Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Blev faktiskt imponerad av Giffarna den här säsongen, och då inte endast för att ni smiskade upp oss (Bajen) med 3-0. Småfyndigt spel med en Dibba som hela tiden ligger på rulle och är på hugget. Den där islänningen på mitten är ju riktigt bra också. På kanterna kanske det inte sett riktigt lika lovande ut, förutom när Robbin Sellin fick nån knäpp och började spela bra. Rajalakso och Chennoufi kanske inte gladde lika mycket. Hur var gamle Bajenbekantingen Simon Helg? Ojämn i vanlig ordning?
Jag är väldigt stolt över gif, vi har en spelidé, vi kan föra matcher och även mot bättre lag som t.ex. AIK hemma så förde vi spelet många stunder i matchen men saknade spetsen. Helg fick lite speltid och var skadad ett tag om jag inte missminner mig. Kanterna är väl vår svaghet även om som du nämner var Sellin otroligt bra ibland och Rajalakso osynlig oftast. 15 matcher spelade han, 3 från start, 24 minuter i snitt per match, 2 mål och ingen assist totalt.
Kul med Östersund upp, Sirius får gärna också gå upp då de vann division 1 utan att förlora någon match, de förtjänar att kliva in på den stora scenen.