2015-03-29, 17:28
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Blomberg slår hörnor och tar alla frisparkar vid inlägg, vid skott delar han och Bahoui på den uppgiften. Straffar är en annan femma, så fort någon bränt en straff blir det en ny straffskytt och så har det varit sen Alm tog över, Borges satte samtliga straffar han tilldelades.

Då Blomberg inte är på planen tar även Lundholm hörnor. Vad gäller straffar så får vi ju aldrig straffar i Allsvenskan, och får vi till vår stora chock det så bränner vi givetvis dem ändå. Så vår första straffskytt är väl ganska ointressant egentligen. Det är väl endera Goitom eller Bahoui som slår, men de är ju tämligen mediokra straffskyttar. Jag skulle gärna se Ofori slå straffarna.
Citera
2015-03-29, 21:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Då Blomberg inte är på planen tar även Lundholm hörnor. Vad gäller straffar så får vi ju aldrig straffar i Allsvenskan, och får vi till vår stora chock det så bränner vi givetvis dem ändå. Så vår första straffskytt är väl ganska ointressant egentligen. Det är väl endera Goitom eller Bahoui som slår, men de är ju tämligen mediokra straffskyttar. Jag skulle gärna se Ofori slå straffarna.
Ofori av alla? Har han ens stått i motståndarnas straffområde nån gång?

Jag är medveten om att han har ett fint distansskott men straffskytt? Nja.. Eller vad har vi att förlora på det när ingen är direkt 100%.
Citera
2015-03-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Efter en försäsong inklusive cupmatcher kan jag konstatera, som väntat, att mitt kära Hammarby har starkt anfall, stabila balansspelare, skapliga ytterbackar och sopigt mittlås.

Nu kör vi.
Vad kan man säga om Gnagets försäsong. För spelet (stort bollinnehav) ineffektivitet, stundtals briljant men släpper till en del onödiga slumpmål.

Snubblande nära fantastiskt, men närmre fiasko (utanför topp-3). Jag känner viss oro, men nyförvärven imponerar sekvensvis. Oavgjort i premiären (h) och förlust mot MFF (b), oavgjort Gefle(h), förlust Elfsborg(b), förlust Örebro (h) är skräcken. Samtidigt som övriga toppkonkurrenter tar poäng.

Å andra sidan, vinst i premiären, minst en poäng mot MFF och seger mot Gefle så är hybrisen igång, osäker på vad som är värst för sluttabellen.

I fjol bytte Alm taktik och vi gjorde många mål, men släppte av till många. Frågan är vad vi gör i år, många framåt och få bakåt eller få framåt och många bakåt. Känslan är att vi gpr all-in på svart.

Del lag som jag helst ser vinst mot hemma
Djurgården
...
Göteborg
MFF
Helsingborg
Elfsborg (för de har så mycket reklam på tröjorna)
....
...
Bajen (om de kommer ha supporterhybris)
Citera
2015-03-29, 21:47
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ofori av alla? Har han ens stått i motståndarnas straffområde nån gång?

Jag är medveten om att han har ett fint distansskott men straffskytt? Nja.. Eller vad har vi att förlora på det när ingen är direkt 100%.

Ofori har foten för att kunna lägga bollar otagbart vid stolproten. Våra nuvarande straffskyttar går snarare på kraft utan minsta idé. Därför vill jag se Ofori ta straffarna. Blomberg har också underlag för att vara en bra straffskytt, men han är uppenbarligen för feg.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Elfsborg (för de har så mycket reklam på tröjorna)

Framförallt för att det är ett jävla gringäng. Tillsammans med Malmö så är man värst i Allsvenskan på den fronten. Båda två gråter och filmar så det står härligt till. Ellos har seglat upp som en av mina absoluta hatmotståndare. Men då inte klubben i sig, utan snarare att det finns en hel hög med rövhål i klubben.
Senast redigerad av svulle 2015-03-29 kl. 21:49.
Citera
2015-03-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ofori har foten för att kunna lägga bollar otagbart vid stolproten. Våra nuvarande straffskyttar går snarare på kraft utan minsta idé. Därför vill jag se Ofori ta straffarna. Blomberg har också underlag för att vara en bra straffskytt, men han är uppenbarligen för feg.
...
Brustad är nog inte helt oäven heller i straffsammanhang, (vad snabb han är förövrigt).
Blomberg är lite Beckhamsk i sina inlägg. Visar väldigt tydligt vad som är på gång, en touch som lägger upp bollen och så kommer inlägget. Inga liknelser i övrigt.
Citera
2015-03-30, 01:55
Medlem
LT10s avatar
Delar med mig av mitt allsvenska tips. Självklart med motiveringar.

1. Malmö FF
2. IFK Göteborg
3. IF Elfsborg
4. AIK
Kan inte se några andra i toppen. Malmö har en sjuk bredd och har gjort smarta värvningar. Är det något som stoppar de så är det dem själva. Göteborg har en väldigt stark elva men saknar bredden för att på allvar kunna hota MFF. Elfsborg ser bra ut i alla delarna utom anfallet. Gnaget har på papperet en ruskigt bra offensiv men stort frågetecken för defensiven. Vad händer om Per Karlsson går sönder? Hur många matcher spelar Etuhu som ska ta Matic-rollen och försvara backlinjen?

5. IFK Norrköping
6. BK Häcken
7. Örebro SK
8. Djurgårdens IF
9. Helsingborgs IF
10. Hammarby IF
11. Kalmar FF
Från Peking till Kalmar tror jag det blir väldigt jämnt. Peking blir årets överraskning. De såg bra ut sista delen av förra säsongen när Andreas Johansson klev ner och fick ordning på försvaret. Bärkroth är en riktigt bra värvning, likaså Daniel Sjölund som jag tror kommer bli ett viktigt tillskott centralt nu när AJ klivit ner. Sen har man två riktigt tunga och jobbiga anfallare i Kujovic och Kamara som kommer ställa till det för många försvar.

