samma sak hos Sveriges kändaste katolik Edward Blom. Han är vansinnigt Israelvänlig och har mycket riktigt påtalat sitt judiska arv via nån äldre nära släkting som var bryggare i Stockholm. Så förklaringarna brukar finnas om man letar efter dem.
Citera
2025-07-23, 18:35
Medlem
KD och Busch är det falskaste som finns.
Frotterar sig med extremister som bosättare i Israel trots att det går emot varenda internationell lag.
Som tur är har de inte långt kvar innan val, så adios med henne.
Citera
2025-07-23, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Hur ser hennes släktträd ut? Hon har ju ett annorlunda utseende. Absolut inte ful men heller inte klassiskt nordisk. Hon är heller inte naturligt blond utan hon är mörkare i hårbotten. En titt bland farmödrar och mormödrar kanske kan förklara den där dragningen åt Israel?

Vi ser samma sak hos Sveriges kändaste katolik Edward Blom. Han är vansinnigt Israelvänlig och har mycket riktigt påtalat sitt judiska arv via nån äldre nära släkting som var bryggare i Stockholm. Så förklaringarna brukar finnas om man letar efter dem.
Jag tror inte att hon har något judiskt arv. Men oavsett det och även att hon ser ut som en mongol är hon ända Livets ord pånyttfödd kristen. Jag kan inte förstå hennes och Livets ords vurmande för Israel.
Citera
2025-07-29, 14:57
Medlem
Ebba Busch kommer ALDRIG få min röst, istället för fokusera på folkmordet i Gaza väljer hon att angripa Greta Thunberg och olika demonstrationer som vill stoppa dödandet i Gaza.

Bara för att undvika missförstånd det som Hamas gjorde 7 oktober 2023 var VIDRIGT!

Ebba Busch har sedan länge passerat sitt bäst-före-datum och det är skrämmande att Sverige har en sådan person som saknar omdöme som ställföreträdande statsminister.
Citera
2025-07-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Ebba Busch kommer ALDRIG få min röst, istället för fokusera på folkmordet i Gaza väljer hon att angripa Greta Thunberg och olika demonstrationer som vill stoppa dödandet i Gaza.

Bara för att undvika missförstånd det som Hamas gjorde 7 oktober 2023 var VIDRIGT!

Ebba Busch har sedan länge passerat sitt bäst-före-datum och det är skrämmande att Sverige har en sådan person som saknar omdöme som ställföreträdande statsminister.
Hon (och hela KD) är dessutom rena lustlögnare. Påstår att Norge har avskaffat regionerna. Det har man inte alls. Det är riktigt att regionerna i Norge inte har ansvar för sjukvården, men regioner är mer än sjukvård. I Norge har regionerna bl.a. ansvar för kollektivtrafiken, skolor på gymnasienivå och de sköna konsterna (ofta missvisande kallat kultur), bl.a. de stora teatrarna.

Har Ni förresten lagt märke till att de svenska partier, som totalt saknar ideologi, alla slutar på "...demokraterna"? S, KD och SD.

Men Ebba är ju (tyvärr) förbannat snygg, liksom Nooshi.
Senast redigerad av Thraelaburgh 2025-07-30 kl. 17:13.
Citera
2025-08-09, 23:57
Medlem
Merrybums avatar
Ebba den fantastiska, skulle man kunna säga.

Ebba säger att det är fel balans i Israel/ Palestina frågan och att världen borde tacka Israel för dess jakt på Hamas.

Ett sådant uttalande borde vara politiskt självmord. Men inte för Ebba. Jag är säker på att hon bara kommer att låt det rinna av sig som vatten på en gås. Och gå vidare.

Jag blir dock mörkrädd för hur det pratas om denna fråga i de kretsar Ebba vistas i. När hon bara kan uttala en sådan sak utan att reflektera.
Citera
2025-09-08, 20:56
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Amerikanska företaget Lyten skrev citat åt Ebba Busch

När näringsminister Ebba Busch uttalade sitt stöd för Lytens köp av Northvolt, var det Silicon Valley-företaget som formulerade uttalandet från henne i bolagets pressmeddelande.

– Det är naturligtvis uppseendeväckande. Ett privat företag har sina intressen och en regering, och Sverige, har sina. Politiker på den här nivån förväntas ha makten över sina ord och inte köpa dem rakt av från ett företag, säger statsvetaren Jenny Madestam.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...ba-busch-citat
Citera
2025-09-09, 20:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tinaaktivister

Att Carl-Oskar Bohlin blev förföljd av Palestinademonstranter väcker ilska bland kollegorna i riksdagen.

Ebba Busch rasar över situationen.

– Mellanösterns sätt att lösa konflikter kan inte få ta sig i uttryck på svenska gator och torg, säger hon.

Jag respekterar verkligen att hon ej lindar in det. Det är exakt detta som gör att fler och fler röstar på SD, det är ej rasism men folk har fått nog, kulturkrocken är för stor..
Citera
2025-09-13, 08:52
Medlem
Riksreptilens avatar
Hon är gäst i TV4s Nyhetsmorgon idag och lyckades hålla förklaringar till hennes snabba insats när färsk sjukvårdsminister svimmade till att hennes förra man hade epilepsi och att hennes två barn trillar ibland.

Detta gjorde att hon kunde lägga ut texten om partiets bästa fråga f n. Lägg ner de 21 regionerna. Norge kunde och verkar inte vara i folkuppror.

TV4 Play: Nyhetsmorgon https://www.tv4play.se/program/67ff22880e988cd4d149

.... Och Gazakriget och hot mot politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in