2015-09-25, 01:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Intressant att du klipper bort det direkta citatet:

"Om du hade fått ”spela om” situationen?
– Omöjligt att säga. Det kräver att jag står där jag kan se det. När jag ser det på tv och får den positionen är det 50/50. En annan dag hade jag kanske blåst, säger Johannesson."

För att jag har extremt svårt för fenomen eller personer som överskattas.

Hur är inte detta mer eller mindre exakt samma sak som det "Eriksson aldrig hade gjort"?

"Domare Jonas Eriksson sa så här om den omdiskuterade situationen:
– Där jag stod tyckte jag inte att det var frispark, men all respekt till dem som tycker att det är frispark. Jag upplever att jag hade en bra position så jag vet inte om att jag kunde ha gjort något annat just då. Jag har ju inte tillgång till reprisbilder där ute, säger Jonas Eriksson till Cmore."

http://www.fotbolldirekt.se/2015/09/24/svensson-rasar-mot-jonas-eriksson-efter-poangtappet-helt-ofattbart/
Än mer intressant att du inte väljer att bemöta det övriga Johannesson vräker ur sig eller mycket av det jag skriver. Du har fortfarande inte svarat på frågor som
Citat:
"Kan du säga en domare i allsvenskan undantaget Jonas Eriksson som är villig att gå igenom sina domslut direkt efter matchen och kan sträcka sig "så långt" å hävda att man kan ha gjort fel?"
Vad sägs som att faktiskt svara på frågan istället för att komma med uttalanden som att han ständigt hyllas av medier och att vi inte kommer längre..?
Det du länka till var Johannesson som i och för sig säger att han kanske skulle dömt annorlunda nån annan dag men också:
Citat:
Jag vetefan... Regelboken visar väl nästan exakt den situation som var i dag?
– Det kanske är så här, s*äger Johannesson och tittar på bilden.
– Jag vet inte... men jag h*ade inte tagit något annat beslut ändå, säger han och lämnar Swedbank Stadion.
C More: Nu när du har sett tv-repriser har du då någon anledning att *omvärdera ditt beslut?
– Nej.
Det är en jävla skillnad gentemot det Eriksson säger.

Citat:
Hur är inte detta mer eller mindre exakt samma sak som det "Eriksson aldrig hade gjort"?
Väljer du medvetet att misstolka eller läser du ens vad jag skriver? Jag länka ett utdrag från artikeln där Johannesson visar extremt bristande logik och det är någonting som inte Eriksson gör. Han säger att där han stod tyckte han inte att det var frispark och med all respekt till dom som tycker det, att han upplevde en bra positionering när han stod därute, att han inte vet om att han kunnat gjort nåt annat just då och att han inte sett reprisbilder. Håller du inte med om att det är väsentliga skillnader i dessa uttalanden?
Citat:
Så även Eriksson refererar till reprisbilder... Han är en sopa. Lev med det.
Ok.
Citera
2015-09-25, 01:58
Medlem
snillet_1s avatar
Tänker inte gå in mer på hur olika domare sköter sig efter olika matcher, det är bara trams och irrelevant sett till den faktiska domarprestationen. Eriksson var usel ikväll och så är det med den saken. Det vet alla som såg matchen. Frick skulle ha haft rött, Claesson sin frispark och Sköld skulle inte fått någon straff (den är något mer tveksam men Claessons helt solklart bortdömda frispark är viktig här).

Eriksson misslyckades kapitalt i de avgörande momenten. Det är det som räknas. Snacket "med media" ursäktar ingenting. En usel domarinsats är en usel domarinsats, oavsett hur jävla öppen man är med media. Det är en överskattad faktor. Fansens upplevelse av matchen förändras inget särskilt av det "öppna snacket". Det är ingen från Borås som "ja men han erkänner felet då är jag nöjd ".

Om man nu säger att man "eventuellt gjort fel" eller glider mellan "50/50-situation" och att man inte hade gjort annat där och då är rätt ointressant. Det finns inga tv-bilder. Johannesson är mindre 'slick' i sina uttalanden. Det är hela skillnaden. De måste ta beslut på millisekunden. Frågan ifall de skulle ta ett annat beslut med någon sorts reprisbild i huvudet är efterbliven. Beslutet tas där och då. Det tas på den upplevelse de har där och då. Inte någon jävla reprisbild en kvart efter matchen.
Senast redigerad av snillet_1 2015-09-25 kl. 02:05.
Citera
2015-09-25, 02:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Har aldrig påstått att han var bra idag, däremot är jag villig å hävda att han är en kompetent domare och antagligen den bästa vi har i Sverige. En dålig match förändrar inte detta.

