2015-04-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag följer dem inte i vanliga fall, men haussar de alltid både MFF och Heif eller väljer de vilket lag de ska lyfta? För några år sedan var de väl väldigt pro-Helsingborg?
Mattias Larsson har själv sagt att de helt enkelt skriver mer om det laget som det går bäst för.
Citera
2015-04-30, 22:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jag var på matchen idag. Måste bara säga, fy sjutton vad jag har saknat den stämningen som var på Behrn Arena. Säkert vardag för er 08or, men uj vilket tryck det var på Bajenklacken. Cred till er.

Sen kan man diskutera vad som skrivs på internetforum av er Hammarbyare. Vissa påstår att domaren gav oss 1 poäng idag. Man nämner däremot inte att ÖSK skulle ha haft straff och Hopf skulle vara utvisad innan domaren gav felaktigt straff till ÖSK.

Tycker personligen inte att någon av situationerna var straff, men tycker knappast att domaren gav bort poängen till ÖSK utan det var vi minst lika delaktiga i att göra (förstår dock inte riktigt hur du får det till att Hopf skulle ha blivit utvisad bara).

Kul att du gillade trycket dock, men som du säkert har läst är det närmare krisstämning hos oss gällande stämningen på hemmamatcherna, vilket dock är en diskussion för ett annat forum känns det som.
Citera
2015-04-30, 23:09
Medlem
Pickmylussys avatar
Hur kan man inte tycka det är straff till örebro i första situationen? Hopf är ju inte ens på bollen.
I vanliga fall (tyvärr) är det ju tom rött kort......
Andra ser han ut att filma men skönt att det jämnade ut sig.

Hoppas kennedy missar derbyt. Hoppas pertan kommer tillbaks.

Örebro borde för övrigt hålla sig kvar.
Citera
2015-04-30, 23:12
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Lerjeus i fokus som väntat. Lyckades kompensera någorlunda med straffen vi fick som såg rätt så billig ut. Men att han missar straffen innan när Hopf missar bollen och springer ner Kalle är ofattbart, och linjedomaren såg visst inte heller något. Där skulle det givetvis varit straff och rött på Hopf (pga den rätt dumma målchansregeln). Men visst, vi fick en straff till slut. Med en man mer hade vi nog kunnat ta hem det här, så känns rätt surt.

Annars var matchen en klar uppryckning från senaste tidens svaga insatser. Mycket kamp dock, och inte den mest välspelade matchen man sett. Men visst kändes det som en match mellan två stabila mittenlag. Båda lagen kunde fått in det där avgörande målet, så även om man gärna sett en seger så får man vara relativt nöjd med 2-2. Ett klart steg i rätt riktning.

Över 10.000 för första gången sedan våren 2011, trots valborg och pissigt väder. Man får tacka Hammarbysupportrarna för en trevlig inramning till matchen.
Citera
2015-04-30, 23:19
Medlem
eternussermos avatar
Blir en tuff bortamatch på måndag för mitt Bajen, 18 bortamatcher i allsvenskan utan vinst och med Kennedy tveksam. Solnalaget har dessutom visat gryende form och är nog revanschsugna efter cupen. De får bära ett stort favorittryck.
Citera
2015-04-30, 23:31
Medlem
nomadics avatar
Ja det här var ju helt klart ett steg i rätt riktning iaf jämfört med de inledande matcherna. Dock släpper vi fortsatt in för enkla mål, vi ska kunna göra det bättre på båda baklängesmålen idag. Vi har ju dock åtminstone ett anfallsspel värt namnet idag, DG må ha en hel del brister men oj vad skönt det är att återigen ha en djupledare att sträcka ut laget med där framme jämfört med hur det sett ut när vi spelat Pode och Holmberg tillsammans.

Att Lerjéus på något vis lyckas att missa blåsa straff i situationen med Hopf och Holmberg är ju minst sagt spännande. Jaja, nu fick vi med oss en 50/50 istället som vi inte hade fått om vi fick första straffen så man ska väl inte gnälla för mycket.

Kryss hemma mot Kalmar B idag, dags att steppa upp ytterligare ett kliv nu eftersom vi har Kalmar A borta på måndag som väntar närmast.
Citera
2015-04-30, 23:31
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tycker personligen inte att någon av situationerna var straff, men tycker knappast att domaren gav bort poängen till ÖSK utan det var vi minst lika delaktiga i att göra(förstår dock inte riktigt hur du får det till att Hopf skulle ha blivit utvisad bara).

