2015-03-30, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du är inte riktigt med på hur det där med allsvenskan funkar va? Skyhöga favoriter existerar inte i den serien.
Men då har ni bra chanser att ta egen eventuellt poängtapp hemma mot HBK i omgången efter borta mot MFF då?
Citera
2015-03-30, 17:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Delar inte nervositeten gnagarna härinne känner, upplever en fantastisk känsla: Allsvenskan börjar snart igen!

Inför premiären mot HBK är det bara 3 poäng som är godkänt, så skrev jag inför HBK hemma förra året också när det blev torsk med 0-1 men ärligt talat, med vårt spelschema måste vi vinna premiären för att få luft under vingarna och hur jävla svårt ska det va?

Är tacksam för att få MFF borta så pass tidigt, bra mycket hellre i omgång 2 än i omgång 27.
Citera
2015-03-30, 22:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Men då har ni bra chanser att ta egen eventuellt poängtapp hemma mot HBK i omgången efter borta mot MFF då?
"Vi" har inte chansen att ta igen nånting i årets allsvenska.
Citera
2015-03-30, 23:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
"Vi" har inte chansen att ta igen nånting i årets allsvenska.
Åkte inte "ni" ner i superettan?
Citera
2015-03-31, 09:22
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Åkte inte "ni" ner i superettan?
Den lilla detaljen gör ju att det blir tämligen svårt att ta igen nånting i årets allsvenska.
Citera
2015-03-31, 10:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Det drar onekligen ihop sig. Själv hoppas jag att vi gör ett antal mål och får behålla ledartröjan för att göra rekordet ännu mer svårslaget inför framtiden.

Tyvärr lär väl inte det hända med Sundsvall borta, så jag är nöjd med seger.
Citera
2015-03-31, 13:07
Medlem
feldgraus avatar
Problemet med att möta Åtvidaberg hemma och komma dit efter en försäsong och cupspel som sett riktigt bra ut på senaste är att allt bara kan gå åt helvete. Förväntningarna ligger på minst tremålsseger, typ. Inte bra.

/feldgrau
Citera
2015-03-31, 15:06
Medlem
kostymnisses avatar
Det är dessutom alltid svårast att möta "sämre" (i den mån det finns i denna serie) lag och nykomlingar etc i premiäromgångar. De har oftast startelvan hel såhär tidigt innan avstängingar etc börjar ge dom problem.
Däri ligger problemet mot Åtvid med. Så länge alla allsvenska lag kan starta med sina starkaste elvor går man aldrig säker. Naturligtvis är vi favoriter och bör vinna, det skall jag inte försöka snacka bort men det finns ju mängder med exempel på lag som gått som tåget i början för att sedan rasa.
Jag menar Oddevold ledde ju ändå allsvenskan efter tre omgångar (96?) för att sedan rasa och i ett desperat försök att vända trenden sparka massören...
Citera
2015-03-31, 19:16
Medlem
Sebastian Eriksson intervjuas i Lundhs pod. Han (Seb) känns ganska obehaglig och inte allt för snabb eller pratar han alltid så?
Citera
2015-03-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Problemet med att möta Åtvidaberg hemma och komma dit efter en försäsong och cupspel som sett riktigt bra ut på senaste är att allt bara kan gå åt helvete. Förväntningarna ligger på minst tremålsseger, typ. Inte bra.

/feldgrau

Åtvid-segern har man ju verkligen tagit ut i förskott, men jag tror verkligen att det ska mycket till för att det ska låsa sig i den matchen.

Örebro borta dock...
Citera
2015-03-31, 19:38
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Sebastian Eriksson intervjuas i Lundhs pod. Han (Seb) känns ganska obehaglig och inte allt för snabb eller pratar han alltid så?

Han har alltid varit lite obekväm i intervjuer och liknande vad jag vet, sen är han väl lite av en funderare så båda grejerna gör väl att han pratar rätt långsamt och "hackigt".

/feldgrau
Citera
2015-03-31, 21:17
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Seb är en introvert, filosofiskt känslomänniska.
Klart det känns "obehagligt" för personer som inte förstår sig på sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in