Häcken och Örebro kommer vara stabila och ligga på i stort sett samma placering hela säsongen.

Vi (DIF) har många unga och spännande spelare med potential men för få etablerade. Tror vi kommer växa mer och mer under säsongen då spelare som Sam Johnson, Kerim Mrabti och Omar Colley börjat komma in i tempot. Just Mrabti är en jag tror väldigt mycket på. Sen måste givetvis Jawo höja sig för han är en av de som ska vägleda de yngre.

Helsingborg känns väldigt svårbedömda. Blir intressant att se hur Henke styr och ställer. Känns som ett mittenmittenlag.

Nykomlingen Bajen kommer överraska många i inledningen. Därför ogillar jag att vi möts redan i omgång 3. Till en början tror jag man kommer ligga ovanför oss. Offensiven känns lurig, Måns Söderqvist är en bra värvning. Kennedy kommer göra sina poäng och bli livsfarlig på fasta. Kan Hallenius hitta tillbaka till när han var som bäst? Hopf och försvaret känns riktigt darrigt. Nu vet jag att man vill ha in en mittback av klass men det är inte det lättaste att få, man behöver även en ny målvakt.

Kalmar har fått hem Elm, men det kommer ta tid för honom att komma tillbaka. I övrigt känns det rätt grått men behöver knappast oroa sig för någon bottenstrid.

12. Åtvidabergs FF
13. Halmstads BK
14. GIF Sundsvall
15. Gefle IF
16. Falkenbergs FF
Dessa känns alldeles för svaga och kommer få kriga i botten. Gefle och Falkenberg ryker!
Senast redigerad av LT10 2015-03-30 kl. 01:57.
Citera
2015-03-30, 13:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Fan, på söndag är det ju dags. Abstinensen är total nu. Fy faan.
Citera
2015-03-30, 13:20
Medlem
Grym säsong.
Citera
2015-03-30, 13:38
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Fan, på söndag är det ju dags. Abstinensen är total nu. Fy faan.

Tänk då på oss i AIK. Man vet på förhand att det blir poängtapp i hemmapremiären och ridå ned redan i första omgången. Läktarna lär eka tomma och kräftgången kommer tugga på framåt sommaren. Då är allt kört och vi kan börja plocka trepoängare.

Tänk om vi någon gång kunde vinna en hemmapremiär med 3-0 och därtill spela bra fotboll? Helt surrealistisk tanke i vårt läger.

Citera
2015-03-30, 13:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Tänk då på oss i AIK. Man vet på förhand att det blir poängtapp i hemmapremiären och ridå ned redan i första omgången. Läktarna lär eka tomma och kräftgången kommer tugga på framåt sommaren. Då är allt kört och vi kan börja plocka trepoängare.

Tänk om vi någon gång kunde vinna en hemmapremiär med 3-0 och därtill spela bra fotboll? Helt surrealistisk tanke i vårt läger.

Hahaha, jag vågar inte uttala mig om AIKs kräftgång i början av serien för då kommer ni ta trepoäng direkt.

Vilka möter ni?

Vi möter Åtvid hemma, jag känner lite samma som du, poängtapp där och säsongen är typ död kommer jag känna redan efter en match. Eller än värre, 5 min in i matchen drar Seb sitt korsband, då är den här säsongen på allvar helt jävla nattsvart.

Känner spontant att extremt jävla mycket med Blåvitt stor och faller på att Seb är tillbaka nu och att det vi fått se kommer hålla i sig och bara bli bättre. Blir han skadad igen så har vi fan ingen mittfältare som kan ersätta honom ens till hälften.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-30 kl. 13:49.
Citera
2015-03-30, 13:44
Medlem
asslikethats avatar
En kall vårdag borta på plasten i Sundsvall lika obehagligt som en match borta mot Stoke en regnig höstdag. Ställer man in skorna som mot ÖSK och bara ger 80 procent kan man glömma ta med sig 3 poäng hem till Malmö.
Citera
2015-03-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
En kall vårdag borta på plasten i Sundsvall lika obehagligt som en match borta mot Stoke en regnig höstdag. Ställer man in skorna som mot ÖSK och bara ger 80 procent kan man glömma ta med sig 3 poäng hem till Malmö.
Enormt stor kvalitetsskillnad mellan ÖSK och Sundsvall.

Såg faktiskt er match mot ÖSK. Visserligen var det stor oskärpa i avsluten och en viss arrogans men det var så himla tydligt att ni spelmässigt och individuellt ligger på en helt annan nivå än övriga topplag. Åtminstone av vad jag sett i Gnagets cupmatcher, Elfsborg - Bajen samt IFK - Häcken.

Annars är jag ordentligt nervös inför premiären mot Häcken på lördag. Vi anfaller emellanåt med riktigt bra tempo och med fint kombinationsspel, ser man t.ex. 1-0 samt 3-2 målen från genrepet så är jag mycket nöjd med den biten. Däremot tappar vi väldigt enkelt bort oss i defensiven när motståndarna kontrar på oss. Det har varit tydligt under hela försäsongen egentligen, matchen mot Gnaget är undantaget men då spelade vi inte heller det 4-2-3-1 spel som vi brukar. Skulle inte bli förvånad om vi torskar med 4-0 mot Häcken, inte heller om vi vinner med 4-0.

Det svänger om Bajen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in