2015-07-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDRockefeller
Vad är det här för jävla citat?/QUOTE].
Skönt att AS snart drar igång igen men tack och lov behöver man bara få vänta tills imorgon för att få se AIK spela (Euro League kval mot Vaasa borta i Finland, vettefan om Carlgren är tillgänglig då).
Det ska ju verkligen inte ha någon betydelse. Spöar ni inte Vaasa utan Carlgren så förtjänar ni inte att gå vidare.
Citera
2015-07-01, 09:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Skönt att AS snart drar igång igen men tack och lov behöver man bara få vänta tills imorgon för att få se AIK spela (Euro League kval mot Vaasa borta i Finland, vettefan om Carlgren är tillgänglig då).

Det tvivlar jag på att han är men ni bör ju ta det ändå.
Tänkte dock på en annan sak beträffande er målvaktssits, vem är isf andremålis (och för all del även i allsvenskan) när nu Baxter lämnat som väl annars brukar ta den rollen vid skador/avstängningar på nån av era målisar?
Citera
2015-07-01, 09:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tänkte dock på en annan sak beträffande er målvaktssits, vem är isf andremålis (och för all del även i allsvenskan) när nu Baxter lämnat som väl annars brukar ta den rollen vid skador/avstängningar på nån av era målisar?

Är inte Kenny Stamatopolous kvar?
Citera
2015-07-01, 09:23
Medlem
Citat:

Vi kommer troligtvis köra med vår tredjemålvakt då Kenny är på landslagsuppdrag. Har bara sett Oscar Linnér spela en match och det gjorde han riktigt bra så jag är inte orolig.
Citera
2015-07-01, 09:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det ska ju verkligen inte ha någon betydelse. Spöar ni inte Vaasa utan Carlgren så förtjänar ni inte att gå vidare.
Absolut, Vaasa ska vi slå alla dar i veckan med eller utan Carlgren (och andra nyckelspelare också för delen) men jag är bara tveksam om han är tillgänglig. Å andra sidan är det ju inte omöjligt då matchen spelas imorgon men det har verkligen varit tätt matchande på sistone och omväxlingen kanske sker för snabbt.

EDIT: Vill bara klargöra att de vore riktigt uruselt om vi inte spöar jumbon i finska ligan som dessutom sparkat tränaren väldigt nyligen.
Citat:
Oscar Linnér. 18 år och målvakt i ungdomslaget. Skulle han gå sönder får väl Nisse stå i målet då Stam deltar i Gold cup med Kanada och som du nämnde har Lee dragit iväg till Turkiet.

Förhoppningsvis blir det inte så
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-07-01 kl. 09:33.
Citera
2015-07-01, 11:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Oscar Linnér. 18 år och målvakt i ungdomslaget. Skulle han gå sönder får väl Nisse stå i målet då Stam deltar i Gold cup med Kanada och som du nämnde har Lee dragit iväg till Turkiet.

Förhoppningsvis blir det inte så

Det skulle å andra sidan göra att jag skulle leta upp vilken fulstream som helst för att se matchen imon...
Citera
2015-07-01, 12:07
Medlem
ArneIIIs avatar
På tal om detta. Har alla lag i AS en uttalad målvakt bland utespelarna i fall det skulle behövas? Är det klart på förhand menar jag (känns som det oftast blir mittbackar). Det är inte speciellt ofta detta kommer behövas, om ens alls, men ändå.

Gissar att Bjärsmyr är Blåvitts utspelar-målvakt med tanke på hans volleyboll bakgrund.
Citera
2015-07-01, 12:54
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
På tal om detta. Har alla lag i AS en uttalad målvakt bland utespelarna i fall det skulle behövas? Är det klart på förhand menar jag (känns som det oftast blir mittbackar). Det är inte speciellt ofta detta kommer behövas, om ens alls, men ändå.

Gissar att Bjärsmyr är Blåvitts utspelar-målvakt med tanke på hans volleyboll bakgrund.

Är jag helt väck. Eller hade vi inte ett sånt scenario för 4-5 år sedan där vi fick ställa en utespelare i mål? Har något svagt minne utav det. Kanske ännu längre sen.
Citera
2015-07-01, 21:41
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Mjo men hans uttalande är bra färgade. –

Undra vad han menar med att AIK sköter sin ekonomi.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article21056673.ab

Dagens obligatoriska läsning för alla AIKare och framförallt Alm-kritikerna.

"Sålt för 125 milj – ändå är det tufft
Alms attack mot egna klubben: "Kraven för låga"

Under Andreas Alms tid som huvudtränare har AIK gjort en rad stora försäljningar.
Men Alm är frustrerad över att klubben fortsätter att blöda ekonomiskt."

Edit:

Undrar man vad som ligger bakom så misstänker jag att Alm har fått veta att han kommer förlora ett antal spelare i truppen men är bakbunden ekonomiskt när det kommer till nyförvärv. Det ska in budget för att klara ekonomin.
Citera
2015-07-01, 21:53
Medlem
svulles avatar
Bra att någon i klubben äntligen tar tjuren vid hornen och belyser hur fruktansvärt misskött AIK är. Klart vår klubbledning och dess bihang ska sko sig på klubben. Det spelar ingen roll om AIK säljer för miljarder. Bössan kommer likväl gapa tomt.

I ledet dessförinnan är AIK värdelösa på att ta betalt för sina spelare. Inte många kronor som faktiskt hamnar på klubbkontot efter att spelarnas egen ägarandel av sig själva (som vi verkar skänka bort åt alla håll och kanter), agenter/mellanhänder och till sist alla svinpälsar som givetvis vill ha en del av kakan så man kan bättra på fasaden i Äppelviken.

Däremot kan vi väl konstatera att Alm rimligtvis har sått sin sista potatis i och med denna artikel. Minsta indikation på att klåparnas position ska komma att ifrågasättas gör att man febrilt försöker släcka bränder. Alm kommer säkerligen få gå efter säsongen oavsett utfall.

Ridå.
Citera
2015-07-01, 22:19
Medlem
Tlagnojs avatar
Millennieskiftet all over. Speciellt när Segui red ut och svarade i media "han ska sköta sitt och träna laget och vara tyst".

Börjar bli den där mysiga stämningen som när Norling försvann. Eller när det var skyttegravskrig mellan Åslund/sportchefen ingen kommer ihåg namnet på och varenda tränare.
Citera
2015-07-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Undra vad han menar med att AIK sköter sin ekonomi.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article21056673.ab

Dagens obligatoriska läsning för alla AIKare och framförallt Alm-kritikerna.

"Sålt för 125 milj – ändå är det tufft
Alms attack mot egna klubben: "Kraven för låga"

Under Andreas Alms tid som huvudtränare har AIK gjort en rad stora försäljningar.
Men Alm är frustrerad över att klubben fortsätter att blöda ekonomiskt."

Edit:

Undrar man vad som ligger bakom så misstänker jag att Alm har fått veta att han kommer förlora ett antal spelare i truppen men är bakbunden ekonomiskt när det kommer till nyförvärv. Det ska in budget för att klara ekonomin.
Det är svårt att rekrytera affärskompetens så länge de ytterst ska ske via en skenbar medlemsdemokrati. Ang Alms förmåga som tränare så borde han väl även få lite cred för en del EM-mästare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in