Nej, att man är villig å ta debatten förändrar väldigt mycket i mina ögon, vänder man på steken och ser när domare som Lerjeus vägrar redogöra varför han dömer som han gör, när Johannesson säger i direktsändning att han inte kan offsideregeln och visar uppenbar hyckleri, när Hansson blånekar uppenbara fel eller när Hamlin faktiskt dömer likt en korpendomare är det uppfriskande med någon som motiverar sina beslut. Men där är vi väl helt enkelt oense.
Citat:
Om man nu säger att man "eventuellt gjort fel" eller glider mellan "50/50-situation" och att man inte hade gjort annat där och då är rätt ointressant. Det finns inga tv-bilder. Johannesson är mindre 'slick' i sina uttalanden. Det är hela skillnaden. De måste ta beslut på millisekunden. Frågan ifall de skulle ta ett annat beslut med någon sorts reprisbild i huvudet är efterbliven. Beslutet tas där och då. Det tas på den upplevelse de har där och då. Inte någon jävla reprisbild en kvart efter matchen.
Frågan om dom skulle ta ett annat beslut med repriser i huvudet är som att fråga: Dömde du fel?
På ett mindre rakt sätt. Johannesson är mindre slick i sitt redogörande ja, men det är ingen bagatell.
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-09-25 kl. 02:15.
Citera
2015-09-25, 06:33
Medlem
eternussermos avatar
Taco borde vara arg på de korpenmisstag han gjorde själv istället för att gnälla på en miss som domaren gjorde, pinsamt beteende!
Citera
2015-09-25, 06:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Taco borde vara arg på de korpenmisstag han gjorde själv istället för att gnälla på en miss som domaren gjorde, pinsamt beteende!
Men på ett sätt är det ju imponerande att han trots sin höga ålder och omfattande rutin fortfarande kan brinna så mycket för det att det kokar över.
Citera
2015-09-25, 06:40
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men på ett sätt är det ju imponerande att han trots sin höga ålder och omfattande rutin fortfarande kan brinna så mycket för det att det kokar över.
Det kommer bara bli värre med åldern, han är en spelare som ofta får fördel från domare så jag tycker det är riktigt pinsamt att han ska gnälla då det för en gångs skull går emot.
Citera
2015-09-25, 06:44
Medlem
svulles avatar
Citat:
Det kommer bara bli värre med åldern, han är en spelare som ofta får fördel från domare så jag tycker det är riktigt pinsamt att han ska gnälla då det för en gångs skull går emot.

Å andra sidan skulle du slå bakut om AIK får en feldömd (eller missad situation dessförinnan) straff i 95:e minuten nu på söndag som innebär seger för AIK. Då är också minnet kort efter den skandalösa domarinsatsen från derbyt i Cupen. Eller hur?

Låt gubben få utlopp för sin aggressioner bara. Även om man vet att han egentligen är genuint glad, som den AIK-hatare han är, så är det ju lite uppfriskande.
Citera
2015-09-25, 06:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Det kommer bara bli värre med åldern,
Han har väl lovat att det här är sista säsongen...?

Och sådana vinnarskallar slutar inte gnälla bara för att de blir äldre. Snarare tvärtom.
Citera
2015-09-25, 06:49
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han har väl lovat att det här är sista säsongen...?

Och sådana vinnarskallar slutar inte gnälla bara för att de blir äldre. Snarare tvärtom.

Det var väl det jag skrev, att det blir värre, men visst han får väl ta ut frustrationen någon annanstans i fortsättningen...
Citera
2015-09-25, 07:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Å andra sidan skulle du slå bakut om AIK får en feldömd (eller missad situation dessförinnan) straff i 95:e minuten nu på söndag som innebär seger för AIK. Då är också minnet kort efter den skandalösa domarinsatsen från derbyt i Cupen. Eller hur?

Låt gubben få utlopp för sin aggressioner bara. Även om man vet att han egentligen är genuint glad, som den AIK-hatare han är, så är det ju lite uppfriskande.
Hur kom jag in som rutinerad allsvensk spelare som ofta får fördelar från domarna? Larvig argumentation.

Domarinsatsen i cupen var det inget fel på. Ni ska alltid gnälla på domarna i Solna, ta det där med era polare i SVFF eller din kompis M.S istället , han gillar att diskutera domarinsatser.

Jag tycker hans överdrivna protester är pinsamma, jämför de juniormisstag som han själv gjorde i försvaret med den miss som Eriksson gjorde så borde han med samma logik få gängstryk av resten av laget.
Citera
2015-09-25, 07:05
Medlem
ArneIIIs avatar
Ooootroligt skönt med en poäng med tanke på deras sena mål. Måste dock erkänna att det aldrig känns kul att få poäng pga ett domarmisstag. Förstår att elfsborgare och guldkonkurrenter är upprörda, det skulle jag också varit. Att det däremot är gajsare här och gnäller är bara kul .

Emil, vilken kyla, vilken hjälte. Alvbåge! Gustav Svensson! Årets match för IFE men nu tar vi resten. Vi har gjort vår skitmatch för hösten, vår Halmstad -09.
Inte en chans att de övriga lagen tar full pott, det gör vi.

Hamrén, ring Gustav och Emil.
Citera
2015-09-25, 07:20
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Tänker inte gå in mer på hur olika domare sköter sig efter olika matcher, det är bara trams och irrelevant sett till den faktiska domarprestationen. Eriksson var usel ikväll och så är det med den saken. Det vet alla som såg matchen. Frick skulle ha haft rött, Claesson sin frispark och Sköld skulle inte fått någon straff (den är något mer tveksam men Claessons helt solklart bortdömda frispark är viktig här).

Eriksson misslyckades kapitalt i de avgörande momenten. Det är det som räknas. Snacket "med media" ursäktar ingenting. En usel domarinsats är en usel domarinsats, oavsett hur jävla öppen man är med media. Det är en överskattad faktor. Fansens upplevelse av matchen förändras inget särskilt av det "öppna snacket". Det är ingen från Borås som "ja men han erkänner felet då är jag nöjd ".

Nog för att Elfsborg skulle haft frispark i läget innan men straffen är knappast feldömd. Sköld blir dragen i armen och sen manglad av en andra elfsborgsback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in