2015-04-05, 20:12
Medlem
P.Gs avatar
Väntad förlust (även om jag kände mig nödgad att tippa vinst i tipset). Elfsborg var kanske mindre spelförande än vad jag trodde att de skulle vara, men de står ändå för en taktiskt fin insats även om de blev lite stirriga sista 10.

Recensionen av vår insats känns som alla andra under PO, och dessa har man väl förpestat trådarna nog med. Nöjer mig med en fundering kring varför vi köpt Walker, om det ändå är långa bollar från Colley som gäller?

Ångestsvenskan 2015 har börjat..
Citera
2015-04-05, 20:14
Medlem
Har idag sett DIF-Elfsborg och fick väl ungefär vad jag hade förväntat mig..

DIF-fansen verkar leva i självförnekelse där allt är så bra och klyschorna haglar om utvecklingsbart,spännande lag etc etc. Fan jag skulle skrika rätt ut om samma utveckling hade skett i AIK..

Jag har skrivit om det förr och skriver det igen. Om du säljer av spelare som Fejzullah,Tibbling,Amartey och ersätter med billiga blaha-lirare som Kevin Walker och liknande så är dagens insats av DIF det du får..
Citera
2015-04-05, 20:24
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
DIF-fansen verkar leva i självförnekelse där allt är så bra och klyschorna haglar om utvecklingsbart,spännande lag etc etc. Fan jag skulle skrika rätt ut om samma utveckling hade skett i AIK..
Det där stämmer inte in på en enda Djurårdare jag känner. Säker på att du inte bara sitter och hittar på?

Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Jag har skrivit om det förr och skriver det igen. Om du säljer av spelare som Fejzullah,Tibbling,Amartey och ersätter med billiga blaha-lirare som Kevin Walker och liknande så är dagens insats av DIF det du får..
Tror du att vi säljer för att det är så kul?
Citera
2015-04-05, 20:35
Medlem
Underbart med seger för Elfsborg. Man ser redan nu tydliga förbättringar sedan i fjol.

Med Anders i backlinjen får vi förmodligen hela nordens bästa uppspelsfot och ett riktigt spelskickligt mittlås tillsammans med Holmén som också är en oerhört bra passningsspelare. Lägg till Adam Lundqvist så har vi 3 stycken försvarare som samtliga är omskolade från att tidigare ha spelat innermittfältare. Holmén gick ner i försvaret först i U21 eller möjligen U19 och Lundqvist skolades om förra året. Manns är heller inget träben.

På mittfältet så får vi en bättre balans när vi har Rhodén och Hauger ihop än Hauger och Anders, de söker ungefär samma ytor och Rhodéns löpande behövs. Claesson gjorde en riktigt bra match nu när han fått en nr 10-roll istället för att ligga lite längre ner i planen som han gjorde när vi spelade 4-3-3 som i fjol istället för 4-2-3-1. Våra yttrar söker sig in mer centralt än förra året, vilket tillsammans med att Claesson ligger lite längre fram gör att vår forward inte blir så isolerad som förra året. Det fick vi se prov på vid 1-0 målet.

Frick skötte sig bra. Stångades och gjorde mål. Otroligt dålig straff dock. Men det märks att han utvecklats under vintern.
Citera
2015-04-05, 20:42
Medlem
Ikväll leder Gefle och Hammarby allsvenskan.
Citera
2015-04-05, 20:45
Medlem
Pickmylussys avatar
Hallå skadade sig bärkroth lr?
Utbytt efter 30
Citera
2015-04-05, 21:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Känns som du i princip kopierat vad Robert Laul skrev efter matchen.

Läser inte Laul men det är väl som sagt inte så konstigt om han ser samma sak som de flesta andra såg.

/feldgrau
Citera
2015-04-05, 21:15
Medlem
nomadics avatar
Bedrövlig första halvlek idag där vi är helt under isen och ska vara nöjda med att vi bara ligger under med uddamålet. Klar uppryckning i andra där vi jobbar oss till en kvittering varpå det därefter böljade fram och tillbaka och båda lagen kunde fått in ett segermål.

Klart nöjd med en pinne idag, dels för att vi var så pass bedrövliga första 45 samt att Peking känns farliga i år och likt oss kommer de ställa till det för många lag om de får ha sin startelva intakt.

På tal om hålla sin startelva i intakt och vår tunna trupp som suktar stort efter den frånvarande Crespo så fick en av annan av lagets nyckelspelare i form av Erik Moberg kliva av idag med befarad hjärnskakning. Han såg riktigt groggy ut och kommer knappast till spel mot blåvitt på onsdag. En redan tunn trupp fortsätter tunnas ut...

Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Hallå skadade sig bärkroth lr?
Utbytt efter 30

Jepp och skönt var det för oss. Han såg riktigt pigg ut så länge han var med.
Citera
2015-04-05, 21:49
Medlem
Åtvid mediagnäller på att det borde varit frispark vid målet. Någon som har en uppfattning eller länk till ett klipp?
http://www.expressen.se/gt/sport/atvidabergs-ilska-mot-domarna-solklart/

I övrigt verkar domarna gärna döma straff på Tele 2. Hur går det med snacket om att vara hårdare mot förstärkningar och filmningarna, so far?
Citera
2015-04-05, 21:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Åtvid mediagnäller på att det borde varit frispark vid målet. Någon som har en uppfattning eller länk till ett klipp?
http://www.expressen.se/gt/sport/atvidabergs-ilska-mot-domarna-solklart/

I övrigt verkar domarna gärna döma straff på Tele 2. Hur går det med snacket om att vara hårdare mot förstärkningar och filmningarna, so far?

Åtvid kan hålla käften gällande domarnivån generellt i matchen.
Citera
2015-04-05, 22:14
Medlem
Otroligs avatar
Rätt bra match mot Örebro men vi borde verkligen ha gjort något mer mål i första halvlek då vi var som bäst. I andra var Örebro klart bättre och därmed får man säga att slutresultatet 1-1 var rättvist. Nöjd med att vi presterar spelmässigt bra mot ett bra Örebro - de kan nog vara däruppe och nosa i år om de undviker skador. Till slut då, nu är det bara att hoppas på att man får ett positivt besked angående Bärkroth imorgon.

Som sagt, skönt att Allsvenskan är igång igen. Nu blir det ångest fram till man har de där 30 poängen.
Citera
2015-04-05, 22:18
Medlem
Salorms avatar
Har sagt det tidigare, men det tåls att upprepas. Pelle O kommer aldrig få oss över top 5, snubben är så defensiv att man snart hoppar från övre i ett försök att något ska hända. Vi ligger under med 1-0 men det är Ellos som jagar och pressar oss.. Vad i helvete liksom? Vi får upp bollen och har 2, ja 2 spelare på offensiv planhalva mot Ellos 8.. Hur tror dom att dessa 2 ska kunna komma in i något som helst bra läge? Och sen, kort hörna när vi väl får en? Vi måste ju ha övat på att använda Omar's jävla längd på något bra? Han är förfan 2 huven längre än varenda kille i straffområdet?

Näe, Pelle är säkert nöjd antar jag för hans defensiva plan höll... Straff, tveksam. Men 0-2 målet måste ha varit den mest intetsägande defensiva insatsen någonsin i en blårandig tröja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in