2015-03-30, 14:06
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tänk då på oss i AIK. Man vet på förhand att det blir poängtapp i hemmapremiären och ridå ned redan i första omgången. Läktarna lär eka tomma och kräftgången kommer tugga på framåt sommaren. Då är allt kört och vi kan börja plocka trepoängare.

Tänk om vi någon gång kunde vinna en hemmapremiär med 3-0 och därtill spela bra fotboll? Helt surrealistisk tanke i vårt läger.

Lägg till den obligatoriska förlusten mot MFF borta som givetvis också är den störste utmanaren till SM-guldet.

Så, nu har jag försökt att anti-jinxa det här till något positivt. Fast jag håller visserligen inte med om att man bör spela bra premiärer för att ha framgångsrika säsonger. Det räcker gott att snubbla in 1-0 och ta med sig det också.
Citera
2015-03-30, 14:09
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kan blåvitt vara med i guldracet längre än till omgång 3 i år är jag nöjd.

Det var ju kört i omgång 3 förra året efter 0-3 torsk mot MFF samt vad vi nu gjorde matchen därpå, kryssade borta mot typ BP.
Citera
2015-03-30, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Tänk då på oss i AIK. Man vet på förhand att det blir poängtapp i hemmapremiären och ridå ned redan i första omgången. Läktarna lär eka tomma och kräftgången kommer tugga på framåt sommaren. Då är allt kört och vi kan börja plocka trepoängare.

Tänk om vi någon gång kunde vinna en hemmapremiär med 3-0 och därtill spela bra fotboll? Helt surrealistisk tanke i vårt läger.

Halmstad hemma är ju en drömmotståndare i premiären. Ok om ni mött typ IFK, Häcken eller Elfsborg, då hade jag förstått det där resonemanget men inte nu.
Citera
2015-03-30, 14:53
Medlem
kostymnisses avatar
Ahh den sedvanliga premiärveckans ångest är här.
Nu har jag dock varit med så länge att jag inte längre ser en säsong som körd vid poängtapp i premiären men visst vore det ruskigt bra att sväva vidare på den segerrad vi har nu och vara med från start.
Vi är ju av hävd, sällan bäst på våren med några enstaka undantag genom åren.

Jag är sanslöst besviken på att bortapremiären ligger en onsdag i en vanlig vecka, det är surt det...
Citera
2015-03-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Halmstad hemma är ju en drömmotståndare i premiären. Ok om ni mött typ IFK, Häcken eller Elfsborg, då hade jag förstått det där resonemanget men inte nu.

1 mål sammanlagt de senaste 7 första matcher på hemmaplan, det gör inte så mycket hur svåra motståndarna är. Vi får hoppas på att matchen mot Hammarby var årets värdelösa första hemmamatch.
Citera
2015-03-30, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
1 mål sammanlagt de senaste 7 första matcher på hemmaplan, det gör inte så mycket hur svåra motståndarna är. Vi får hoppas på att matchen mot Hammarby var årets värdelösa första hemmamatch.
Måhända men ni är fortfarande den stora utmanaren till MFF om man skall tro experterna och er själva. Visst att man som supporter vill ta ned förväntningarna men att inbilla sig att det blir poängtapp hemma mot HBK är bara löjligt.
Citera
2015-03-30, 15:14
Medlem
Citat:
Måhända men ni är fortfarande den stora utmanaren till MFF om man skall tro experterna och er själva. Visst att man som supporter vill ta ned förväntningarna men att inbilla sig att det blir poängtapp hemma mot HBK är bara löjligt.

Vi kan både förlora mot hbk och utmana om guld
Citera
2015-03-30, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Vi kan både förlora mot hbk och utmana om guld

Jepp, men ni är skyhöga favoriter och bör vinna tämligen komfortabelt.
Citera
2015-03-30, 15:17
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Fast jag håller visserligen inte med om att man bör spela bra premiärer för att ha framgångsrika säsonger. Det räcker gott att snubbla in 1-0 och ta med sig det också.

Jag nöjer mig också med att vi vinner. Hur vi sen gör det är mindre viktigt. Däremot är trevlig fotboll något som tilltalar gemene person på plats och kan vara viktigt för den fortsatta publiktillströmningen.

Citat:

Visst, vi ska slå HBK. Men vi är verkligen hysteriskt krampaktiga och uddlösa i premiärmatcher. Med det sagt så tror jag inte att vi får stryk. men det mesta talar för 0-0 och en väldigt trött tillställning.
Citera
2015-03-30, 15:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jepp, men ni är skyhöga favoriter och bör vinna tämligen komfortabelt.
Du är inte riktigt med på hur det där med allsvenskan funkar va? Skyhöga favoriter existerar inte i den serien.
Citera
2015-03-30, 15:56
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du är inte riktigt med på hur det där med allsvenskan funkar va? Skyhöga favoriter existerar inte i den serien.
Blir lätt att man tappar stinget efter 6-7-8 års frånvaro.
Citera
2015-03-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Exakt och så dåliga om vi var förra premiären så hade vi inte vunnit mot något lag. Nu har vi en väldigt enkel match på pappret men det kommer bara att sluta med en enkel seger om vi gör en bra match.

Sedan kanske vi kan vinna borta mot MFF i omgång 2 om domarna lärt sig alla regler inför denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in