2015-05-20, 20:38
Medlem
snillet_1s avatar
Vad har AIK för statistik här nere i Götet? Inte så bra, säger magkänslan.

Förlorar de imorrn, vilket jag tror, så kan de ha hamnat lite för långt efter för att på riktigt kunna utmana om guldet. Det är tidigt på säsongen och givetvis möjligt att de skulle klara av att plocka in 7 resp. 6 (ifall Malmö vinner mot Häcken) poäng längre fram men jag tror inte att de lagen kommer tappa på det viset i år. Två ramstarka lag i ordets rätta bemärkelse.
Citera
2015-05-20, 20:53
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Förlorar de imorrn, vilket jag tror, så kan de ha hamnat lite för långt efter för att på riktigt kunna utmana om guldet. Det är tidigt på säsongen och givetvis möjligt att de skulle klara av att plocka in 7 resp. 6 (ifall Malmö vinner mot Häcken) poäng längre fram men jag tror inte att de lagen kommer tappa på det viset i år. Två ramstarka lag i ordets rätta bemärkelse.

Jag sticker ut hakan och säger att det är en måstematch för AIK imorgon att vinna, annars hamnar de för långt efter, Ellos, IFK Göteborg och MFF kommer inte helt plötsligt börja tappa poäng. När det vankas Europa-kval kommer säkert en ner period för alla lagen, men kvalar till Europa gör ju AIK också.

Som sagt AIK måste vinna imorgon annars kan man avskriva dom.

Buhuhi missar matchen, han bar hela offensiven mot Ellos. Hur ser annars skadeläget ut för AIK?

Kom igen nu AIK.
Citera
2015-05-20, 21:03
Medlem
Tebos avatar
Tre matcher nu när det sett till spel och målchanser varit hyfsat jämnt, men lik förbannat bara en poäng på dem.
Citera
2015-05-20, 21:04
Medlem
Tack så mycket Peking! Synd att inte Helsingborg hjälpte oss att hålla serieledningen.
Citera
2015-05-20, 21:08
Medlem
Busstations avatar
Första ÖSK-matchen jag missat på ungefär fem år så går dom och bryter trenden och tillslut tar en trea och kliver bort från jumboplatsen. Jag trodde aldrig jag skulle kunna bli så lycklig över en seger mot Åtvid.

Jag älskar fotboll!
Citera
2015-05-20, 21:08
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Tre matcher nu när det sett till spel och målchanser varit hyfsat jämnt, men lik förbannat bara en poäng på dem.

Ja det är ju lite så det känns, jämndålig match med några halvchanser och inte mycket ordnat spel. Pablo gör ett ok inhopp i jämförelse med Hallenius och Rennie gör en hel del bra aktioner nu när han får chansen men den missen i 94:e får man inte göra, bjuds på öppet mål.

Spelar ingen roll vem som spelar vänsterback, båda är usla. Hoppas fortfarande på Birkir till vänster och Haglund in centralt. Nanne måste hitta en lösning offensivt när Kennedy är skadad och Besara ur form, där det brister mest just nu.
Citera
2015-05-20, 21:11
Medlem
Bornets avatar
Som person med allmän kärlek till svensk fotboll så får man ju ändå säga att det är kul att bevittna ett IFK Norrköping lite trevande på väg tillbaks till sin forna storhet - får väl bara hoppas publiken följer med, samtidigt så spelar båda Norrlandslagen på en (snudd på) utsåld arena.

Kul med att ÖSK vann. Ser ju hellre att Halmstad och Åtvid tar de två platserna..
Citera
2015-05-20, 21:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sedan Nya Gamla Ullevi invigdes har det spelats 6 matcher lagen emellan och lagen står på 3 segrar var. Men vi vann förra året så nu lär det va Blåvitts tur och känns som jag nämnt det tusen gånger nu men det har inte hänt på 50-60 år (eller mer än så) att AIK vunnit två matcher i följd nere i Göteborg. Skulle va glad över ett kryss.
Citat:
Enig. En riktig sexpoängsmatch.

Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Jag sticker ut hakan och säger att det är en måstematch för AIK imorgon att vinna, annars hamnar de för långt efter, Ellos, IFK Göteborg och MFF kommer inte helt plötsligt börja tappa poäng. När det vankas Europa-kval kommer säkert en ner period för alla lagen, men kvalar till Europa gör ju AIK också.

Som sagt AIK måste vinna imorgon annars kan man avskriva dom.

