2015-03-04, 18:03
Medlem
Gallachers avatar
Minns att det var någon som frågade oss MFFare hur det känns inför säsongen i år. Om vi tog Allsvenskan med ett litet ''meh'' och kände oss generellt otaggade nu när vi åstadkommit så pass mycket under fjolåret. Ni kan gå bak några sidor och läsa själv.

Fick bara upp tanken i skallen nyss: Hur känns det för er andra nu när vi har ett lag (som ni själv inte stöttar) som vunnit Allsvenskan två år i rad, sprängt barriären med CL-avancemanget och håller på att bygga upp Allsvenskans i särklass bästa trupp i detta nu. Är ni bittra? Eller ser man det som en inspirerande utmaning att möta oss? Det känns ju onekligen som att mötet med MFF kommer bli allas hetaste match, efter diverse derbyn som en del lag har såklart. Det kommer också betyda att MFF aldrig kommer att kunna slappna av i någon match under hela säsongen. Alla kommer vilja slå oss.

Jag kan själv på ett sätt sätta mig in i situationen om IFK eller AIK skulle vara det vi är idag, för det är väll egentligen bara dessa två som skulle ha någon sorts chans att göra dem bedrifterna vi genomfört. Jag skulle nog vara ganska bitter och allmänt lack att se ett annat lag dominera och ha första-ching på dem hetaste potentiella nyförvärven.

Nåja, hur tänker ni? Vore intressant med något sorts utvecklande svar om någon känner sig manad.
Citera
2015-03-04, 18:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Minns att det var någon som frågade oss MFFare hur det känns inför säsongen i år. Om vi tog Allsvenskan med ett litet ''meh'' och kände oss generellt otaggade nu när vi åstadkommit så pass mycket under fjolåret. Ni kan gå bak några sidor och läsa själv.

Fick bara upp tanken i skallen nyss: Hur känns det för er andra nu när vi har ett lag (som ni själv inte stöttar) som vunnit Allsvenskan två år i rad, sprängt barriären med CL-avancemanget och håller på att bygga upp Allsvenskans i särklass bästa trupp i detta nu. Är ni bittra? Eller ser man det som en inspirerande utmaning att möta oss? Det känns ju onekligen som att mötet med MFF kommer bli allas hetaste match, efter diverse derbyn som en del lag har såklart. Det kommer också betyda att MFF aldrig kommer att kunna slappna av i någon match under hela säsongen. Alla kommer vilja slå oss.

Jag kan själv på ett sätt sätta mig in i situationen om IFK eller AIK skulle vara det vi är idag, för det är väll egentligen bara dessa två som skulle ha någon sorts chans att göra dem bedrifterna vi genomfört. Jag skulle nog vara ganska bitter och allmänt lack att se ett annat lag dominera och ha första-ching på dem hetaste potentiella nyförvärven.

Nåja, hur tänker ni? Vore intressant med något sorts utvecklande svar om någon känner sig manad.
I nuläget känns det bara inspirerande och inte ett dugg deppigt, i och med att Malmö trummar på både på sillymarknaden och i cupen ökar pressen indirekt på alla som har guldambitioner, felmarginalerna blir mindre (exempelvis får man bara inte torska borta mot Falkenberg eller dylikt) och de känns som en härlig utmaning.

Än så länge ska man inte lägga sig ner och självdö pga Malmös framgångar, det kanske kommer en dag när man känner att allt som handlar om guld är hopplöst men så är det fan inte nu.
Citera
2015-03-04, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
I nuläget känns det bara inspirerande och inte ett dugg deppigt, i och med att Malmö trummar på både på sillymarknaden och i cupen ökar pressen indirekt på alla som har guldambitioner, felmarginalerna blir mindre (exempelvis får man bara inte torska borta mot Falkenberg eller dylikt) och de känns som en härlig utmaning.

Än så länge ska man inte lägga sig ner och självdö pga Malmös framgångar, det kanske kommer en dag när man känner att allt som handlar om guld är hopplöst men så är det fan inte nu.

Håller med. Känns inspirerande att ha ett lag som trummar på som gör att övriga lag med ambitioner måste höja sig. Det går helt enkelt inte vinna guld idag som vi (Elfsborg) gjorde 2012 under en säsong där spelet inte fungerade. Det krävs mer.
Citera
2015-03-04, 19:27
Medlem
Se här, även Djurgården gör plus resultat! Trots sportslig ganska tung säsong.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/djurgarden-gar-plus-med-flera-miljoner/
Citera
2015-03-04, 22:21
Medlem
Citat:

Som Änglasupporter säger jag bara: Ni värvar nog också fel till slut som IFK gjorde efter 97
Citera
2015-03-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Som Änglasupporter säger jag bara: Ni värvar nog också fel till slut som IFK gjorde efter 97

Du är bitter alltså?
Citera
2015-03-04, 23:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nån felvärvning här och där kan det säkert bli, men om ett helt lag står och faller på det är nånting jävligt konstigt.
Citera
2015-03-04, 23:41
Medlem
Citat:

0 % bitter/lack. Avis, kanske, men framför allt har ni ännu inte påbörjat någon dominans - det kan jag ge er om ni vinner i år i utklassningsstil - men för mig är allsvenskan mycket mer. Vi ska alltid slåss för guld, men till skillnad från mff har vi nu fyra derbyn per säsong som är mycket viktigare än ni kan ana. Skulle guldet vara kört har man alltid det att falla tillbaka på, så att säga.

Mötet med mff blir den fjärde hetaste matchen för oss, men så är det alltid när bajen är uppe i stort sett så där har ju inget ändrats för vår del! Rent sportsligt är det dock självklart just matchen mot er som är mest spännande.
Citera
2015-03-04, 23:42
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Se här, även Djurgården gör plus resultat! Trots sportslig ganska tung säsong.
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/djurgarden-gar-plus-med-flera-miljoner/
En bra början. Bosse och Henrik gör det bra Men vi har en lång väg kvar.
Citera
2015-03-05, 01:50
Medlem
Barbus avatar
Egentligen verkar det bara vara IFK Göteborg som är på total-dekis inför årets allsvenska. Inte så konstigt då MFFs framgång är en rejäl knäpp på näsan för alla Änglars självbild minst sagt.

AIK får ju hypen med ett extra derby bland annat. Örebro och IFK Norrköping har sett bra ut på försäsongen också så det verkar som att intresset där är minst lika stort som förra säsongen. Speciellt med tanke på hur Örebro avslutade.

DIF drar också nytta av Bajen även om de ser riktigt usla ut truppmässigt.

HIF är väl lite halvdekis också men räddas väl lite av Henrik Larsson som ändå drar en del förhoppningar till sig om en vändning.

Elfsborg verkar vara som vanligt.
Citera
2015-03-05, 03:18
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Egentligen verkar det bara vara IFK Göteborg som är på total-dekis inför årets allsvenska. Inte så konstigt då MFFs framgång är en rejäl knäpp på näsan för alla Änglars självbild minst sagt.
Och detta grundar du på att vi, trots debaclet mot Trollhättan, leder vår cupgrupp?

Eller var det något annat du hade i åtanke?
Citera
2015-03-05, 08:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu

Är vi på total-dekis? Vad bygger du det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in