2015-04-09, 23:54
Medlem
nygards avatar
Att se aik stå och fira 0-0 efter att ha maskat sig genom hela matchen, ja jävlar... Höga ambitioner

Ganska underhållande match annars. 0-0 kanske var rättvist. Saknade dock Adu idag. Rakip skötte sig fint men Adu behövs verkligen... Lerjeus, din jävla horunge!
Citera
2015-04-09, 23:58
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Att se aik stå och fira 0-0 efter att ha maskat sig genom hela matchen, ja jävlar... Höga ambitioner

Herregud, när ska ni MFF:are sluta med det där tramset. En förening som har en förlust som största merit ska inte vara förvånade över att man som supporter i vissa lägen kan vara väldigt nöjd med ett oavgjort resultat.

/feldgrau
Citera
2015-04-10, 00:04
Medlem
Citat:
Han var "urusel" i början av förra året också, men sen gick det bra va?
Ger det honom frikort att vara usel och gnällig denna säsong? Verkligen inte så jag vill se min lagkapten.
Citera
2015-04-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Äh, vi kör en given PO taktik mot Bajen.. 8 i försvar och 2 som jagar boll därframme.. Om vi ska behöva styra matchen kan vi lika gärna skippa hela skiten, för det är vi sämst på

Jo men problemet är att bajens svagheter finns i deras defensiv, så egentligen borde vi satsa på attack.
Citera
2015-04-10, 00:16
Medlem
http://embed.gyazo.com/70c7ced7036e42c4bdda30f32d4c4aab.gif

Solklar straff.
Citera
2015-04-10, 00:21
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Ganska underhållande match annars. 0-0 kanske var rättvist. Saknade dock Adu idag. Rakip skötte sig fint men Adu behövs verkligen... Lerjeus, din jävla horunge!

Vi tog 0.7p mer än snitt senaste 16 matcherna och ni 1.25p mindre. Det ser jag som ett bra resultat. 1.95p totalt. Samma siffra för er om ni skulle få 0-0 mot oss borta är 1.45p det borde man vara nöjd över mot en toppkonkurrent. Våra imbördes möten i allsvenskan är:

AIK-MFF 11 1 4
MFF-AIK 10 6 0

Så bortsett från statistikspöket "inte vunnit sedan" så är det ingen jätteskillnad poängmässigt att spela på respektive motståndares hemmaplan. Såklart räknade jag med alla matcher sen 1996 exkl matcherna 1996 för att tillfredsställa spöket extra i er favör (båda vann dessutom sina bortamatcher den säsongen så det kändes okej att utelämna).
Senast redigerad av Tlagnoj 2015-04-10 kl. 00:24.
Citera
2015-04-10, 00:37
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
http://embed.gyazo.com/70c7ced7036e42c4bdda30f32d4c4aab.gif

Solklar straff.
Om du såg situationen så vet du också att han tar sig loss ur det greppet och filmar. Förövrigt en riktig dålig filmning eftersom den kommer så sent.
Citera
2015-04-10, 01:19
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Michael Lerjéus dömer derbyt på måndag. Vad säger ni, ska vi skippa matchen och singla slant istället?

Allvarligt talat, efter allt Lerjéus varit med om på kort tid, varför låta honom döma derbyt?

Ibland har man otur i SVFFs lotteri. Grattis.
Citera
2015-04-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Om du såg situationen så vet du också att han tar sig loss ur det greppet och filmar. Förövrigt en riktig dålig filmning eftersom den kommer så sent.

Synd då att domaren inte blåste innan Bangura tog sig loss som han borde gjort. Kanske inte är så konstigt att spelarna lägger sig ner när domarna annars vägrar blåsa. Nu var det här inte i närheten av lika klar straff som den Häcken borde fått men han kunde dömt straff.
Citera
2015-04-10, 01:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Konstigt att man blir glad när man trodde på bra mycket värre
Citera
2015-04-10, 01:58
Medlem
Är jätte nöjd med 1 pinne nere i malmö, tycker att Alm gjorde en bra taktiskt insats. Är ännu mer nöjd över att Bangura verkar vara tillbaka, vilken blick för spelet och man ser hur sugen han är. Tycker att det är rätt att Skorpan (Sam Lundholm) får kliva åt sidan när man spelar mot lag som Malmö. Blomberg gör en kanon insats och han har en jädra kämpa glöd, de må man säga ha ha. Tycker att ultras hör hemma på de svenska fotbollsarenorna och säger ja till bengaler! No pyro No party! Rosenberg ska som vanligt gnälla så fort det blir en motgång.. Skulle skämmas som Malmö supporter att ha honom som Kapten, Rosenberg=diva. Jaja i stort sett väldigt nöjd över dagens insats, men när man väl är så nära som på slutet kanske man blir lite besviken på att bollen inte studsa in, kanske bara är jag ha ha.
Citera
2015-04-10, 06:30
Medlem
.Kasparovs avatar
Sa innan matchen att jag hade tagit kryss på förhand. Malmö borta får ju ändå räknas som säsongens förmodligen svåraste match. Och trots att han får sägas vara en av Allsvenskans bästa anfallare skulle jag aldrig vilja se Rosenberg i en AIK-tröja.

Är dock inte lika övertygad av Bangura som de flesta andra gnagare. Jag hade gärna sett Eliasson få chansen att spela sig in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in