Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Vad har AIK för statistik här nere i Götet? Inte så bra, säger magkänslan.
Sedan Nya Gamla Ullevi invigdes har det spelats 6 matcher lagen emellan och lagen står på 3 segrar var. Men vi vann förra året så nu lär det va Blåvitts tur och känns som jag nämnt det tusen gånger nu men det har inte hänt på 50-60 år (eller mer än så) att AIK vunnit två matcher i följd nere i Göteborg. Skulle va glad över ett kryss.
Citat:
Förlorar de imorrn, vilket jag tror, så kan de ha hamnat lite för långt efter för att på riktigt kunna utmana om guldet. Det är tidigt på säsongen och givetvis möjligt att de skulle klara av att plocka in 7 resp. 6 (ifall Malmö vinner mot Häcken) poäng längre fram men jag tror inte att de lagen kommer tappa på det viset i år. Två ramstarka lag i ordets rätta bemärkelse.
Enig. En riktig sexpoängsmatch.
Citat:
Ursprungligen postat av
asslikethat
Jag sticker ut hakan och säger att det är en måstematch för AIK imorgon att vinna, annars hamnar de för långt efter, Ellos, IFK Göteborg och MFF kommer inte helt plötsligt börja tappa poäng. När det vankas Europa-kval kommer säkert en ner period för alla lagen, men kvalar till Europa gör ju AIK också.
Som sagt AIK måste vinna imorgon annars kan man avskriva dom.
Buhuhi missar matchen, han bar hela offensiven mot Ellos.
Hur ser annars skadeläget ut för AIK?
Kom igen nu AIK.

Carlgren, Per Karlsson, Ofori & Panos är tillbaka i truppen.
-
Med tanke på historiken och att man aldrig kan kräva en seger borta mot Göteborg tar jag en förlust relativt lätt, sen har man inte mycket till att älta då Djurgården står på schemat 4 dagar senare.. Förlust i bägge matcherna och satan vilken jobbig känsla man kommer ha...