Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Det låg i luften efter de senaste matcherna at det skulle komma ett bakslag. Idag ska man nog vara rätt nöjd trots allt att vi inte förlorade även om det känns surt att inte någon av chanserna sista 15 min kunde resultera i ett vinst mål. Landslagsuppehållet kom mycket lägligt för Blåvitt, det kändes som de behövde det mer än de andra lagen för att slicka såren och hitta tillbaka till vinnarspåret.
I backspegel så kan man konstatera att skadan på Rogne och hans frånvaro försvagat laget avsevärt. Det är dock beklämmande att inte en av de mer kreativa spelarna startar matchen när så mycket står på spel.Svag coachning i mina ögon att bänka Ankersen. Lika illa att inte Viktor Sköld fått fler chanser från start när övriga forwards haft blött krut i bössan.
Sköld borde få en start i stället för Engvall, Boman är svår att klaga på. Sedan vet jag inte om Rognes frånvaro betyder så mycket, det är inte direkt misstag från mittbackarna som gör att IFK hackar lite.
Inramningen var värd tre poäng i dag, jag är sjukt besviken.
Deltagarlaget slog MFF, konstigt då MFF är Sveriges bästa lag och Wiland är bäste keepern......