2015-10-04, 14:09
Bannlyst
Vill minnas att Blåvitt mötte Halmstad hemma mitt i guldstriden 2009 och tappade poäng då. Orkar inte söka på det, men visst var det väl så?
Citera
2015-10-04, 14:14
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vill minnas att Blåvitt mötte Halmstad hemma mitt i guldstriden 2009 och tappade poäng då. Orkar inte söka på det, men visst var det väl så?

Japp matchen sluta 2-2. Halmstad ledde med 2-0
Citera
2015-10-04, 14:14
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Helt korrekt:
2009-10-27 19:00 IFK Göteborg - Halmstads BK 2 - 2 16 687 Gamla Ullevi
Citera
2015-10-04, 18:50
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Kalmar bara 5 poäng före Falkenberg med tre matcher kvar. Och FFF möter närmast Åtvidaberg och Djurgården, finns en viss risk att de tar 6 poäng där. Och då är de förbi oss. Skulle Kalmar hänga kvar i år ryker vi garanterat nästa år, finns inget som går bra just nu. Den stora räddningen skulle möjligen vara att Rasmus Elm kommer igång som innan hans sjukdomar.
Citera
2015-10-04, 19:02
Moderator
vfs avatar
Två saker, varför startar Lennartsson med Seb? Ankersen är mer kreativ och borde ha startat.
Hur kan Tom undvika att få bollen på mål? Han får dumpa bruden, hon för otur med sig.

Nu är det fan kört, kuken.
Citera
2015-10-04, 19:22
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Vinst för Peking... serieledning med 2 p.

Allt i egna händer nu. Vem hade trott det inför säsongen?
Citera
2015-10-04, 19:41
Medlem
lyckad omgång, hoppet lever igen. det var inte här norrköping skulle tappa poäng ändå. max kryss emot elfsborg och malmö för peking så går det vägen vid 9p.
Citera
2015-10-04, 19:48
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
lyckad omgång, hoppet lever igen. det var inte här norrköping skulle tappa poäng ändå. max kryss emot elfsborg och malmö för peking så går det vägen vid 9p.
...och det var väl precis i en hemmatch mot Halmstad Blåvitt skulle tappa poäng om vi ska vara ärliga.

Oerhört nervpåfrestande men välkomnat landslagsuppehåll nu.
Citera
2015-10-04, 20:37
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
...och det var väl precis i en hemmatch mot Halmstad Blåvitt skulle tappa poäng om vi ska vara ärliga.

Oerhört nervpåfrestande men välkomnat landslagsuppehåll nu.

Det låg i luften efter de senaste matcherna at det skulle komma ett bakslag. Idag ska man nog vara rätt nöjd trots allt att vi inte förlorade även om det känns surt att inte någon av chanserna sista 15 min kunde resultera i ett vinst mål. Landslagsuppehållet kom mycket lägligt för Blåvitt, det kändes som de behövde det mer än de andra lagen för att slicka såren och hitta tillbaka till vinnarspåret.

I backspegel så kan man konstatera att skadan på Rogne och hans frånvaro försvagat laget avsevärt. Det är dock beklämmande att inte en av de mer kreativa spelarna startar matchen när så mycket står på spel.Svag coachning i mina ögon att bänka Ankersen. Lika illa att inte Viktor Sköld fått fler chanser från start när övriga forwards haft blött krut i bössan.
Citera
2015-10-04, 20:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Det låg i luften efter de senaste matcherna at det skulle komma ett bakslag. Idag ska man nog vara rätt nöjd trots allt att vi inte förlorade även om det känns surt att inte någon av chanserna sista 15 min kunde resultera i ett vinst mål. Landslagsuppehållet kom mycket lägligt för Blåvitt, det kändes som de behövde det mer än de andra lagen för att slicka såren och hitta tillbaka till vinnarspåret.

I backspegel så kan man konstatera att skadan på Rogne och hans frånvaro försvagat laget avsevärt. Det är dock beklämmande att inte en av de mer kreativa spelarna startar matchen när så mycket står på spel.Svag coachning i mina ögon att bänka Ankersen. Lika illa att inte Viktor Sköld fått fler chanser från start när övriga forwards haft blött krut i bössan.

Sköld borde få en start i stället för Engvall, Boman är svår att klaga på. Sedan vet jag inte om Rognes frånvaro betyder så mycket, det är inte direkt misstag från mittbackarna som gör att IFK hackar lite.

Inramningen var värd tre poäng i dag, jag är sjukt besviken.

Deltagarlaget slog MFF, konstigt då MFF är Sveriges bästa lag och Wiland är bäste keepern......
Citera
2015-10-04, 21:10
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sköld borde få en start i stället för Engvall, Boman är svår att klaga på. Sedan vet jag inte om Rognes frånvaro betyder så mycket, det är inte direkt misstag från mittbackarna som gör att IFK hackar lite.

Inramningen var värd tre poäng i dag, jag är sjukt besviken.

Deltagarlaget slog MFF, konstigt då MFF är Sveriges bästa lag och Wiland är bäste keepern......

Att Rogne saknas har inte så mycket med försvarsarbetet att göra som med uppstarten av egna anfall. Rogne kunde längre och precisare uppspel på löpande yttrar eller på toppforwards vilket gjorde anfall och omställningar snabbare än vad som är fallet idag. Varken Bjärsmyr eller Jonsson har samma passningskänsla som Rogne när det handlar om längre uppspel.
Citera
2015-10-04, 21:17
Medlem
svulles avatar
Enkel seger.

Kul att Saletros visar att han håller. Nu kan vi med gott mod släppa Ofori i januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in