Buhuhi missar matchen, han bar hela offensiven mot Ellos. Hur ser annars skadeläget ut för AIK?

Kom igen nu AIK.
Carlgren, Per Karlsson, Ofori & Panos är tillbaka i truppen.

-

Med tanke på historiken och att man aldrig kan kräva en seger borta mot Göteborg tar jag en förlust relativt lätt, sen har man inte mycket till att älta då Djurgården står på schemat 4 dagar senare.. Förlust i bägge matcherna och satan vilken jobbig känsla man kommer ha...
Citera
2015-05-20, 21:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja det är ju lite så det känns, jämndålig match med några halvchanser och inte mycket ordnat spel. Pablo gör ett ok inhopp i jämförelse med Hallenius och Rennie gör en hel del bra aktioner nu när han får chansen men den missen i 94:e får man inte göra, bjuds på öppet mål.

Spelar ingen roll vem som spelar vänsterback, båda är usla. Hoppas fortfarande på Birkir till vänster och Haglund in centralt. Nanne måste hitta en lösning offensivt när Kennedy är skadad och Besara ur form, där det brister mest just nu.

Du sa i princip det jag tänkte ösa ur mig. Jobbig sits för Haglund också; centrallinjen är väl typ det som funkat bäst hos oss, så jag vet ju inte riktigt var han ska få plats någonstans.

Det som varit vår tydligaste akilleshäl är att yttrarna och ytterbackarna varit ISKALLA på sistone och att Linus helt tappat självförtroendet. Det man får ta med sig idag är sista halvtimmen typ och att det blev betydligt bättre när Pablo kom in (vi hittade in mellanytan mycket oftare när han spelade).

Tror väl att vi bajare ofrivilligt och undermedvetet ändå lagt på oss en del hybris med tanke på hur vi inledde säsongen. Visst, det känns jävligt nattsvart och vi är avsevärt sämre just nu än när vi inledde säsongen, men precis som några sagt innan har vi inte blivit utspelade mot varken Peking eller GIF, utan det har varit svängiga matcher där vi haft marginalerna emot oss. Surt såklart att kamma 0 poäng i de på pappret lättare matcherna (framförallt GIF hemma), men tycker ändå att det har satts en helt enorm ovanlig jävla press på oss för att vara nykomling. Det är först nästa år man ska oroa sig på riktigt om spelet är så här dåligt!
Citera
2015-05-20, 21:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är först nästa år man ska oroa sig på riktigt om spelet är så här dåligt!

Jo, men då ska man ju helst ligga kvar i allsvenskan också...
Citera
2015-05-20, 22:05
Medlem
Satt hårt inne, var riktigt frustrerad ett tag över Hansson idioträddningar och den missade straffen(fan skulle Lundevall ta den för?). Befarade att det var denna kväll vi skulle få igen för Sundsvallsmatchen. Men sen klev fröken Nilsson fram i slutet och visade klass för en gång skull. Hyfsat spel emellanåt ändå, borde resulterat i ett eller två mål till, men grymt sköna poäng.

MVH / Serieledarna!
Citera
2015-05-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sedan Nya Gamla Ullevi invigdes har det spelats 6 matcher lagen emellan och lagen står på 3 segrar var. Men vi vann förra året så nu lär det va Blåvitts tur och känns som jag nämnt det tusen gånger nu men det har inte hänt på 50-60 år (eller mer än så) att AIK vunnit två matcher i följd nere i Göteborg. Skulle va glad över ett kryss.

Enig. En riktig sexpoängsmatch.

Carlgren, Per Karlsson, Ofori & Panos är tillbaka i truppen.

-

Med tanke på historiken och att man aldrig kan kräva en seger borta mot Göteborg tar jag en förlust relativt lätt, sen har man inte mycket till att älta då Djurgården står på schemat 4 dagar senare.. Förlust i bägge matcherna och satan vilken jobbig känsla man kommer ha...

Det är ju en rätt skev period Allsvenskan går in i nu.
Vi i DIF har er och IFK kommande två, och om vi struntar i oss har IFK i sin tur HBK borta, er hemma, och sedan oss hemma.
Om resultaten går Gnaget emot, en torsk mot IFK borta vore inte konstigt, ett derbykryss samtidigt som IFK klipper hbk borta kan det vara sex lag och 11-13 poäng upp för er till IFK innan 40% av serien spelad.
Crazy!
Viktig vecka, detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in