Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Jonas Eriksson ska i alla fall ha cred för att han pratar med media efteråt. Inte många som har dom bollarna.
Cred? Han (liksom araben Al-Hakim) hyllas ju utan förbehåll i all svensk media. Mer cred till Johannesson och de andra som får ta skit hela tiden, utan förbehåll från alla håll och kanter.
Eriksson är överskattad. Jag förnimmer en tendens att släppa situationer som inte borde släppas, och det stör spelare något enormt. Att inte ge frispark när det skall ges är en av de sämre egenskaper en domare kan ha. Det skapar grinighet och irritation vilket i sin tur leder till fler aggressiva ingripanden. Frisparken är solklar:
Citat:
I och med de två tappade poängen är Elfsborg helt borta från guldstriden, men även långt efter i kampen om en kvalplats till Europa League.
Även efter att Svensson duschat och bytt om och när han gör en intervju med lokaltidningen Borås Tidning så kokar det hos 39-åringen.
– Jag kommer aldrig komma över det här. Just nu kan jag inte tänka framåt, inte på någon match mer över huvudtaget. Jag är så besviken på honom, det är helt ofattbart. Jag vill aldrig se Jonas igen, säger Svensson till BT.
Men det stoppar inte där.
Elfsborgsstjärnan menar att fjärdedomaren Bojan Pandzic till flera av Svenssons lagkamrater uppgivit att han ropat på Jonas Eriksson genom domarnas kommunikationssystem att det skulle ha varit frispark för Claesson och Elfsborg.
– Nej, det stämmer absolut inte. I den situationen har vi ingen kommunikation alls. Jonas är ganska nära och har en egen uppfattning. Jag säger absolut ingenting. Det får stå för Anders Svensson, säger Pandzic.
Anders Svensson igen:
– Dom håller ihop nu. Han kan inte erkänna att han har ropat till Jonas Eriksson att det är frispark. Det är klart att de skyddar varandra, dom är ett team. Det skulle se riktigt illa ut om han erkände.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21471420.ab