Kul att du gillade trycket dock, men som du säkert har läst är det närmare krisstämning hos oss gällande stämningen på hemmamatcherna, vilket dock är en diskussion för ett annat forum känns det som.
Den dumma målchansutvisningsregeln. Om domaren dömer enligt regelboken så ska Hopf vara utvisad där.
Citera
2015-04-30, 23:50
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Att Lerjéus på något vis lyckas att missa blåsa straff i situationen med Hopf och Holmberg är ju minst sagt spännande. Jaja, nu fick vi med oss en 50/50 istället som vi inte hade fått om vi fick första straffen så man ska väl inte gnälla för mycket.

Lyckades missa att blåsa straff? Skojar du?
Den första situationen är möjligtvis en 50/50 men jag tycker, efter att ha se reprisen i alla vinklar de visade, att det inte är straff.
Den andra situationen är ett solklart gult kort. För ÖSK-spelaren.

Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Den dumma målchansutvisningsregeln. Om domaren dömer enligt regelboken så ska Hopf vara utvisad där.

Nej Hopf ska inte visas ut, det ska heller inte vara straff.

Utöver det undrar jag hur ni ÖSKare på läktarna känner för det här med filmningar? Vi har Nahir som faller för lätt ofta, pinsamt. Fotboll spelas upprätt. Men ÖSKarna hade väldigt lätt för att falla.

Varför får man inte ge gult kort i efterhand?
Citera
2015-05-01, 00:03
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Nej Hopf ska inte visas ut, det ska heller inte vara straff.

Utöver det undrar jag hur ni ÖSKare på läktarna känner för det här med filmningar? Vi har Nahir som faller för lätt ofta, pinsamt. Fotboll spelas upprätt. Men ÖSKarna hade väldigt lätt för att falla.

Varför får man inte ge gult kort i efterhand?

Motivera gärna varför du inte tycker det är straff. Holmberg är först på boll, Hopf kommer i full fart och kapar honom. Om det hade varit en utespelare i straffområdet som hade gjort så, så hade det varit straff utan konstigheter.

Angående filmningarna så vet jag inte. Tyckte inte det var överdrivet, men jag kan ha fel. Möjligen Yasin någon gång i en nickduell där han vann frispark i bra läge. Har bara sett någon enstaka repris på straffsituationen men visst ser det väl ut som en filmning från Sigurdbjörnsson. I mina ögon kompenserades dock straffsituationerna innan i och med det beslutet av domaren.
Citera
2015-05-01, 00:10
Medlem
Otroligs avatar
Den första situationen med Hopf är för mig solklar och jag förstår inte hur någon kan argumentera emot att det ska vara straff. Holmberg är först på boll medan en utrusande Hopf krockar in i Holmberg och missar bollen totalt.
Citera
2015-05-01, 00:29
Moderator
easy_dans avatar
Kräksmak i munnen när man ser Örebro ramla fotboll och domaren ramlar för det, tänker inte så mycket på straffen antar att två tveksamma blir straff men det ramlas lätt över hela planen idag och överdrivs vidrigt mycket. Annars spelar vi uselt stora delar av matchen och borde inte förlora här, Solli är bedrövlig stora delar av matchen och byts ut på tok för sent, Hallenius springer runt utan att få ut speciellt mycket och Pablo hinner med imponerande många offside på sin korta tid.
Citera
2015-05-01, 00:36
Medlem
nomadics avatar
Har nu sett delar från matchen i repris. Jag korrigerar angående situationen med Eidur som gav oss straffen som jag kallade 50/50, det ska ju inte vara straff. Det kändes som att Batan använde mer arm när man såg det live. Däremot är första situationen med Hopf och Kalle till och med ännu mer straff när man ser det på TV än vad jag uppfattade det live. Kalle petar bollen bredvid Hopf och blir sen manglad. Däremot tycker jag inte det är rött kort eftersom Saevarsson kommer in snabbt i situationen bakom Hopf.

Summa summarum: En solklar som vi inte får och en felaktig som vi får. Den gamla klassiska två fel blir ett rätt helt enkelt från herr Lerjéus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in