Citat:
Ursprungligen postat av
Gallacher
Minns att det var någon som frågade oss MFFare hur det känns inför säsongen i år. Om vi tog Allsvenskan med ett litet ''meh'' och kände oss generellt otaggade nu när vi åstadkommit så pass mycket under fjolåret. Ni kan gå bak några sidor och läsa själv.
Fick bara upp tanken i skallen nyss: Hur känns det för er andra nu när vi har ett lag (som ni själv inte stöttar) som vunnit Allsvenskan två år i rad, sprängt barriären med CL-avancemanget och håller på att bygga upp Allsvenskans i särklass bästa trupp i detta nu. Är ni bittra? Eller ser man det som en inspirerande utmaning att möta oss? Det känns ju onekligen som att mötet med MFF kommer bli allas hetaste match, efter diverse derbyn som en del lag har såklart. Det kommer också betyda att MFF aldrig kommer att kunna slappna av i någon match under hela säsongen. Alla kommer vilja slå oss.
Jag kan själv på ett sätt sätta mig in i situationen om IFK eller AIK skulle vara det vi är idag, för det är väll egentligen bara dessa två som skulle ha någon sorts chans att göra dem bedrifterna vi genomfört. Jag skulle nog vara ganska bitter och allmänt lack att se ett annat lag dominera och ha första-ching på dem hetaste potentiella nyförvärven.
Nåja, hur tänker ni? Vore intressant med något sorts utvecklande svar om någon känner sig manad.
0 % bitter/lack. Avis, kanske, men framför allt har ni ännu inte påbörjat någon dominans - det kan jag ge er om ni vinner i år i utklassningsstil - men för mig är allsvenskan mycket mer. Vi ska alltid slåss för guld, men till skillnad från mff har vi nu fyra derbyn per säsong som är mycket viktigare än ni kan ana. Skulle guldet vara kört har man alltid det att falla tillbaka på, så att säga.
Mötet med mff blir den fjärde hetaste matchen för oss, men så är det alltid när bajen är uppe i stort sett så där har ju inget ändrats för vår del! Rent sportsligt är det dock självklart just matchen mot er som är mest spännande.